35

12.2K 400 20
                                    

Az önce asi çakıltaşı serisinden REYC'i bitirdim. Allah o Arda'nın belasını versin pezevenk suratlı amcık. Neyse, yarın NEYT'e başlayacağım. Söyliyim dedim. Siz şuan hangi kitabı okuyorsunuz???

———-

Bu havada insan neden kuru fasulye yemek ister?
Damak zevkim tam olarak altın günü tabağı gibi.

'Baba düdüklüyü açamadım bir el atsan?' Diye bağırdım mutfaktan babama, evet düdüklü açamıyordum.

Napiyim korkuyorum arkadaşlar, bir yerim o sıcağa değer diye.

'Geldim deli kız, oh mis gibi kokmuş.' Dedi babam ve düdüklüyü açtı, yanağımı öpüp gitti.

Sofrayı kurdum, ve babamı çağırdım. Babama pilav ile fasulyeyi ayrı koymuştum. Ama ben...

Pilavın üstüne fasulyemi koymuştum ve bence öyle daha güzel oluyordu. Çoban salata yapmıştım, yanınada soğan bırakmıştım dörde bölüp.

'Kızım nikah tarihi ne zaman?' Dedi babam,

'17 Haziran baba.' Dedim. Eve geldiğimde önemli bir telefon görüşmesi yapıyordu. Daha yeni konuşma fırsatı buluyorduk.

'Hep mutlu olun kızım, sen mutluluğun en iyisini hak ediyorsun.' Dedi babam, uzanıp yanağını öptüm.

'Baba, ben bir şey sormak istiyorum ama çekiniyorum.' Dedim.

'Sor güzelim, saklama benden bir şey.' Dedi babam ve söze girdim.

'Baba, annem vefat ettiğinden beri yalnızsın. Sende mutlu olmayı hak ediyorsun. Yani var mı hayatında biri, ya da konuştuğun?' Dedim, babam hayatını bana adamıştı.

Bende evlenecektim ve hep babamla kalmayacaktım. Onu yalnız görmek istemiyordum. Mutlu olsun istiyordum, kimle olursa olsun.

'Kızım, annenin yeri bende ayrı. Onu unutamam ve unutmam. Açık konuşacağım, konuştuğum biri var. Arkadaşız şuan, o da benim gibi şeyler yaşamış. Tek farkımız onun çocuğu yok. Ben sen istemezsin diye düşünmüştüm. O kadınla da konuştum. Bana eski kocasını unutamayacağını ama sonsuza kadar yalnız kalmak istemediğini söyledi.' Dedi babam.

'Yani evlenirseniz?' Diyebildim sadece.

'İki karı koca gibi değil, çok yakın iki hayat arkadaşı olacağız.' Dedi babam. Gülümsedim ve elini tuttum.

'Baba, yalnız kal istemiyorum. Emin ol annemde bunu isterdi.' Dedim.

'Bu özelliğin tamamen annenden gelmiş sana. İkinizde çok anlayışlısınız, düşüncelisiniz.' Dedi babam ve konuşmaya devam etti.

'Emin ol her sevdiğim kadını özlediğimde sen aklıma geliyorsun. Annene o kadar benziyorsun ki, aynı onun gibi kokuyorsun. Bu yüzden ben acı çekmiyorum. Seni gördüğümde o aklıma geliyor, onu düşündüğümde sen. İkinizde benim hayatımdaki en önemli tek kadınsınız.' Dedi babam.

Ayağa kalktım ve babamda benimle bir kalktı. Gözlerim dolmuştu, çünkü ben annemi o kadar hatırlamıyordum. Babama sarıldım, kafamı göğüsüne koydum.

'Seni çok seviyorum baba.' Diye hıçkırdım ve ağlamaya başladım.

'Bende seni çok seviyorum bal kızım benim. Ama ağlama olur mu? Hadi gel baba kız kahve içelim.' Dedi babam ve gülümseyerek yanağımdan makas aldı.

Ben mutfağa gittim ve kahve yaptım. Babamla karşılıklı içerek sabahladık. Uzun zamandır detaylı konuşmamıştık. Ben köyde yaşadıklarımı anlattım ( vurulma hariç) o ise bana o kadınla yaşadıklarını gülerek anlattı.

Uzun zaman sonra babam bir kadını böyle gülerek anlatıyordu annemden sonra.

ŞEBEĞİM / Yarı TextingHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin