117. Bölüm

45 8 1
                                    

Yeni döneme bomba gibi başlamışken daha ikinci günden bazı yaşlı ve yavaş konuşan hocaların derslerinde ruhumu teslim ettiğimi hissediyorum. Mesela şu an da o tarz bir dersteyim ve kadın o kadar düz konuşuyor, dersi o kadar monoton ki dinleyemiyorum. Önceden kendimi hep dinlemek için zorlandım ama dediğim gibi kendinizi tanıdıkça anlıyorsunuz hangi durumda ne yapmanız gerektiğini. Şu an tek yapmam gereken derste bedenimin var olduğunu kanıtlamak onun dışında hocamız sadece slaytları okuduğu için evde kendim çalışsam da ay ı şey olacak bir ders. Sevgili hocalarımız neden sadece slayt okuyorsunuz ? Evet sözel konular ağırlıklı bir ders olabilir ama yine de etkileşimle dersi güzel hâle getirebilirsiniz mutlaka benden daha iyi biliyorsunuzdur bunları... Neden her iki tarafın da zevk alacağı bir ders yapmıyoruz ki ? Bizlerin derse katılmasının tek nedeni şurası önemli derse orayı kaçırmamak ve sınavda soru kazanmak. Bir şey öğrenmek değil bu tarz derslerde motivasyonumuz.
Bazı derslerde ise hocalarımız doktor olduğu için tıpla ilişkili başka alanlarla ilgili bazı bilgiler yanlış olabiliyor ve benim gibi takıntısıysanız , kafanıza tek bir şey yapmadığında bile o konuyu anlayamıyorsanız o konu havada kalıyor. Örneğin 1. Sınıfta bir derste nüfus piramitleri işledik ama gelişmekte olan ülke grafiği diye gösterilen şey gelişmemiş ülkeydi. Daha sonra ülkeleri incelerken benim kafam karışmıştı , dersten sonra konuyu bildiğiniz üniversite hazırlık kitabından okudum ve hatırlayıp oturttum.
Yani kutsal (!) tıp slaytlarında bile yanlışlar olabiliyor eğer bir şey kafanıza oturmuyorsa onu es geçip konuyu anlamış gibi yapmayın. Anlamadıklarınızı oturtarak o konuyu tam olarak kavramış olursunuz. Bu üniversiteye hazırlık için de geçerli. Kendinize güvenin eğer siz orada bir şeyi anlamıyorsanız demek ki size ters gelen bir şey var. Belki önceden yanlış bir şey öğrendiniz ve onun üstüne oturtmaya çalıştığınız için olmuyor ya da orada hatalı bir şey var .

Tıp Fakültesinde Yaşam 1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin