Tıp fakültesi her zaman çalıştığınızın karşılığını aldığınız bir yer değildir. Eğer başarılı olmak istiyorsanız akıllıca çalışmalısınız. Hemen şu anki durumumdan bir örnek vereyim:
Genetik Hocamız non sendromum konjenital kalp kusurlarına sebep olan bu genleri bilmememizi istedi:
NOTCH 1
CFC 1
LEFTY 2
NODAL
JAG 1
NKX2.6
TBX 20
ZIC 3
TBX 5
TBX 1
Şimdi size durumu da anlatayım. Bunların olduğu slaytta daha bir sür şeye önemli dedi. Komitemizde 100 soru var sadece 4'ü genetikten ve muhtemelen en fazla sadece 1'i bunların yer aldığı slayttan. Ben de kendime soruyorum ben hoca olsam bunları isim isim mi sorardım yoksa hastalıklarla birleştirip mi ?
(Diğer önemli dediği yer de hastalıklar kısmı hangi gende hangi hastalık mutasyonlu ve mutasyon sonucu neler olur ezberliyoruz. Öğrenmiyoruz ezberliyoruz.) Bence hastalıkları sorar. Zaten hastalıkları çalışırken bunlar da aklıma girer. O yüzden çalışırken tek tek bunları ne yapmıyorum ? Ezberlemiyorum. En kötü tam sınava girmeden önce bir bakıp öyle girerim. Artık olduğu kadar. Ben bunları satıyorum ama umarım sınavda bildiğim yerden soru gelir çünkü hastalıklara çok emek vereceğim gibi duruyor . Üstelik sadece bir soru için . Şimdi ise düşünce yapısını değiştirme vakti. Hayır tatlım bunu sınav için değil ileride işine yarayacağı için öğreneceksin. Evet onların tek tek adını bilmesem de olur ama hastalığa sebep olan mutant genleri bilmeliyim. (Derken bile pek inanamadım ama mecbur çalışacağız adı üstünde öğrenciyim çatır çatır öğreneceğim 😂)
Lisede bir kimya hocam vardı. O bize eğer üniversite sınavına ben girsem ve şu binanın kapı numaraları sorulacak deseler oturur hepsini ezberlerdim derdi. Ben de bu duruma uyduracağım o hikayeyi 💕
İyi çalışmalar ♥️🧿
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tıp Fakültesinde Yaşam 1
Short StoryBir tıpçının gözünden tıp fakültesi üstelik öyle sıradan bir tıpçı da değil diş hekimliğini de tatmış bir tıpçı;) Sevgili okur, içeride neler var neler? Kısa kısa bölümlerle çerezlik bir kitap💫 Motivasyondan, tıp fakültesindeki anılarıma kadar her...