Yazımı okuyan hayvanseverler için bu yazı biraz üzücü gelebilir.
Hiç hamilelik testinin geçmişini merak ettiniz mi?
Doktorların kadınların regllerinin iki üç ay olmamasından sonra bebek var mı diye karınlarından minik kalp atışları aramaları klasik ve eski yöntemlerden biriydi ama hayır esas anlatmak istediğim gebelik testi o değil.
1930-1960 kata kadar var olan tek gebelik testi: A-Z testi olarak bilinen testi bulan bilim insanlarının baş harflerinden oluşan bir testmiş. Hamile olması muhtemel bir kadından alınan idrar (şu an da idrarla tahlil yapılıyor) örneği bir fareye enjekte edilir, 100 saat geçtikten sonra yumurtalıları incelenirmiş.Benek benek lekeler varsa kadın hamile , hiçbir şey yoksa hamile değil demekmiş . Farelerin yanı sıra deneylerde tavşanlar ve kurbağalar kullanılmış ki kurbağalara geçilmesi iyi olmuş çünkü onlar yumurtladıları için öldürülmek zorunda kalmıyorlarmış.Etik derslerinin birinde hayvan deneylerini tartışmıştık. Bu konuda insan sağlığı için gerekli olan bir konuda hayvanlardan faydalanabileceğimizi düşünüyorum. Sonuçta protein ihtiyacımız için bir bakışı, koyunu, tavuğu yiyoruz. (Lafım vejetaryenler ve veganlara değil , onlar bana kızarsa sonuna kadar haklılar) Zamanında domuzlardan insülin hormonu alıp bir sürü insanın hayatını kurtarmış doktorlar ya da eskiden Londra'da cerrahi eğitim alan asistanlar ve tıp öğrencileri canlı domuzlar üzerinde çeşitli ameliyat senaryolarını denerlermiş. Bu şekilde deneyim kazanıp kliniğe gidenler varmış.
Ayrıca insanlar daha dünyadaki savaşlara bile son verememişken hayvanların öldürülmemesi fazla ütopik değil mi şu an için?O tatlı hayvanlar , kendilerini insan hayatı için feda ettiler ve hâlâ ediyorlar. Hepinize teşekkür ediyorum, sizler olmasanız tıp şu anki konumuna gelemezdi. 💐
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tıp Fakültesinde Yaşam 1
Short StoryBir tıpçının gözünden tıp fakültesi üstelik öyle sıradan bir tıpçı da değil diş hekimliğini de tatmış bir tıpçı;) Sevgili okur, içeride neler var neler? Kısa kısa bölümlerle çerezlik bir kitap💫 Motivasyondan, tıp fakültesindeki anılarıma kadar her...