33. Kısım

197 12 0
                                    

Önceki bölümde çok depresif olduğumu fark ettim ve bu bölümde bunu biraz açıklamak istedim: Zor arkadaşlar cidden zor bir bölüm. Geçmişteki başarılarınızla kıyaslayınca aldığınız notlar vb. Sizi tatmin etmeyebiliyor. Böyle zamanlarda bunun hayaliniz olduğunu hatırlayıp ilerideki hastalarınıza karlı sorumluluğunuzun bilincinde olmak lazım. Benim tek bir derste bir sözcüğü kaçırmam ileride birinin hayatına mâl olabilir. Bunun bilincinde olmak bile apayrı bir stres fakat bunu göze alıp bu bölümü seçiyoruz. Benim hayat felsefemde "İnsanlara yardım etmek." Zaten var ve bunu en iyi şekilde yapma imkanı veren bölümlerden birindeyim. Başta tabii ki "Oo, tıp vay canına" hissi oluyor ama her zaman herkesin eşit olduğunu unutmamak lazım. İsmimizin önüne gelen ünvanlar büyüdükçe kişiliğimiz küçülmemeli. Bu hayatta en önemli başarı insan olabilmektir, ardından sevdiğin mesleği yapabilmek çünkü zevk aldığın şeyle para kazanırsın. Para için okunacak bir bölüm değil samimi olarak söylüyorum ya da aile zoruyla geldiyseniz başkalarının size çizdiği yolu takip ediyorsunuz, hayallerinizin peşinden koşacak cesaretiniz yok demektir. Evet, bazen bu sınavlar beni o kadar etkiliyor ki kabuslar görerek uyanıyorum mental açıdan sadece ders çalışmak değil iyi notlar almak , başarılı olmak gibi kendi kendime koyduğum bariyerler de stresimi arttırıyor. Bu fakültede okul birincisi olmak gibi bir amacım hiç olmadı, geçsem yeter diyordum ama benim bile içimde geçmişten kalma iyilerden olma arzusu var. Dolayısıyla kimliğimle çatışmaya başladım. Notlarım idare eder ama ben önceden idealist biriydim. Ne oluyor sana diyorum. Böyle içsel çatışmalar da yaşadığınız tatlı bir yer burası. Bu çatışmaları seviyorum ben içimizi kemirse de aslında kim olduğumuzu anlamamızı sağlıyorlar.
Kusura bakmayın, bu fakülte şöyle iyi böyle güzel, harika müthiş demek isterdim ama size karşı samimi olmak istiyorum, bugün içimden bunlar geldi ve yazdım. Tek tavsiyem : Hayallerinizin peşinden gidin o zaman acı çekişiniz bile zevk veriyor çünkü smacınız için olduğunu biliyorsunuz.

Tıp Fakültesinde Yaşam 1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin