Perses'in sözleri üzerine tüm konsey üyeleri ayağa kalkıp saygıyla eğildiler. Rhya Perses'e gülümserken Gece Getiren'den yayılan gerginliği hissedebiliyordu. Lordlar eğildikten sonra Perses ve Rhya odadan çıktılar, Gece Getiren hemen arkalarından onları takip ediyordu. Perses lordlara dönerek avlanmaya çıkmak istediğini söyledi. Rhya'nın tanımadığı iki adam ona eşlik etmekte ısrarcı oldular. Perses atının hazırlanmasını emrettikten sonra odasının yolunu tuttu, av kıyafetleri giyecekti. Bu sefer ona Eldwyn eşlik edecekti, arkalarından da Gece Getiren ilerleyecekti. Rhya atların hareket edişini, Perses'in elinde bir arbalet vardı ama onunla hiçbir hayvanı vurmayı beceremezdi. Kral ve kafiyesinin saraydan ayrılması üzerine Rhya topukları üzerinde döndü ve aradığı odayı bulma umuduyla hızlı adımlarla ilerledi.
Zelle, saraydaki tüm soylulardan uzak bir odadaydı. Odasının kapısı önünde dört Versal askeri nöbet tutuyordu ve Rhya hepsini aynı anda kontrol edecek kadar iyileşmemişti. Sakin adımlarla askerlerin yanına gitti. "Buraya giremezsiniz." diye uyardı bir tanesi. "Kral hariç kimseyi alamayız." Rhya parmağını askere uzattığında askerler bakmak için hafifçe eğildiler. Rhya'nın parmağında, Perses'in sembolüne sahip kabartma bir yüzük vardı. "Kral benim." dedi Rhya usulca. "Şimdi çekilin bakalım önümden." Askerlerin anlık şaşkınlığından faydalandı ve zihinlerine uzanıp bayılmalarını sağladı, ama bunu yaparken harcadığı güç onu titretti, bacakları yavaşça titriyordu. İlk bayılttığı askerin cebindeki anahtara uzanırken karnından yayılan acıyı yok saymaya çalıştı ama acı kendini hissettirmeyi iyi bilirdi. Gece Getiren Rhya'nın kemiklerinin kırılmış olabileceğini söylemişti, bedeni çok hassastı.
Anahtarı kapı deliğine sokup kapıyı açtığında, yatakta oturan gölge ayağa fırladı. Zelle ellerini öne uzatmış, küçük bir ateş dalgasını Rhya'ya doğrultmuştu ancak alevleri acınası derecede zayıftı. Rhya'yı görünce kaşlarını çattı ama ellerini indirmedi. Rhya kapıyı kapattı ancak kilitlemedi, bunu kızın güvenini az da olsa kazanmak için yapmıştı. Sonuçta Perses Zelle'nin kilit altına alınması emrini verdiğinde Rhya öylece durmuştu. Kız da bu anıyı hatırlıyor gibiydi. Üstünde, Gün Sarayı'na vardığında giydiği yırtık pelerin ve kirlenmiş siyah elbise vardı. Sol gözünün olması gereken yer, beyaz bir hale gelmişti. Gözünü kör eden kılıcın izleri alnına ve yanağına kadar uzanıyordu. Odada küçük bir lazımlık, birkaç pis tabak ve çok küçük bir yatak vardı. Rhya dirildikten sonra uyandığı odaya benziyordu.
"Buraya neden geldiniz?" diye sordu kız. Küçük yaşına rağmen sesi korkusuzdu, Rhya onun kalbinde hiç korku hissetmedi. Oturabilecekleri tek yer küçük yataktı ama kızın bundan rahatsız olacağını düşündüğü için ayakta dikildi. "Seni görmek için." Zelle ellerini hala ona doğru uzatmış haldeyken Ejder Dişi hafifçe parlıyordu. Diş gerçekten görkemli bir varlıktı. Bir parmak boyundaki uzun diş, bir iple kızın boynunda duruyordu. Gece Getiren Ejder Dişi'nin en güçlü Tetikleyici olduğunu söylemişti. Acaba Diş, Zelle'ye neler yapabilme imkanı sunuyordu? Juegon büyücülükte, sanatta ve iksirlerle en ilgili ülkeydi, bunu herkes bilirdi. Ve böyle bir ülkenin kraliçesi, sadece basit bir alevi yönetiyor olamazdı.
Zelle bundan çok daha fazlasına sahipti.
"Görmeye değer pek bir şey yok." dedi Zelle. "Perses hakkı yokken beni buraya kilitledi. Mysarriene hakkı yokken tahtımı çaldı, sen de hakkın yokken beni görmeye geliyorsun." Rhya kızın haklı öfkesini duymazdan geldi. "Gözünü Mysarriene mi bu hale getirdi?" Zelle ani bir şekilde irkildi, bundan bahsetmek onu sarsıyordu anlaşılan. Kız hafifçe kafasını iki yana salladı. "Onun askeri yaptı." Rhya anladığını gösteren şekilde kafasını salladı. "Buraya sana bir teklifte bulunmaya geldim aslında." Zelle ellerini nihayet indirip göğsünde kavuşturdu, bu hareketin onu daha büyük göstereceğini düşünüyor olmalıydı ancak Rhya karşısında on beşinden büyük olmayan, kayıp bir kız görüyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SAVAŞ TANRIÇASI • Rhya I
FantasíaWattpadFantasyTr'nin Mitoloji ve Efsaneler Diyarı adlı okuma listesinde. Ölümlü bir prensesin ve evrenin kurucusu Tanrı Helianos'un lanetlenen aşkı sonucu dünyaya bir bebek geldi: Rhya. Annesi Rhya'yı bir tanrıça olarak dirilmesi için kurban etti. Ö...