43. Kısım

107 9 4
                                    

Yaklaşan Dünya Kadınlar Günü ile ilgili bir yazı yazmak istedim.
Kadın doktor olmak. Öncelikle kadınların doktor olarak hastanelerde boy göstermeleri öyle çok da eski zamanlara dayanmıyor tahmin edersiniz ki. Zaten belli bir zamana kadar kadınların okumasına gerek bile duyulmuyordu. (!)
Peki kadın bir doktor hastanelerde neler yaşıyor?
Kendisine doktor bey mi diyenler, uyardığınızda eee doktor bey olur, ağzım alışmış diye karşılık verenler, içeride doktor olarak sizi görünce cinsiyetinizden ötürü yetersiz olduğunuzu düşünmeleri (diş hekimliğinde özellikle diş çekimi konusu açılınca herkes erkek diş hekimi istiyordu, kadın güçsüz olur dişimle oynar oynar acıtır diye ama benim sürekli gittiğim favori diş hekimim çıtı pıtı bir kadın. Eli de o kadar hafif ki yaptığı işlemlerde hiç canım acımadı hassas dişlerim olmasına rağmen. Yani neymiş yok kadınmış yok erkekmiş yapmamak lazımmış, alımında iyi olan birinin adı Ahmet ya da Ayşe ne fark eder yahu ?!) gerçek (!) bir doktor istemeleri . Kadınlar galiba sadece kendi rüyalarında doktor oluyor. Bir de size hemşire diye seslenmeleri.(Hemşire arkadaşlarım var ve hepsini çok severim , buradaki meslek kompleksi değil. Karşıdakinin sizin o kadar çabanıza = en zor sınavlardan geçip başarıyla yerleştiğiniz fakültede 6 yıl saç beyazlaştıp , gözlerinizi bozup, fıtık olup okuyorsunuz+ 4/5 yıl uzmanlık derken çat biri geliyor bunları hiçe sayıyor 😒) Öhömm! Efendim, toplumun yarısını görmezden gelemezsiniz. Çatır çatır Mühendis de oluruz, doktor da hakim de ! Kime ne! Bizim hayatımız, bizim hayallerimiz. Biz istersek başarırız! Hayır, kadın olmam beni bir erkek arkadaşımdan daha aşığada yer almama sebep olamaz tıpkı bir erkek arkadaşımın cinsiyetinden ötürü benden aşağı olamayacağı gibi!
Fakültede bile kadından cerrah olmaz diyenler var. Bu yoğun hayatı seçerse ailesine zaman ayrışmazmış. Ee, kusura bakmasın da ev işlerini evde yaşayan herkes ortak yapsın. Sadece kadın mı yapmak zorunda tüm o işleri?
Şarkılarını çok sevdiğim , modum düştükçe açıp açıp dinlediğim Nil'in de dediği gibi:
Çocuk da yaparım kariyerde!
(Ama sadece ben istersem!)

Tıp Fakültesinde Yaşam 1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin