38

1.1K 146 78
                                    

Gece Getiren'in sözleri Rhya'nın aklından hiç çıkmıyordu. Yemek yerken, üstünü değiştirirken veya saçını tararken tek düşündüğü onun kelimeleri oluyordu: Seni kendisi için istiyor. Onun eşi olmanı istiyor.

Atlas'ın gerçek isteğinin bunlar olup olmadığını bilmiyordu. Ona muhtaç olduğunu ve Perses ile evlenmesi fikrine fazlasıyla karşı olduğunu elbette biliyordu, ama bunu kişisel olarak anlaması gerektiğinden emin değildi. Gece Getiren tüm bunları romantik buluyordu ama Rhya, Atlas ile alakalı kesin kararlar verememişti henüz. Atlas kesinlikle gri biriydi, Rhya onla alakalı ne düşüneceğini bilemiyordu.

Tüm krallıklara mektup yollanmıştı: Kral Perses bazı sebeplerden dolayı toplanma talep ediyordu. Hava karardığında mektupların tamamı ulaşmış olacaktı. Gece Getiren Atlas'a da mektup yollamayı önermişti ama Rhya kabul etmemişti, ona yalvarmayacaktı. Gelmemekte kararlıysa, gelmezdi. Hiçbir şeyin onun fikirlerini değiştirebileceğini sanmıyordu.

Rhya Perses, Gece Getiren ve Eldwyn ile akşam yemeği yiyordu. Önünde harika bir yahni, bir çorba ve içki duruyordu ama o pek iştahlı değildi. Gece Getiren bu sefer kendi kimliği ile yemeğe katılmıştı. O ve Eldwyn yan yana oturuyorlardı, ama kazayla elleri birbirine değince Eldwyn kıpkırmızı olmuş ve sandalyesini Gece Getiren'den biraz uzaklaştırmıştı. Rhya Gece Getiren'in bu duruma güldüğünü görmüştü, demek ki bilerek yapmıştı.

İçkisini içmekten başka bir şey yapmıyordu. Yangından bu yana midesi hiçbir şey kabul etmiyordu, yediği her şeyi kusuyordu. Elinde sürekli şarap bardağı ile sarayda gezerken, gittikçe öldürdüğü Richard'a benzediğini fark etti. O adam ile aynı hırslara sahiplerdi, tek farkları Rhya'nın bir kurtarıcısı vardı. Rhya bir tanrıçaydı, buna rağmen o gün o melez adam onun hakkından gelmişti ve biraz daha hızlı olsaydı, kazanan o olacaktı.

Bir anda dört bir yanını korkunç bir acı kapladı. Bir bıçak kadar keskin acı ona çığlık attırdı. Elindeki bardağı masaya düşürürken iki büklüm oldu. Bedeninin üst kısmı masaya çarparken sandalye ile birlikte yere düştü. Rhya telaşlı konuşmalar duyduğunda sırtından yükselen acı karşısında bağırmaya başladı. Sırtının iki yanı boydan boya bıçaklarla kesilip sökülüyordu sanki. Yüz üstü yere kapaklanıp nefes almaya çalıştı, ama ciğerlerine hava gitmiyordu. Sırtında eller hissettiğinde tekrar çığlık attı, bedeni deli gibi titriyordu.

Sırtına binlerce bıçak aynı anda saplanıyor gibiydi. Nefes alabilmek için elini göğsüne bastırdı ama başaramadı. Biri onu yan çevirdiğinde yumruklarını sertçe yere vuruyordu. Rhya Gece Getiren ve Eldwyn'in seslerini duyabiliyordu ama ne dediklerini anlayamıyordu. Kapılar gürültüyle kapanırken acı azaldı ama geçmedi. Bedeninde eller hissetmeye başladı ama o bağırmaya devam ediyordu. En sonunda ağzında acı bir tat hissetti, sonra etraf karardı.

*
*

Gece Getiren.
Versal.

O şerefsiz Perses kaçmaya çalışmıştı. Gece Getiren Eldwyn'e temas etme oyununu oynuyordu, sonrasında bir anda Rhya çığlıklar atmaya başlamıştı. Yüzünü masaya çarptıktan sonra yere düşmüştü, sonrası ise felaketti. Rhya masaya çarptığı için burnunu kırmıştı ama bir damla bile kan akmamıştı. Gece Getiren onun bedeninde açık bir yara olmadığını bildiği için, sorunun ne olduğunu çok geç anlamıştı. Rhya'nın sırtının iki yanında uzun, simsiyah birer çizgi belirmişti. Gece Getiren'in hiçbir büyüsü izleri silememişti, izler ağaç dalları gibiydi Rhya'nın sırtının iki yanında kıvrılarak ilerliyor, Rhya'nın boynundaki iki kırmızı Opal İzi'nin etrafında birleşiyorlardı. Rhya tüm bunlar olurken çığlıklar atarak bağırmıştı.

Gece Getiren büyü yapmaya çalışırken Eldwyn Rhya'yı sakinleştirmeye çalışmıştı ama ikisi de başarısız olmuştu. Gece Getiren Rhya için uğraşırken, Perses'i kontrol edecek kimsenin kalmadığını unutmuştu. Odanın içi Eldwyn'in altı askeri ile doluydu ama üç tanesi Rhya'ya yardım etmeye çalışıyordu. Zihni özgür kalan Perses üç askeri, masada duran bıçakla deştikten sonra kapıya koşmuştu, Eldwyn son anda ona yetişip kılıcını göğsüne doğrultmasaydı, Perses özgür kaldıktan sonra hepsini ipte sallandırırdı. Gece Getiren Rhya'ya yüksek sayıda sakinleştirici içirirken Eldwyn Perses ile kalmıştı, Gece Getiren ve askerler de Rhya'yı şifahaneye getirmişlerdi.

SAVAŞ TANRIÇASI • Rhya IHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin