20

1.6K 152 80
                                    

Perses yazmayı bitirdiğinde Rhya mektubu okudu. Oldukça tehditkar ve sert bir dille yazılmıştı. Güzel, diye düşündü. Belki de Atlas artık nerede duracağını bilir. "Şimdi askerlerini çağır ve bunu Lassiel'e yollamalarını söyle." diye fısıldadı Perses'in kulağına. Perses askerleri çağırdığında mektubu onlara uzattı. "Bunu Kral Atlas Varela'ya yollayın." Askerler odadan çıkarken Rhya hala Perses'in kucağında oturuyordu. "İstediğini yaptım." Rhya bir süreliğine onun zihnini rahat bıraktı ama bedeninin kontrolü hala Rhya'daydı, ona saldırması riskini göz ardı edemezdi. "Rahat bırak artık beni." Rhya onun boynunu daha sıkı kavradı. "Üzgünüm ama bunu yapamam." Onun kulağına eğildi. "Artık benim kontrolümdesin. Sen ve bu krallık, artık benimsiniz."

Perses ona bakarken Rhya onun saf nefretini görebildi, buna gülümsedi. "Buna izin vermezler, vermem." Rhya kafasını geriye atıp kahkaha attı. Perses'ten izin alacak değildi. Onun zihnine uzandı ve duygularına erişti. İçine sevgi koyamazdı, ama Rhya'yı arzulamasını ve ona bağlanmasını sağlayabilirdi. "Şimdi odana gidip biraz uyuyacaksın, yarın sabah güzel bir kahvaltı yapacağız. Hiçbir askerin ile konuşmayacak, kimseye benden bahsetmeyeceksin." Rhya elini adamın saçları arasında gezdirdi, Perses tiksintiyle yüzünü buruşturdu ama kafasını başka yöne çeviremedi, Rhya izin vermedi. "Eğer bunları yapmazsan canını yakarım, anladın mı?" Perses kafasını salladığında Rhya ayağa kalktı. "Uslu ol." Perses ayağa kalkıp odasının yolunu tutarken Rhya onun koluna girdi. 

Perses odasına girince Rhya onun zihnine hükmetti ve rüya görmemesini sağlayacak şekilde uyuttu onu. Sabaha kadar koca bir bebek gibi uyuyacaktı. Rhya'nın o sırada yapması gereken başka işleri vardı. Perses'in odasından çıktıktan sonra Gece Getiren'i aramaya koyuldu. Bahçeye, askerlerin talim bölgesine vardı. Gece Getiren ve Eldwyn bir köşede konuşuyorlardı. Gece Getiren'in yüzü bu sefer açıktı ve Eldwyn onu öyle büyük bir ilgiyle izliyordu ki, her noktasını ezberliyor gibiydi. Rhya yanlarına gidince ikisi de saygıyla kafalarını eğdiler. "Gece Getiren'in sana planı anlattığını düşünüyorum." Eldwyn kafasını salladı. "Evet. Şimdi yapmamızı istediğiniz hamle nedir?" Rhya Gece Getiren'e baktı, kadının yüzünde hala onaylamaz bir ifade vardı ama Rhya onun zamanla bu fikri aşacağını düşünüyordu. "Askerlerinin sarayın dört yanına konumlanmasını sağla. Bu askerler Gece Getiren'in kuşları ile işbirliği yapsınlar. Her fısıltıyı istiyorum. Her soylu hakkında bilgiye sahip olacağım."

Eldwyn kafasını salladı. "Peki ya Richard? O Perses'in varisi. Bu evliliğe izin vermeyecektir." Gece Getiren Eldwyn'i onayladı. "Evliliğiniz çocuk anlamına gelir, bu da Richard'ı veraset sırasında geriye atar, buna izin vermeyecektir." Rhya Richard'ı daha önce hiç görmemişti ama bu kadar tehlikeli bir adam ise, ondan hemen kurtulmalıydı. "Nerede yaşıyor bu ünlü Richard?" "Elsmonth. Buradan çok uzak bir kale. Önemli bir olay olmadıkça Gün Sarayı'na gelmez." Eldwyn güldü. "Birilerinin onu öldüreceğinden korkuyor. Hep böyleydi. Varis olmak onu delirtti galiba." Rhya Gece Getiren'e döndü. "Richard'tan başka aday yok, değil mi? Sonra önüme farklı engeller çıkmasın." Gece Getiren kafasını salladı. "Richard'ın karısı ona yıllardır çocuk doğuramıyor, bu yüzden Vesiarel soyunu devam ettiremiyorlar." Rhya kafasını salladı. "Perses'i onu bir şekilde saraya çağırmaya ikna edeceğim." Rhya Eldwyn'e döndü. "Perses'in kapısına kendi askerlerini dik. Bir şey yapmaya kalkarsa derhal haberim olsun."

Gece Getiren pelerininin içinden bir altın kesesi çıkardı ve keseyi Eldwyn'e uzattı. "Sadakatinin karşılığı." Eldwyn keseye baktı ama almadı. "Benim sadakatim altın için değildir." Sonra Gece Getiren'e anlamlı anlamlı baktı. "Umarım bunu bir gün öğrenirsiniz." Gece Getiren keseyi tekrar cebine koydu ama dudakları çok az kıvrılmıştı. Rhya elini Eldwyn'in koluna koydu. Eldwyn onun için eğildiğinde Rhya Gece Getiren'e gitmeleri gerektiğini söyledi. Eldwyn gitmeden önce Gece Getiren'e selam verdi, Gece Getiren ona nazikçe gülümsedi. Bu bir flörtleşme miydi? Rhya Gece Getiren'in, bir nedime taklidi yaparken bile etrafında pervane olan bir sürü erkek olduğunu görmüştü ama Gece Getiren hiçbirine, Eldwyn'e gülümsediği gibi gülümsememişti. 

SAVAŞ TANRIÇASI • Rhya IHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin