"Ne demek gelmeyecek? Bu kralın emri. Buna karşı çıkamaz. Unvanı ne olursa olsun çıkamaz." Rhya sinirden köpürüyordu. O aptal insan yüzünden her şey suya düşemezdi. Her şeyi en ince ayrıntısına kadar hesaplamıştı, Richard'ın bunu mahvetmesine izin vermeyecekti. "Hiçbir yıl yapılan kutlamalara gelmemiş. Bu yılki bahanesi çok hasta olduğu ve yataktan kalkamadığı oldu ama gerçek olmadığını biliyorum. Hasta olsaydı kuşlarım bana bunu iletirdi. Buraya gelmemek için her şeyi yapar. Eldwyn haklıymış, adam kafayı yemiş bir kaçık." Rhya sinirle elini alnına vurdu. Richard ona ulaşamayacağı kadar uzaktaydı. O hayatta olduğu sürece Rhya asla istediği tahta ulaşamazdı. "Perses'i hasta ederim." diye öneride bulundu Rhya. "O zaman buraya gelmek zorunda olur." İçkisini alıp Perses'in yatağına oturan Gece Getiren kafasını iki yana salladı. "Hasta bir kralla evlenemezsin. Ayrıca Richard'ın ölümü ve Perses'in hastalıkları arasında bir bağlantı kurulursa tahtı alamazsın. Perses sağlam ve canlı olmazsa plan suya düşer."
Haklıydı. Kahretsin ki haklıydı. Perses hasta olursa, onunla evlenmesi fikri herkesin aklına şüphe doldururdu. Şüpheler sayesinde kraliçe olsa bile bu çok uzun sürmezdi. "Onu düğüne çağıralım. Fikrini almaya gerek yok, ona bir mektupla evlenmek istediğini, onu da düğünde görmeyi istediğini yazsın." Gece Getiren içkisini içerken, Rhya onun bir şey söylemek istediğini anladı. "Bugün, toplantıda bir lord çok garip bir cümle kurdu. O andan beri aklımda bazı şüpheler vardı. Sonra oturup düşündüm ve Perses'in bir kahyasıyla, adam konuşmamak için yalvarsa bile konuştum ve her şey rayına oturdu." Rhya kollarını göğsünde birleştirdi.
"Bir lord bugün 'keşke varislerin çoğalabilmesi için Richard'a ihtiyacımız olmasaydı' dedi. Bunun ne anlama gelebileceğini düşündüm. Perses genç ve sağlıklı, dilese şimdiye dek en az beş çocuk sahibi olabilirdi. Ama hiç evlenmemiş ve bunun bir sebebi var." Rhya onun ne söylemek istediğini anlayınca donakaldı. "Ama odasına her gece farklı kadın alıyor? Nasıl..." Gece Getiren gülümseyerek şarabını yudumladı. "Böyle bir sırrı daha önce öğrenemediğim için kendime çok kızdım. Kadınlardan hiçbiri ile yatmıyormuş. Hepsine, insanlara öyle anlatsın diye para veriyor. Kadınlarla tüm gece ya yemek yiyor, ya da kadınlar yatakta uyuyup kalana kadar bir köşede kitap okuyormuş. Toplantı on beş dakika sürdü, kalan sürede Perses'in gözdesi olarak bilinen Lilian adlı bir kadınla konuştum, senin nedimen olarak. Ona Perses'in sana aşık olduğunu, onunla bir daha yatarsa boynunu keseceğimi söyledim. Hançerimi sallayıp 'onunla yattığın her sefer için yüzünü bir kez keseceğim.' dediğimde kadın ağlayıp her şeyi itiraf etti."
Bunca zaman nasıl anlayamamıştı? Perses'in karşısında çırılçıplak durduğunda Perses utanmıştı ama ona dokunmamıştı. Rhya onun odasına gittiğinde onun içinde şehvet hissetmişti. Onunla olmak istediğini sanmıştı. Belki de Perses başından beri oyun oynuyordu, tıpkı Rhya'nın oynadığı gibi. "Ama Elestre ile ilişkileri olmuştu, değil mi? Erkeklerden hoşlanıyorsa Elestre ile nasıl olabildi?" Gece Getiren ayağa kalktı. "Elestre ile sevgili olduklarında Elestre ikisi de çok gençlermiş, ergenler işte. İkisinin yattığını bile sanmıyorum, muhtemelen birkaç kez öpüşmenin ötesine geçmemişlerdir." Demek Perses'in sırrı buydu. Kadınlara ilgi duymuyordu, duyuyorsa bile onlarla yatmıyordu. Erkeklere olan ilgisi en az beş konsey üyesi tarafından da biliniyordu. Bu sırrı gizlemek için odasına kadınlar alıyordu ama onlara dokunmuyordu. Çocuk sahibi olamayacağı için de, kendi kanından yaşayan tek akrabasına bel bağlayıp onu varis yapmıştı ama Richard'ın karısı ona çocuk veremiyordu.
"Aklıma gelen ilk soru, madem erkeklerden hoşlanıyor nasıl James'in kız kardeşi Elina Tuder ile neden nişanlandı? Sonuçta onunla yatmayacaktı, Elina da bunu herkese yayacaktı, Perses ifşa olacaktı." Gece Getiren parmaklarını şıklattığında, Rhya'nın karşısında bir kadın belirdi. Kısa boylu, zayıf ve beyaz tenli bir kadın. Yeşil gözlü kadının saçları, tıpkı Rhya'nın Vesta rolü oynadığında taktığı başlıklardan biriyle gizlenmişti. Kadın hasta gibiydi ve çok inceydi. "Elina buydu. Perses'ten bir yaş büyüktü ve onun için mükemmel bir adaydı." Rhya kendini bu yansımaya bakmaktan alamadı. "Ne oldu ona?" Gece Getiren Elina'nın illüzyonuna hüzünle baktı. "Beş yıl önce, aniden odasında ölü bulundu. Bilekleri kesilmişti ve elinde bir bıçak tutuyordu." Rhya kadının ne kadar naif olduğunu düşündü. Kendisini asla sevmeyecek bir erkekle evlenmek zorunda bırakılmıştı. "Ama artık o kadar da intihar gibi gelmiyor. Perses onunla evlenseydi, Elina herkese kocasının nasıl yatakta onu yalnız bıraktığını anlatırdı. Elina anlatmasa bile insanlar neden sürekli gelinin hamile kalmadığını soracaktı. Perses'de bir çözüm buldu. Elina için bir cinayet düzenlendi ve buna intihar dedi. Bu sayede, herkese kaybettiği nişanlısından sonra asla başka bir kadını sevemeyeceğini, kalbinin hep Elina'ya ait olacağı yalanını söyledi." Gece Getiren kafasını eğdi. "Sırrını koruyabilmek için en yakın arkadaşının kardeşini öldürdü." Elina'nın illüzyonu yok oldu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SAVAŞ TANRIÇASI • Rhya I
FantasyWattpadFantasyTr'nin Mitoloji ve Efsaneler Diyarı adlı okuma listesinde. Ölümlü bir prensesin ve evrenin kurucusu Tanrı Helianos'un lanetlenen aşkı sonucu dünyaya bir bebek geldi: Rhya. Annesi Rhya'yı bir tanrıça olarak dirilmesi için kurban etti. Ö...