114. Bölüm : Bir Tabu Olarak Koitus 👩‍❤️‍💋‍👨

88 7 2
                                    

Koitus= Cinsel Birliktelik
Embriyoloji derslerinde öğrendiğim bir terim. Arkadaşlarımızla bu konu hakkında tartışırken de toplumda bu ismi kullanıyoruz. Örneğin otobüste bu sözcükle konuşurken kimse tepki vermez ama seks desem herkes döner bakar kınayarak. Alın size kelimelern gücü. Bizim toplumumuzda eğitim sistemi özellikle cinsel sağlık konusuna oldukça uzak. Ailede eğitim alırlar desen mümkün değil. Geriye gençlerin eğitim alabileceği tek yer çeşitli erotik wattpad hikayeleri, porno filmler ve arkadaş sohbetler kalıyor ki takdir edersiniz hiçbiri "cinsel sağlığa" değinmiyor. Genel olarak cinselliği ataerkil bir bakış açısıyla sunuyor. Kadın cinsellikte ikinci plana atılırken erkeğin zevk alması gözetiliyor. Kadın erkeği memnun eden bir araçtan başka bir şey değil. Bununla birlikte çoğu toplumda kadınların eve kapatılmasının esas nedeninin erkeğin doğan çocukların kendinden olduğundan emin olma isteğinden kaynaklandığını okumuştum bir yerde. Erkek kadını eve kapatarak görüştüğü insanları sınırlıyor sadece kadın kadına buluşmalara izin veriyor. Bir de kadının evde yaptığı işleri hor görüp ben o kadar dışarıda çalıştım yahu benle ilgilen, yemeğimi önüme getir, ayaklarımı yıka, çayımı getir , bana meyve soy diyor. İsterseniz bir sosyal deney yapalım birlikte etrafınızdaki 40-60 yaş aralığındaki 10-15 erkeğe çamaşır yıkayıp yıkayamadığını, evde yemek yapıp yapmadığını, en basitinden kendi ütüsünü yapıp yapmadığını hatta ileri gidiyorum yemek masasından kendi tabağını kaldırıp kaldırmadığını sorun. Oranları da gelin paylaşın bizle. Durumun vehametini anlayacaksınız. Neyse ki günümüz kadınları akıllandı , kendi ayaklarının üstünde durabiliyor da erkeklerimiz iş yapmaya başladılar fakat hâlâ çoğu anne- baba erkek çocuğunu yanlış yetiştiriyor. Erkektir o mantığıyla bu çocuğa gereksiz sorumluluk küçük yaşta yüklenirken çeşitli özgürlüklerle gözü boyanıp ev işlerinden azat ediliyor. Sevgili kızlarımızsa tabii ki ev işelerine yardım etmek zorunda... HAYIR! Ev işleri evdeki herkesin yardımıyla yapılmalı. Neyse çok hassas olduğum bu konuda yine daldım gittim deryaya.
Cinsellik tabu . Seks asla anılmamalı gereken bir şey. Aynı zamanda sosyolojik olarak incelersek erkeklerimiz cinsel açıdan deneyimli yatkın olmalıyken kadınlarımız deneyimsiz saf ve masum olmalılar. Muhtemelen bu da erkeğe iyi olması sonucu yapılan baskıyla kadına yaptığı baskının sonucudur. Bir erkek güzel sevişemiyorsa deneyimsiz bir kadın bunu anlayamazken deneyimli kadın onu diğer erkeklerle kıyaslayabilir ki bu penisi her şeyi olan erkeğimiz için korkunç bir durumdur. Ya o en iyisi değilse ?! Ama sevgili erkeklerin unuttuğu nokta şudur ki bir kadın onları sadece seks performansına göre seçmez, geçmiş geçmişte kalmıştır ve o kadın sizi seçmiş bununla mutlu olmak varken geçmişe kafa takmak neden ?
Öpüşmek sevginin em güzel göstergelerinden biriyken neden sokakta öpülen bir çifti görünce rahatsız olurlar ? Özellikle de kadına cıklarlar? Sanki tek başına öpüşüyormuş gibi . El ele tutuşanlara tahammül edemeyenler var gerçi ben tutmuş öpüşmekten örnek veriyorum.
Ne demiş Cemal Süreyya:
" Sevişti bir bakir ile bakire
Erkeğe milli dediler kadına fahişe" bu düşünce yapısı hâlâ yerli yerinde duruyor. Biz sevişmenin aşkla yapıldığını bilmeyen bir toplumuz.
Özellikle genç erkekler pornolarda izleyip arkadaş ortamlarında konuştukları bu konuları yanlış öğrenip kendilerini yanlış eğitiyorlar. Bir makalede okuduğuma göre bazı erkekler çok sert bir şekilde mastürbasyon yaptıkları için vajinal ilişkiyle tatmin olmayıp partnerlerini anal ilişkiye zorluyorlar ki bilindiği üzere anal ilişki kadına genel olarak zevk vermeyen bir ilişki biçimi. Çoğu kadınımız kendi cinsel organından utanıyor, ona bakamıyor. Bakamıyor dediysem kafasını alıp eğmek değil, kendisiyle barışıp eline bir ayna alıp bakmaktan söz ediyorum. Yine çoğu kadınımız mastürbasyonun sadece erkekler tarafından yapılan bir aktivite olduğunu sanıp kendini tatmin edebileceğinden habersiz yaşıyor. Domine edilerek geçen sosyal ve cinsel yaşamından ötürü belki de cinsellikten soğuyor . Ben yine şanslıyım ki hem sağlıkçı olduğumuz için hem de kadınların sosyal ve cinsel yaşamda daha mutlu olmalarını isteyen arkadaşlarım olduğu için bu konuları aramızda konuşuyoruz. Yine konu yabancı arkadaşlarıma gelecek ama onların bu konuyu doğal görmelerine o kadar imreniyorum ki . Hollandalı bir arkadaşım bu konuyla ilgili şöyle demişti " Sizin bu yaptığınız uyumaktan su içmekten utanmak gibi bir şey" Evet bu örnektekiler gibi yapılmazsa öleceğimiz bir aktivite değil ama yaşamsal bir aktivite. Döngünün bir parçası. Niye döngünün bu aşamasına bu kadar takıyoruz ki ? Neden namus hep kadınlarının bacakları arasında ?! Erkekler namussuz olamıyor mu ? Hep biz namuzsuz olduğumuz için mi öldürülüyoruz, tecavüz ediliyoruz ? Eğer cinsel eğitim verilmezse bu ülkede tecavüz olayları bitmez ki... Gerçi verilse de biter mi emin değilim. Ergenlikte okullarda eğitim verilmeli lise müfredatına girmeli bu konu onun dışında özellikle cahil kalmış gençlerin eğitimi için belki askeriyede bu eğitim uzmanlarca onlar twrhis olmadan bir hafta önce verilebilir ki nasıl dinleyeceklerinden kuşkuluyum. Özellikle ücra yerdeki kadınlar için kendini tanıma merkezleri kurulabilir. Doğum kontrol yöntemleri anlatılabilir.
Sizi bilmiyorum ama ben bir erkekle mesajlaşırken ilk kriterimin bu beni öldürmez, bana zarar vermez olmasını istemiyorum . Habelerde önceden çekilmiş birkaç fotoğrafım karartılmış gösterilirken insanların " Bu oğlanın da tipinde hayır yokmuş bu kız nasıl anlamamış da onunla sevgili olmuş?" diyerek öldürülmem de benim suçummuş gibi bahsetmelerini istemiyorum. Hatta öldürülmem için yanlış seçim yapmama gerek bile yok adamın teki gelip durduk yere öldürebilir ki beni. Hoş yine suçlanacak bir şeyim olur gözünün üstünde kaşı vardı gibi.
Bir hayalimden bahsetmek istiyorum size :
Kadınların ve erkeklerin birbirini daha iyi anlayabilmeleri ve empati kurabilmeler için 18 yaşındaki her bireyin gireceği, her toplumun o anki koşuluna göre düzenlenmiş olan bir diğer cinsiyette olsam nasıl yaşardım simülasyonu. Bu değişimle karşı cinsin 30'lu yaşlarındaki bir gününü yaşayan kadın ve erkeği anlayıp günlük hayatında ona göre davranırdı. Belki o zaman anlarlardı abartmadığımızı gerçekten her gün korkarak yaşadığımızı...
Buraya kadar okuduysan çok teşekkür ederim sevgili okur , içimdekileri dışıma çıkarttım rahatladım 🌺

Tıp Fakültesinde Yaşam 1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin