"Bütün bu bilmeceler çok yorucu." dedi Eldwyn. Onun bir casus veya aptal bir lord değil de bir asker olduğu düşünülürse, burada oturup tüm bunlara kafa patlatması onun için çok yorucu olmalıydı. "Keşke Helianos direkt Günahkar Olan'ın ve Işığın kimler olduğunu söyleseydi, biz de boşuna yorulmazdık." Gece Getiren abartıyla gözlerini devirdi. "Aynen, Yüce Lord Eldwyn istediği için yeryüzüne inip çiçek de dağıtsın mı?" Rhya kıkırdayarak Eldwyn'e döndü ama Eldwyn de Gece Getiren'e kaşlarını çattı. "Onu sen istersin bence, kıyafetindeki şu çiçek desenlerine baksana."
"Gayet güzeller." dedi Gece Getiren elini eteğindeki çiçek işlemelerinde gezdirirken ama yüzündeki ifade biraz bocalamış gibiydi. "Hem sen modadan ne anlarsın ki, muhtemelen geceleri ter kokulu zırhınla uyuyorsundur." Gece Getiren zafer kazanmış gibi çenesini kaldırdı ama Eldwyn sinirlenmişti. "Eh, en korumalı yol bu. Yanımda sürekli sizi gördükleri için çoğu leydinin kalbi kırılıyor, ya gece beni öldürmek isterlerse? Tüm suçlu taliplerimi kaçıran siz olurdunuz." Siz derken kastının Gece Getiren olduğu belliydi. Gece Getiren elini önemsizce salladı. "O kadar hayranın var mı yani? Ah, onlara tipim olmadığını söyleyeceğim."
"Güzel." dedi Eldwyn bir çırpıda. "Esmerlerden hoşlanıyorum zaten." Yalan söylemekte Gece Getiren'den çok ama çok daha kötüydü. Rhya Gece Getiren'i daha önce yalan söylerken görmüştü ve bu işte tam anlamıyla ustaydı ama Eldwyn çok beceriksizdi. "Atışmanız ve üstün gelme çabanız bittiyse konumuza dönebilir miyiz acaba?" diye sordu Rhya. Atışmalarını izlemek gerçekten keyifli olsa da vakitleri çok yoktu. Düğün için çok az zamanları kalmıştı. Günlerden çarşambaydı, pazar günü evlenmiş olmalı, bir sonraki cumaya kadar Perses'ten kurtulmalı ve Lassiel'e yola çıkmalıydı.
"Düğün için her şey hazır. Birkaç ozan şarkı söylemeye gelecek, tüm lord ve leydiler yerine sadece en yüksek sınıftakiler katılacak ve halka da duyurularla birlikte altınlar dağıtılacak." diye açıkladı Eldwyn. "Kral ve kraliçelere davetiye göndermek konusunda sizin talimatınızı bekliyoruz." Rhya kemiklerine kadar ürperdiğini hissetti. Düğünde kibirli Rhaollar'ı veya korkak Aesirr'i görmek onu rahatsız etmezdi hatta umursamazdı bile. Ama ya Atlas gelirse?
"Gelmeyi çok isterdim, ancak inan bana eğer orada olursam Perses ile evlenmek konusundaki kararın değişir. Gelini kendime aşık ettirmem itibarımı zedeleyebilir."
"Iris gelecekte sana dair hiçbir şeyi göremiyor, ama görebilseydi senin yanında Perses'i değil, beni görürdü."
Atlas gelmemeliydi. Orada öylece durup Rhya'ya baksaydı bile, Rhya kim bilir ne hissederdi. "Hayır." dedi Rhya, uzun bir sessizlikten sonra. "Hiçbiri gelmesin." Gece Getiren'in kendisine baktığını hissedebiliyordu. "Hiçbiri mi?" diye sordu Gece Getiren ama Rhya onun neyi ima ettiğini biliyordu. Atlas bile mi?
Esas gelmemesi gereken kişi oydu.
"Hiçbiri." dedi Rhya. "Merasimi fazla uzun tutmak istemiyorum." Gece Getiren masada öne eğildi. "Kutlama yemeği ve maskeli balo düğün öncesinde mi olsun sonrasında mı?" İkisi de Gece Getiren'in fikri olmasına rağmen, Rhya maskeli balo konusunda heyecanlı olduğunu inkar edemezdi. İkisi de Gece Getiren'in birkaç casusu ile bir araya gelebilmesi ve gerekli bilgilere ulaşması için yapılacaktı. Düğün sonrasında düşüneceği tek şeyin Perses'ten nasıl kurtulacağı olmasını istediği için, partilerin düğün öncesi yapılmasını tercih ederdi.
"Öncesinde." Gece Getiren sevinçle ellerini birbirine vurdu. "Elbiselerimizi Cyroal'lı bir terzide diktireceğim, maskelerimizin ne olacağına daha karar vermedim gerçi ama özel tasarlatacağım, cumartesi günü gelmiş olacaklardır." Rhya'nın elbisesini düşünecek hiç vakti olmamıştı ama Gece Getiren'in buna fazlasıyla kafa yorduğu belliydi. "Ve." dedi Gece Getiren, parmağını Eldwyn'e doğrultarak. "Sana özel kıyafetler almalıyız ve bir maske yaptırmalıyız." Eldwyn keyifsizce omuz silkti. "Partileri sevmem. Aslında aklımda giyebileceğim bir kıyafet fikri var."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SAVAŞ TANRIÇASI • Rhya I
FantasíaWattpadFantasyTr'nin Mitoloji ve Efsaneler Diyarı adlı okuma listesinde. Ölümlü bir prensesin ve evrenin kurucusu Tanrı Helianos'un lanetlenen aşkı sonucu dünyaya bir bebek geldi: Rhya. Annesi Rhya'yı bir tanrıça olarak dirilmesi için kurban etti. Ö...