"Sana bir soru soracağım Perses." Rhya sert yüzüklerinin uçlarını Perses'in boynuna bastırdı, biraz daha baskı uygularsa Perses'in boynunu kanatacaktı. "Neden varisin olarak kuzenini seçtin? Sakın yaşayan tek akraban o olduğu için olduğunu söyleme." Rhya adamın boynunu kavradı ve dudaklarını onun kulağına değdirdi. Metal eldiveninin sert yüzükleri adamın boynunda değince Perses ürperdi, Rhya bu eldiveni oldukça sevmişti. "Neden evlenmedin ve kendi kanından varisler üretmedin?" Rhya onun zihnini rahat bırakınca Perses sertçe yutkundu, Rhya kaşlarını çattı. Perses gençti, güçlüydü ve zengin bir kraldı. Yirmi beş yaşına girecekti ama hala evlenmemişti. Neden kendi çocuklarına sahip olmak yerine kuzenini varis yapıyordu? Rhya'nın bu konuda birkaç komik teorisi vardı.
"Richard donanımlı biri. Her konuda oldukça..." Rhya parmağını Perses'in dudağına bastırdı, adam sustu. Rhya o dudakların kana bulanamayacak kadar güzel olduğunu düşündü. "Beni kandıramazsın, sevgili Perses. Neden çocukların yok? Neden hiç evlenmedin?" Rhya onun zihnindeki anıları karıştırmaya başladı ama Perses direnmeye çalıştı. Rhya adamın titrediğini hissedince Gece Getiren'in sesini duydu. Perses deli gibi titriyordu. "Yapma. Ölürse bir işimize yaramaz." Haklıydı. Rhya onun zihninden çıktı ama bundan hoşlanmamıştı. Perses'in bedenini kontrol edebiliyor ve ona istediğini söylettirebiliyordu ama onun zihninde ne kadar zaman geçirirse, bir ölümlü olan Perses delirmeye ve ölmeye o kadar yaklaşıyordu. Kuklasını dilediği zaman kontrol edememek onu sinirlendiriyordu. "O halde cevapları kendimiz bulmak zorundayız." Elini adamın boynundan çekti, sert yüzüklerinin ucunu Perses'in boynunda gezdiremeye başladı, adam kaskatı kesildi. Rhya ona yaptıklarından hiç suçluluk duymuyordu. Eğer o Perses'i kontrolü altına almasaydı, Perses onu kendi silahı haline çevirecekti ama Rhya'yı hafife almıştı. Avlanırken av olmuştu. Zavallı Perses. "Sen bulabilir misin?" diye sordu Gece Getiren'e. Gece Getiren kafasını salladı. Rhya onun ne kadar geniş bir casus ağı olduğunu bilmiyordu, ama Gece Getiren neredeyse her konuda bilgi sahibiydi.
Rhya Perses'e ellerini sadece kahvaltısını yapacak ölçüde hareket ettirmesine izin verdikten sonra sessizce yemeklerini yediler. Rhya odadaki rahatsız edici sessizliği dinledi. Gece Getiren gergince yemeğini yiyordu, Perses ise tabağına hiç dokunmamıştı. Eldwyn yanlarına geldiğinde Rhya yemeğini bitirmişti. "Majestelerinin bugün konsey toplantısı varmış. Lord Uther'dan öğrendiğime göre yaklaşan doğum günü hazırlıkları, emrettiğiniz kutlamalar ve muhtemelen Prens Richard'a yollanan davet hakkında konuşulacak." Rhya elini çenesine koydu, düşünüyordu. Perses o toplantıya katılmamalıydı, yanında Rhya veya Eldwyn olmadan onu kontrol etmek çok zordu, aniden kontrolü eline alırsa her şey sona ererdi. Rhya o toplantıya gidebilecek bir unvan taşımıyordu, Eldwyn gibi bir askerin de orada olması da soylular tarafından dikkat çekerdi. Ama bu toplantıya ihtiyaçları vardı, Richard bir şekilde saraya gelmeliydi. Rhya o bilgilere ihtiyaç duyuyordu.
Rhya Gece Getiren'e döndü. Kadın Rhya'nın ne düşündüğünü anlamış olacak ki, gözleri kocaman açıldı. "Hayır, yapamam." Rhya kafasını salladı. "Yapabilirsin ve yapmak zorundasın." Eldwyn sanki bir dövüşü heyecanla izliyormuş gibi bir Gece Getiren'e, bir Rhya'ya bakıyordu, ne olduğunu anlamamıştı. "Rhya, bu istediğin şey... Ortaya çıkarsa ne olur biliyorsun." Rhya elini salladı. "Bunu daha önce defalarca kez yaptığını gördüm, bir kez de benim için yapsan yani?"
"İşe yaramayabilir." diye ısrar etti Gece Getiren. "Bu istediğin illüzyon yaratmaktan daha fazlası. Benden şekil değiştirmemi istiyorsun." İstediği şeyin zor olduğunu biliyordu ama Rhya pes etmeyecekti. "Yarayacak." Yaramazsa hepsinin sonu felaket olacaktı, Gece Getiren onların tek umuduydu. Gece Getiren ayağa kalktığında Eldwyn'e ve kapıdaki askerlere hızlı bir bakış attı ardından kollarını iki yana kaldırdı. Odaya ani bir karanlık dolduğunda Rhya nefesini tuttu, hiçbir şey görünmüyordu. Yanında duran Perses'in gittiğini hissetti, birkaç dakika sonra Perses tekrar yanına oturdu. Işık odaya tekrar dolmadan önce biraz zaman geçti. Oda nihayet aydınlandığında, Perses'in şekline bürünmüş Gece Getiren Rhya'nın yanında oturuyordu. Odaya dört kişi gelmişlerdi: Rhya, Perses, Gece Getiren ve Eldwyn. Bu yüzden üç kişi olarak çıkamazlardı. Sarayın her yanı Eldwyn'e bağlı askerlerle dolu olsa da, hala Perses'ten emir alan askerler de vardı. Gece Getiren bu yüzden kendisinin çok başarılı bir illüzyonunu yaratmıştı. İllüzyon Rhya'nın tam karşısında oturuyor, mavi yapay gözleriyle Rhya'ya bakıyordu. Rhya illüzyonun Atlas'ınkiler kadar başarılı olmadığını anladı. İllüzyonun mavi gözleri saniyelik de olsa Gece Getiren'in gerçek göz rengi olan zümrüte dönüşüyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SAVAŞ TANRIÇASI • Rhya I
FantasyWattpadFantasyTr'nin Mitoloji ve Efsaneler Diyarı adlı okuma listesinde. Ölümlü bir prensesin ve evrenin kurucusu Tanrı Helianos'un lanetlenen aşkı sonucu dünyaya bir bebek geldi: Rhya. Annesi Rhya'yı bir tanrıça olarak dirilmesi için kurban etti. Ö...