30

1.2K 125 64
                                    

Rhya Richard'ı öldürecek hamleyi yapmadan hemen önce, onun zihnini karıştırarak Eldwyn'in nerede olduğunu öğrenmişti. Başına bir asker dikerek onu turnuvadaki askerlerin üstlerini değiştirmeleri için ayrılan çadırda bir sandalyeye bağlamıştı. Rhya askerin boynunu tek hamlede kırdıktan sonra çadıra girdi. Bıçağı ile Eldwyn'i bağlayan ipleri kestiğinde Eldwyn'in bilinci yarı kapalıydı. Rhya onu taşıyarak çıkaramazdı, etrafta hala askerler vardı. Rhya avuçlarını açtı, bir su dalgası şekillendirdi ve Eldwyn'i ıslattı, adam sıçrayarak kendine geldi.

"Majesteleri..." diyebildi ama Rhya ona ayağa kalkmasını işaret etti. Eldwyn ayağa kalkarken yalpaladı, ama Rhya'nın üstüne bakınca gözleri kocaman oldu. "Size ne oldu?" Rhya ellerini sıktı. "Richard öldü." Sesinin duygulu, belki de yorgun çıkacağını düşünmüştü ama sesi duygusuzdu. "Buradan gitmeliyiz, adamlarına hazırlanmalarını söyle." Atlas'tan bahsetmek istemiyordu, en azından Gün Sarayı'na dönüp kafasını toparlayana kadar. Eldwyn kafasını salladı ama kıpırdamadı. "Zarar gördünüz mü? Size bir şey yaptı mı?" Rhya kafasını iki yana salladı, oysa Richard'ın tekmeleri yüzünden karnında morluk oluştuğunu biliyordu, kemikleri sızlıyordu.

"İyiyim." dedi Rhya. "Şimdi git ve söylediğimi yap. At arabalarının yanında buluşalım." Eldwyn çadırı terk ederken Rhya derin bir nefes aldı. Ayakta durmak canını yakıyordu, bedenine binlerce küçük bıçak batıyor gibiydi. Richard'ın sert botu bedenine her değdiğinde Rhya tarifsiz bir acı yaşamıştı. Çadırdan çıkıp Perses'in odasına doğru yola koyuldu, adımları hızlıydı. Richard'ın cesedini bulmaları çok uzun sürmeyecekti.

Perses'i yatakta öylece otururken buldu. Rhya ona hoş bir rüya gösteriyordu, Perses bu dünyada değilmiş gibiydi. Rhya onun zihnini serbest bıraktığında Perses'in kendine gelmesi biraz zaman aldı. Kendine gelir gelmez ayağa fırladı ama Rhya onu yatağa oturmaya zorladı. "Richard nerede?" Rhya çenesini kaldırdı. "Öldü." Perses titremeye başladı.

"Sen... ona ne yaptın?" Ben yapmadım, diye düşündü Rhya. Atlas beni kurtardı. Yoksa Richard beni öldürmüş olacaktı. Yine de, hiçbirini yüksek sesle söylemeye cesaret edemedi. "Önemi yok." dedi Rhya. "Seni zehirlemeye çalıştı, sen de onun peşine paralı askerlerini yolladın. Hepsi bu, herkese böyle söylenecek." Rhya Perses'in kontrolünü tekrar ele geçirdi, onun baş ucunda duran şaraba bir damla zehir damlattı. Zehri gelmeden önce Gece Getiren'den almıştı. Zehrin panzehrini Richard'ın odasına Eldwyn'in bir askeri sayesinde koymuştu. Perses eline bardağı alıp dışarı fırladı.

"Beni öldürmeye çalıştı!" diye bağırdı Perses, kalenin koridorunda hızla yürürken. "Richard beni zehirlemeye çalıştı!" Hızla Regina'yı bulana kadar tüm kale halkı ayaklanmış, öfkeli kralı görünce fısıldaşmaya başlamışlardı. Rhya'nın kontrolündeki Perses içkiyi Regina'nın ayaklarının dibine döktü, Regina ne olup bittiğini anlamamıştı bile. O sırada Eldwyn'in Malcolm adındaki bir askeri öne çıktı, elinde panzehir vardı.

"Aşağılık kocan beni öldürmeye çalıştı." diye tısladı Perses. "Şarabımın içine zehir dökmüş. Leydim fark etmeseydi çoktan ölmüş olacaktım." Rhya çenesini kaldırdı, bayılacak gibi hissediyordu. "Richard bunu canıyla ödeyecek." Regina dizlerinin üstüne çöküp ağlamaya, Perses'in pelerininin ucunu öpmeye çalıştı ama Perses bir adım geri çekildi. "Arabamı hazırlayın!" diye gürledi. "Bu kale derhal boşaltılacak. Regina Vesiarel'in tüm varlığını elinden alıyorum!" Perses hızla yürürken Rhya arkasından onu takip etti. Regina zarar görmeyecekti, bir daha bir erkeğin egemenliği altına girmek zorunda kalmasın diye Rhya onu bir ibadethaneye gönderecekti.

Perses hızla giyindi, Rhya üstüne kalın bir kürk aldı. Araba hazırlanırken Perses resmi bir şekilde Richard'ın idam edileceğini duyurdu. Bu soyluları dehşete düşürmüştü. Arabaların akşam yola çıkacağı duyurulurken Richard'ın bir askeri öne çıkıp adamın cesedinin ormanda bulunduğunu, muhtemelen bir grup hırsız tarafından öldürüldüğünü duyurdu. Üstünde para edecek ne varsa alınmıştı ve tıpkı acemi hırsızların yapacağı gibi bıçak ile öldürülmüştü.

SAVAŞ TANRIÇASI • Rhya IHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin