Bu yazım benden tüm kadınlara gelsin!
Aradığınız ilham ayağınıza geldi ✨Georgeanna Seegar , o dönem çoğu insanın düşündüğü üzere hamilelik hormonunun hipofizden salgılanmadığını yaptığı çalışmayla henüz tıp öğrencisiyken ispatladı. Seegar'ın bir arkadaşı şans eseri ona bozulmamış bir plasenta getirdi. Plasentanın sahibi kadın gebe sanılmıştı çünkü test sonucu pozitifti ancak kadın gebe değildi. Yumurtaya spermden sadece bazı parçalar girmiş, tam olarak döllenmemişti. Bu ender durum Seeger'in çok işine yarayacaktı. Böylece kadında tümör benzeri bir kitle olarak plasenta oluşmuş ve Seeger bunu üstünde çalışabilmişti. Bir önceki bölümde anlattığım hamilelik testini uyguladı ve genç dişi farelerin yumurtalıklarındaki değişimi gözlemledi. Böylece hamilelik hormonunun sanıldığı gibi hipofizden değil, plasentadan salgılandığına sağlam bir kanıt buldu.
Ardından bu hormonu isimlendirdi: Koryonik Gonodotropin. Bir süre sonra başına human'ı ekledi. "hCG": kendisi günümüzün pratik hamilelik testlerinde çift çizgiye yani pozitifliği sebep olan hormondur. İsmindem nereden salgılandığını ve ne yaptığını anlayabilirsiniz bu yüzden akıllıca bir isimlendirme olmuş ve aynı hormonun farklı isimlendirmeleri tarihin tozlu sayfalarına gömülürken bu isim literatürde yer almaktadır.
Seeger'ın tek özelliği bu muydu? O erkek egemen tıp dünyasında bir kadın olarak cinsiyetinin onu diğer meslektaşlarından daha aşağı seviyede yapmayacağını birçok kez ispatladı. O zamanın doktorları kadınların tıp fakültelerinde olmalarını yanlış buluyorlardı. O dönemde tıp fakültesindeki kadınlar dişilikleriyle fazla dikkat çekmek ist emek için sade giyinirlerken ( bu bazı yerlerde kadınların kendilerini korumak ve saygı duymak için maalesef günümüzde bile kullandıkları bir yöntem. Arkadaşlar , sadece erkeklerin değil birinin düşüncesini fazla önemsemeyin. Eteğiniz ya çok kısadır ya çok uzun ne hikmetse ideal boyu hiç yoktur o eteğin. O yüzden boşverin , bu hayata bir kez geldiniz istediğinizi giyin. Kıyafet kişinin imzası gibidir, dışarıya sizi yansıtır. Parasıyla değil, uyumuyla, renkleriyle, enerjisiyle yapar bunu. Ah bir de şu ilişkilerde "kadınına" (!) ne giyip gitmeyeceğini söyleyen toksik erkekler, toksik ilişkiler var oralara hiç girmeyeyim şimdi, susmam diye korkuyorum. Tek tavsiyem uzak durun, hayatınızdan insan çıkartmaktan korkmayın. Ben benim enerjimi düşüren malign insanları kendime yaklaştırmıyorum , detoksların şahı tavsiye ederim 😌) Georgenna yüksek topuklu ayakkabılarını giyip alımlı olmaktan korkmazmış.
Dr. Georgenna Seegar- Jones abla idolümüzsün ! 👠
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tıp Fakültesinde Yaşam 1
Short StoryBir tıpçının gözünden tıp fakültesi üstelik öyle sıradan bir tıpçı da değil diş hekimliğini de tatmış bir tıpçı;) Sevgili okur, içeride neler var neler? Kısa kısa bölümlerle çerezlik bir kitap💫 Motivasyondan, tıp fakültesindeki anılarıma kadar her...