Rhya sessizce biraz fazla şeker katılmış çayını yudumlarken Gece Getiren, Perses'in konseyindeki adamlardan bahsediyordu. Rhya onu güçlükle dinleyebiliyordu, aklı tonla düşüncelerle doluydu. Geçen gün okuduğu kitabı, annesini, büyükbabasını ve Atticus Berkaley'i düşünüyordu. Adamla tanışmak isterdi, ama yüz yıl önce yaşamıştı ve çoktan ölmüş olmalıydı. "Uther neredeyse on yıldır Danışman rolünde. Perses'in babasına da hizmet etmiş, yerini başkasına bırakacak gibi değil. Oğlu Arthur da Kraliyet Donanması Kaptanı olmuş, tabi ki Uther sayesinde." Gece Getiren henüz yeni doldurulmuş çayını iki yudumda bitirmişti, çoktan ikinci bardağına geçmişti. "O ikisi hariç tüm üyeler kararlarda çok pasif davranıyorlar. Uther'i yanımıza çekmemiz lazım. Onu avucumuza almak, tüm konseyi yönetmek anlamına gelir."
"Rüşvet önerelim." diye öneride bulundu Eldwyn. Yüzü yere eğikti, Gece Getiren'in kırmızı ve dekolteli elbisesine bakmamak için kafasını kaldırmıyor gibiydi ve bu Rhya'nın kıkırdamasına neden olmuştu. Gece Getiren sahte siyah saçları ile otursa da, kırmızı elbisesi göğüslerini ortaya çıkarıyor, hatlarını belli ediyordu. Rhya, Eldwyn'in askerlerinin ona ağızlarının suyu akarak baktıklarını görmüştü. Üçü, Kral Bahçesi olarak bilinen, bahçenin en uç ve en ağaçlı noktasında çay içiyorlardı. Burası sadece Perses'e aitti, ancak Perses Gece Getiren'in büyüleri sayesinde biraz hasta olduğu için odasında uyuyordu, burası da Rhya'ya kalmıştı. "Ona ve oğluna cömert bir zenginlik sunarsak eminim taraf değiştirmeyi düşünürler."
Gece Getiren burnunu buruşturdu. "Onların çoktan satın alındıklarını düşünüyorum. Perses için ölecek gibi davranıyorlar ama dış krallıklara bilgi sızdırıyor olma ihtimalleri çok yüksek, özellikle de Arthur'un sahip olduğu konuma bakarsak bu kesin gibi duruyor. Elestre veya Rhaollar için çalışıyor olabilirler." Gece Getiren Rhya'ya kaçamak bir bakış attı, Rhya onun dile getirmediği cümleyi anlayınca ağzında pas tadı hissetti. Atlas'a çalışıyor olabilirler. Rhya hizmetçiye boş bardağı uzatırken Eldwyn'e bakıyordu. "Olası bir senaryoda Arthur'dan nasıl kurtulurdun?" diye sordu. Eldwyn rahatsızca kıpırdandı, bugün üstünde zırhları yoktu. Basit bir siyah pantolon ve gri tunik giymişti, altın sarısı saçları özenle taranmıştı. Rhya onun gördüğü en yakışıklı ölümlü olduğunu düşünüyordu. Saray kadınlarının çoğu ona hoş ilgiler besliyordu ama Eldwyn yanına ne zaman bir kadın yaklaşsa dili tutulmuş gibi oluyordu. Kesinlikle çapkınlıktan uzak, utangaç bir erkekti. "Denizde yolunu kaybetmesini sağlardım, sonra da paralı bir korsan ekibini ona suikast planlamaları için kiralardım." Rhya Gece Getiren'in, yüzünde tatmin duygusuyla Eldwyn'e baktığını gördü. "Bir askere göre çok sinsi planlar kurabiliyorsun." Eldwyn Gece Getiren'in sözlerine hafifçe güldü. "Sonuçta bir asker olarak doğmadım." Gece Getiren gülümseyerek çayını içti.
"Arthur'dan kurtulmak Uther'i sarsar ancak dişlerini göstermesine neden olur." dedi Rhya. "Adamı kendi tarafımıza çekmek daha akıllıca olur." Gece Getiren ona katıldığını mırıldanırken Rhya parmaklarını şakaklarına bastırdı. "Eğer Uther'i tarafımıza çekmekte başarısız olursak, Eldwyn'in dediklerini uygularız ama buna mecbur kalmamamızı tercih ederim." Gece Getiren üçüncü bardağına başlarken Rhya onun nasıl bir mideye sahip olduğunu düşünüyordu. "Zelle ile mektubu hazırladıktan sonra bana çalışan paralı askerim onu Juegon'a, Zelle'nin en sadık adamlarına ulaştıracak. Muhtemelen iki gün içinde Mysarriene'ye karşı isyan başlar, çünkü Zelle Diş'in kendisinde olduğunu söyleyecek. Bugün Yüce Konsey Toplantısı emrini veririz, Mysarriene gelemeyeceği için en fazla sekiz krallık gelir ama Atlas'ın geleceğini düşünmüyorum."
"Ben de." diye katıldı Eldwyn. "Savaşı iki kez askıya alması itibarına az da olsa zarar verdi. Şimdi buraya gelip sizin sözlerinizi dinleyeceğine ihtimal vermiyorum. Kendisinin yerine Gerald Aspen'i yollayabilir, Vroma Kralı'nı. Sonuçta Gerald'ı kendisi kral ilan etmişti." Rhya parmaklarını örgülü saçları arasında gezdirdi. "Onun katılmaması diğer krallıkları da katılmamaya teşvik edebilir, ondan korkuyorlar." İkisi de sessiz kaldılar, çünkü Rhya'nın haklı olduğunu biliyorlardı. Tüm kral ve kraliçeler Atlas'tan feci korkuyorlardı, Rhya Atlas söz aldığında hepsinin nasıl korktuğunu hatırladı. Rhaelna ve Rhaollar hariç kimse ona karşı gelme cesaretini gösterememişti bile. O gelmezse, o korkaklar da gelmeye çekinebilirdi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SAVAŞ TANRIÇASI • Rhya I
FantasyWattpadFantasyTr'nin Mitoloji ve Efsaneler Diyarı adlı okuma listesinde. Ölümlü bir prensesin ve evrenin kurucusu Tanrı Helianos'un lanetlenen aşkı sonucu dünyaya bir bebek geldi: Rhya. Annesi Rhya'yı bir tanrıça olarak dirilmesi için kurban etti. Ö...