42

1K 136 123
                                    

•Medyada benim çok sevdiğim, Atlas-Rhya ilişkisini yansıttığını düşündüğüm Met Him Last Night şarkısı var, keyifli okumalar.•

Mutluluklar. Rhya mektubu daha kaç kez okuyacaktı bilmiyordu, ama kağıt parçasını tüm gün elinden bırakmamıştı. Konsey sona ereli birkaç saat olmuştu ama Rhya, elinde mektupla birlikte Gece Getiren'in yatağına çökmüş oturuyordu. Bir kral veya kraliçe Versal'a karşı saldırıya geçerse, karşısında Lassiel'i de bulacağını yazmıştı. Oysa Versal'a savaş açan kendisiydi, Rhya'yı almak için sınıra asker yığan kendisiydi. "Şaşırtıcı bir hamle." demişti Eldwyn, üçü de Gece Getiren'in görkemli odasındalardı. Gece Getiren odada volta atıyordu, gerginliği Rhya'yı daha çok huzursuz ediyordu, Eldwyn ise her zamanki gibi sakince duvara yaslanmış duruyordu. "Sizinle iş birliği yaptığını herkese duyurdu. Sizin Lassiel'e gideceğinize kesin gözüyle bakıyor olmalı."

"Tarafsızlık oyu kullandı." diye araya girdi Gece Getiren. "Lassiel evliliği kabul etmedi, Vroma etti." Eldwyn burnundan güldü. "Vroma Kralı tıpkı Kraliçe Rhaelna'nın dediği gibi Atlas'ın köpeği, o kabul etmesini istemese Vroma hiçbir şey yapamazdı." Rhya kafasını salladı. "Bu doğru. Kendisi kabul etmese de Vroma'nın etmesini sağladı." Gece Getiren derin bir nefes aldı, sıkıntılı ifadesi tüm yüzünü gölgelemişti. "Anlamıyorsunuz. Sen henüz dirilmişken, seni almak için hepsine kafa tutmuştu zaten. Şimdi de, sana karışanın karşısında kendisini bulacağını söylüyor. Bunlar arasında büyük bir çelişki var." Eldwyn'e baktığında, Gece Getiren ile birbirlerine baktıklarını gördü. Ondan sakladıkları bir şey vardı.

"Söyleyin." dedi Rhya. Söylemeye çekindikleri şey her neyse, Rhya'nın tepkisinden endişe ediyor olmalılardı. İkisi de huzursuzdu ve kalpleri olması gerekenden hızlı atıyordu. Uzun bir süre sessizlik odaya çökünce nihayet konuşan Eldwyn oldu. "Dün Sınır Komutanı geldi. Sınırlardaki askerlerin yavaşça çekildiğini söyledi. Orayı terk etmiyorlar, ama kuvvetlerinin yaklaşık üçte biri geri çekilmiş durumda." Atlas askerlerini geri çekiyordu, ama neden? Bu çok anlamsızdı. Rhya Gece Getiren'e döndü. "Bu ne anlama geliyor, ne yapmaya çalışıyor?"

"Bilemiyorum." diye itiraf etti Gece Getiren. "Savaş tehdidi hala devam ediyor, o konuda kararlı. Askerlerini geriye çekmesinin birkaç sebebi olabilir." Kafasını yana eğdi, Rhya onun zümrüt yeşili gözlerindeki ifadeyi hiç beğenmemişti. "Başka bir savaşa hazırlanıyor olabilir. Versal ile olabilecek savaştan çok daha önemli bir savaş." Rhya hızla ayağa fırladı. "Kim? Kiminle savaşa girebilir? Barış hala sürüyor, neden başka bir savaş olsun?"

"Tüm krallıklarla." dedi Eldwyn. "Sizin evliliğinize onay verseler dahi, sizi Versal Kraliçesi olarak kabul etmeyecek olanlar çıkacaktır, Konsey'de görüldüğü gibi Kraliçe Elestre kabul etmeyenlerin başında, kendisine katılacak başkalarını da mutlaka bulacaktır. Kral Atlas'ın bu yüzden hazırlık yaptığını düşünüyoruz." Gece Getiren Rhya'nın yanına geldi ve oturmasını işaret etti, ardından yanına oturdu. "Dokuz Bölge arasındaki Anlaşma bozulmak üzere. Atlas da bu yüzden hazırlık yapıyor olmalı, savaş başlaması durumunda sana destek vermek için." Rhya kafasını ellerinin arasına aldı. Kral ve kraliçeleri tehdit ederek ikna etmişti, ama onların sonradan bir pürüz yaratabileceğini düşünememişti. Hepsini ikna edememişti, Morth Kraliçesi Elestre Amador konseyi terk etmişti. Bir savaş başlayacak olsaydı, başlatan Morth olurdu. Elestre'yi kimler desteklerdi? Muhtemelen sivri dilli Rhaelna ve toplantıya gelmeye korkan birkaçı.

Atlas bir savaş durumunda Rhya'yı destekleyeceğini herkese duyurmuştu, ancak Rhya bunun gerçekten olacağını düşünmemişti. Şimdiyse Atlas askerlerinin bir kısmını geri çekiyordu, Rhya'ya destek olmak için bu kadar ileri gider miydi? "Onunla konuşmalıyım." dedi Rhya, sesi yeterince güçlü çıkmamıştı. Bedeni hala güçsüzdü ve toparlanması zaman alacaktı. "Onunla derhal konuşmalıyım. Neler olduğunu öğrenmeliyim." Gece Getiren hızla kafasını iki yana salladı. "İyileşmedin bile Rhya. Onunla konuşman neyi değiştirir? Hala sınırlarda askerleri var, yakında sana ait olacak olan ülkenin sınırlarında. Onunla konuşsan bile sana Lassiel'e gitmediğin sürece askerlerini çekmeyeceğini söyleyecektir." 

SAVAŞ TANRIÇASI • Rhya IHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin