26

1.2K 130 22
                                    

Richard Rhya'yı zora sokacak her hareketi denemekten hiç çekinmiyordu. Sürekli ona aşağılayan bakışlar atıyor, ona Perses ile nasıl yattığını, Perses'in kendisine sert davranıp davranmadığını sorup duruyordu. Sabah olduğunda, oldukça görkemli bir sofra hazırlatmıştı. Yahniler, çorbalar ve kahvaltıda yenmeyecek çeşit çeşit tatlılar masayı süslüyordu. Rhya kendisi için ayrılmış yere oturmayı düşündü, ama bunun yerine Perses'in kucağına yerleşti. Richard'ın karısı Regina ona garip garip bakıyordu, bu durum onun için alışılmışın dışında olduğu belliydi ama Richard bu duruma sadece kahkaha atarak tepki vermişti. Rhya ne yaparsa yapsın adamı şaşırtamıyor, aklını karıştıramıyordu. Adam hiçbir yemi yutmuyordu, üstelik Eldwyn'in anlattığı kadar kaçık biri gibi de durmuyordu, aksine zehirli bir zekası vardı.

"Turnuva hazırlıkları nasıl gidiyor?" diye sordu Perses, yemek yemeyip sadece şarap içen Richard'a. Richard omuz silkti, hayatta önemsediği tek bir şey bile yokmuş gibi görünüyordu ve bu Rhya'yı rahatsız ediyordu. Zaafını bulabilirse, bu yarışı bir adım ileri taşıyabilirdi. "İyi herhalde. Ben sadece emri veriyorum, gerisine karışmıyorum." İçkisini içmeye devam etti, sohbeti burada bitirmek istediği çok belliydi. Regina yemek bittikten sonra Perses'i, hazırlıkları devam eden turnuva alanını gezdirmek istediğinde Rhya onunla gidip gitmemek arasında kalmıştı. Eğer giderse, Richard ikisinin sürekli yan yana bulunmasının ardındaki sırrı anlayabilirdi. Öte yandan Perses'i uzun süre yalnız bırakmak mantıklı gelmiyordu. Eğilip dudaklarını Perses'in boynuna bastırırken çok kısık sesle fısıldadı. "Eğer hata yaparsan Richard günü canlı olarak bitiremeyecek." Perses'in omuzları titrediğinde Rhya onun gülümsemesini sağladı. O ve Regina odadan ayrıldıklarında Richard Rhya'yı süzüyordu. Açıkça bir alay vardı gözlerinde.

"Kucak köpeğinin tasmasını neden takmadın? Kaçar gider yoksa." Rhya bir şey söylememek için dudaklarını birbirine bastırdı, Richard hala varisti ve ona yanlış bir hareket yapmaması gerektiğini biliyordu. "O benim kralım, sizin için neyse benim için de o." Richard bitmiş içki bardağını bir hizmetçiye uzattı, hizmetçi aceleyle koşup adamın bardağını tekrar doldurdu. Çok fazla içiyordu, bu Rhya'nın işine yarayabilirdi. "Sanmıyorum. Sonuçta ben Perses ile yatmıyorum." Bunu söylerken yüzünü buruşturmuştu. "Onun garip fantezilerinin odağı olmayı hiç istemezdim." Rhya önündeki bardağı kavradı ve sessizce içkisini yudumladı. Gece Getiren'in ne durumda olduğunu merak ediyordu. Çoktan Gün Sarayı'na dönmüş olmalıydı. Atlas ile görüşmenin nasıl gittiğini deli gibi merak ediyordu ama Gece Getiren'in zihnine ulaşamayacak kadar uzaktaydı. Bir asker veya mektup yollamaya kalksa, bu Richard'ı işkillendirirdi. Burada eli kolu bağlı oturmaktan başka çaresi yoktu.

"Bu konuya neden bu kadar kafa yorduğunuzu anlamıyorum." diye savunmaya geçti Rhya. "Böyle özel şeyleri ulu orta konuşmak çok anlamsız." Richard içkisini elinden baktı ve öne eğildi. "Sen kuzenimi bir şekilde kontrol ediyorsun. Nasıl yapıyorsun, ne tür bir varlıksın bilmiyorum ama burada olan Perses gerçek değil. Onu doğduğumdan beri tanıyorum, ne yapıp ne yapmayacağını, ne söyleyip ne söylemeyeceğini biliyorum. Perses beni asla sarayına davet etmez. Asla buraya gelmez. Bunları ona sen yaptırıyorsun. Ona her ne yapıyorsan bundan vazgeç, ben de canını kurtarmana yardım edeyim." Arkasına yaslandı, alayla Rhya'yı süzdü. "Kral olduğumda belki de seni soytarım yaparım. Ya da metresim olursun, nasılsa buna çoktan hazırsın."

Rhya gülümsedi. "Sivri bir diliniz var, lordum." Öne eğildi. "Ama benim de sivri dişlerim var ve ısırmaktan çekinmem. Kuzeninize sorabilirsiniz." Rhya adamın korkmasını veya gülüşünün yüzünden silinmesini bekledi, ama Richard keyifli bir kahkaha atınca savunmasız kaldı. "Belki de kelleni alırım, cadıları sevmem." Rhya ona gücünü göstermek istiyordu. Odayı alevlere boğmak, adam yanmadan önce suyu çağırıp alevi söndürmek, adamın şaşkınlıktan altına kaçırmasını istiyordu. Bunun yerine tek yaptığı gülümsemek oldu. Her şeyi aptal bir hırsla yok edemezdi.

SAVAŞ TANRIÇASI • Rhya IHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin