178. Bölüm : Steteskop 🩺

70 8 3
                                    

Sizlerle güzel bir haberi paylaşmak istiyorum. Stetoskobum geldi 🎈
Bazıları birinci sınıfta almıştı ama ben dörüdüncü sınıfta aktif olarak kullanıyoruz diye almayı ertelemiştim ki daha önce fiyatlarından da bahsettim. Bu yıl uygulama derslerinde ihtiyaç duyduğum için alma tarihimi biraz daha erkene çektim.
Şirin mi şirin bir stetoskobum var artık !
Tabii ki eve gelir gelmez ailemin her üyesine kardiyak muayene ve göğüs muayenesi yaptım.
Evde doktor yetiştirmenin tek güzel kısmından yararlandılar. Bedavaya sıra beklemeden randevu almadan muayene oluyorlar. Tek sıkıntı patolojik durum var mı yok mu anlayamıyorum daha yeni yeni hangi noktalardan ne dinlenir fizyolojik ses neye benzer öğreniyorum.
Bir süre evde yeni oyuncak almış çocuk gibi boynumda stetoskobumla dolaştım ve evdeki herkese de kendi kalbimi dinlettim.
Şimdi sırada eve tansiyon aleti almak var. Onu da pratikle tekrar etmeliyim. Umarım mezun olmadan arter kan gazı da alırım .
Arter kan gazı demişken onun referans değerlerini bugün çalıştım hadi buraya da yazayım kalsın çünkü bundan kesin soru gelecek:
Ph 7.35-7.45
Co2 35-45
Hco3 21-28
Bu arada patolojiyi sevmeye başladım. İnsan gerçekten çalıştıkça o konuyu seviyor. Darısı kardiyolojinin başına. Bugüne kadar yetişmeyecek diye gergindim bakalım ileride nasıl olacağım ?
Herkese iyi çalışmalar 💓

Tıp Fakültesinde Yaşam 1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin