27

1.3K 123 35
                                    

Rhya topukları üzerinde dönmemek için yanağının içini ısırdı. Richard'a tek kelime etmeden odadan çıktığında içinden bir küfür savurdu ve odasının yolunu tuttu. Kapıyı açıp içeri baktığında oda boştu, Perses hala Regina ile geziyor olmalıydı. Rhya odadan çıkıp Eldwyn'i aramaya koyuldu, Gece Getiren'den haber olup olmadığını deli gibi merak ediyordu. Eldwyn'i, bahçede bir grup askeri talim yaparken izlerken buldu. Eldwyn kollarını göğsünde birleştirmişti ve Richard'ın askerlerini küçümsercesine süzüyordu.

"Nasıl bu kadar yeteneksiz askerler olabiliyorlar? Bu, ülkenin en iyi korunan kalesi ama askerler kılıçlarını doğru düzgün sallayamıyor bile." Rhya sanki arkadaşıymış gibi Eldwyn'in yanında durdu, omuzları birbirine değiyordu. "Belki de Richard böyle düşünmemizi istiyordur." dedi Rhya. "Her hamlesi kafamızı karıştırma amacı taşıyor. Muhtemelen kendini ve askerlerini zayıf göstererek gerçek gücünü saklamaya çalışıyor olabilir." Eldwyn kafasını salladı. "Tam bir kaçık, bir an önce buradan gitmek için can atıyorum." Rhya onunla aynı fikirde olduğunu hissetti.

"Gece Getiren'den hiç haber yok." diye ekledi Eldwyn, Rhya'nın aklından geçenleri biliyormuş gibi. "Kuzgun gönderme riskini alamıyoruz, muhtemelen o da aynı şekilde tedbirli davranıyordur. Gün Sarayı'na dönene kadar onunla iletişim kurabileceğimizi sanmıyorum." Rhya elini alnına koydu, hiçbir şey istediği gibi ilerlemiyordu. "Turnuva konusunda ne yapacaksınız?" diye sordu Eldwyn.

"Perses'in yetenekli bir savaşçı olduğunu herkes biliyor." diye yanıtladı Rhya. "Oraya çıkıp biraz hava atması yeterli ama benim asıl ilgi odağım Richard." Eldwyn kafasını iki yana salladı. "O asla turnuvalarda dövüşmez." Rhya bunu biliyordu. "Ancak talihsiz bir kaza yaşayabilir." Rhya ona ne yapacağına karar vermemişti, ancak şüpheleri kendinden uzaklaştıracak bir şey yapması gerekiyordu. Kimse ondan şüphe duymamalıydı.

"Akşam yemeğinde orada ol. Richard'a güvenmiyorum, bir sorun çıkarabilir." Eldwyn kafasını salladığında Rhya, Perses'in koluna girmiş bir şekilde yürüyen Regina'yı gördü. Biraz kıskanç bir kadını oynamaktan zarar gelmeyeceğini düşündü ve kadının aklını karıştırıp düşmesini sağladı. Regina yere kapaklanırken Perses onu tutmayınca kadın kızardı, Rhya kıkırdarken Eldwyn durumdan çok da hoşnut görünmüyordu. Rhya dirseği ile ona hafifçe vurdu. "Hadi ama, eğlen biraz. Hep bu ciddi surat ifadesi." Eldwyn ifadesini bozmadı, yanıt da vermedi.

"Hayatım!" diye şakıdı Rhya, kollarını Perses'e dolayıp kendini ona bastırdı. Perses onu öperken adamın nefretinin tadını dudaklarında hissedebiliyordu. Geri çekildiklerinde Perses kolunu onun beline doladı, Rhya adamın yorgunluğunu hissedebiliyordu. Derhal dinlenmezse büyüler ters tepebilirdi. "Leydi Regina." diye selamladı kadını Rhya. "Kötü bir düşüştü." Kadın kızarınca Rhya gülmemek için dudaklarını sıktı, Perses kendisine yaslanmıştı ve her an kendinden geçebilirdi. "Dikkatsizlik ettim." dedi Regina.

"Müsaadenizle." dedi Perses, Regina'ya bakarak. Regina onun için eğildiğinde ikisi hızla odalarının yolunu tuttular. Regina ikisinin de birbirleri ile olmak için bekleyemediklerini düşünecekti, Rhya da bunu istiyordu zaten. Odaya geldiklerinde Perses hemen uyuyakaldı, Rhya kapıyı kilitledi. Rhya akşam yemeği için çağırılana kadar saatlerce odada döndü durdu. Planlar yapıyor, sonra vazgeçiyor ve baştan planlar yapıyordu. Richard'tan nasıl kurtulacağından emin değildi. Kendi sağlığı için her önlemi almış bir adama ne yapabilirdi ki? Tadımcılarının denetlemediği tek şey içkisi, ama ona zehir katması çok şüphe uyandırırdı. Adamı yüksek bir yerden itebilir, intihar süsü verebilirdi ancak yaşamayı bu kadar önemsemeyen birinin intihar etmeyeceğini herkes bilirdi.

Belki de onu hasta edebilirdi. Organlarını yavaşlatabilir, asla iyileşmeyecek yaralar açabilirdi ama bu çok uzun sürerdi. Rhya'nın daha fazla bekleyecek hali yoktu. Bu ne kadar uzun sürerse Atlas o kadar sabırsızlanmaya başlayacaktı ve er ya da geç, savaş başlayacaktı. Rhya elini çabuk tutması gerektiğini biliyordu. Bir an önce Richard'tan kurtulmalı, Perses ile evlenmeli, sonra da onu öldürmeliydi.

SAVAŞ TANRIÇASI • Rhya IHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin