(Bu videoyu sınava çalışırken motive olmak için dinlerdim şimdiyse bu, benden size gelsin 💐)
Aslında ne kadar güçlü olduğumuzun farkında mıyız ?
Ne kadar şanslı olduğumuzun ? Gençlik bir insanın en değerli hazinesidir. Çünkü bir şeyler yapabilmek için zamanı, yeterli fiziksel gücü vardır. Hayalindeki ülkeyi görebilmek için, hayalindeki işi yapabilmek için, en önemlisi hayalindeki kişi olabilmek için.
Bunun kıymetini bilmeliyiz. Hayatımızı güzelce işlemeliyiz. Çoğu insanın ilk keşkesi üniversite sınavı döneminde...Bu keşke nasıl oluyor ?
Ne olurdu izlediğin dizinin o bölümünü izlemek yerine kendine bir şey katsan? Herhangi bir şey? En basitinden hiç sevmediğin konunun başına otursan ve çalışsan? Yok ama olmaz de mi üşeniyorsun? Peki o an izlediğin kırk dakikalık dizi geleceğinden daha mı değerli? Onu sınavdan sonra da izleyebilirsin, dizin kaçmıyor ki. Halbuki sınav öyle mi? Belli bir tarihi var. Hazır olsam da olmasan da o tarihte gireceksin. O zamana kadar çalışmak varken kolaya kaçmak nasıl da cazip geliyor de mi? Yarın başlarımların sonu gelmezken geleceğinden yiyorsun. Esas yarının eksiliyor sen her "yarın" o dersin başına oturmadığında.
Sen kendine bunu yapıp kendin için çalışmazsan kim senin için çabalayacak? Önce sen güçlü olacaksın! Bunu istiyorum diyecek ve onun için çalışacaksın çok ama çok çakışacaksın. Olmadı mı işte o zaman için rahat bir şekil de "Canım sağ olsun , ben elimden geleni yaptık dersin." Ama hiç merak etme bunu söylemene gerek kalmayacak çünkü kendine inanırsan her şeyi yaparsın!
O diziyi izlemeyi mi yoksa hep kaçtığın o konuyla savaşmayı mı seçiyorsun?
Evet, başta çalışmak zevkli olmayacak ama sen başında durup o konuyu çalıştıkça yapabilecek ve zevk alacaksın. Zevk aldıkça daha çok çalışmak isteyeceksin.
Kendine güven, hayatının dizginlerini eline al. Nasıl biri olmak istiyorsan karar ver ve bugünden itibaren öyle biri olmak için çabala.
İyi ve kibar biri mi olmak istiyorsun? Teşekkürlerini kendine saklama kullan onları, başarılı mı olmak istiyorsun? Kullan o kitapları ve çalış. Mutlu olmak mı istiyorsun? Gülmekten korkma ! Önce kendine gülümse ki hayata bakışın değişsin. Hayata güzel bakmaktan onu doya doya yaşamaktan korkma!Kelebekleri gör, rüzgarı duy, yaşamı hisset!
Toplasan en iyi ihtimalle 80-100 yıl yaşayacaksın niye kendini hırpalayasın ki? Bak, 18 yıl ne çabuk geçti. Sınavdan korkma ! Bu sınav önünde bir engel değil, bu senin fırsatın. Stres yapma demeyeceğim çünkü yeterli miktarda stres seni çalışmaya iter. Sadece stresini kontrol altına al!
Ne olursa olsun kimse sana inanmasa da inandıklarından vazgeçme! Sen kendine inansan yeter, diğer insanlar ve söyledikleri sınavda yanında olmayacak onlar sadece birer fısıltı sen yeter ki tıka kulaklarını. Sen başardığında istediğini kazanmış olacaksın. En büyük zafer de bu!Minik Not:
Eğer tıp fakültesini istiyorsan, ben seni de aramızda görmek için çok heyecanlıyım. 🌸
Ama şu an, senin seneyeki sınıf arkadaşın da bu sınava hazırlanıyor. Onunla aynı sıraya oturmayı hak edebilmek için çalışmalısın!⭐️ Son parkurda iyi çalışmalar diliyor ve sınav için şimdiden başarılar diliyorum ⭐️
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tıp Fakültesinde Yaşam 1
Historia CortaBir tıpçının gözünden tıp fakültesi üstelik öyle sıradan bir tıpçı da değil diş hekimliğini de tatmış bir tıpçı;) Sevgili okur, içeride neler var neler? Kısa kısa bölümlerle çerezlik bir kitap💫 Motivasyondan, tıp fakültesindeki anılarıma kadar her...