Chapter 15 (Tidur)

95 2 0
                                    

Ayla's POV

Hari ni ialah hari dimana kami akan bergerak ke Perak untuk kem. Aku, Aishah dan Maya tengah tunggu tiga jejaka kacak tu untuk jemput.

Kacak ke eh? Ah lantak lah yang pasti Ariz tu kacak. Ehek.

5 minit jugalah kami tunggu dekat ruang tamu ni. Nak tunggu diaorang ni jemput kita orang. Rumah dekat pun lama eh? Padahal dari tadi dah si Farhan tu chat Aishah cakap dah nak gerak.

Ouh macam mana si Farhan tu ada nombor Aishah ni sebab dia yang minta dekat Aishah ni masa dekat kedai makan haritu.

Masa mula-mula chat tu dia eja nama Aishah ni jadi Aisya. Mengamuk lah Aishah ni sebab eja nama dia salah. Siap bebel-bebel lagi dekat ruang tamu.

Flashback~

"Ayla!Maya! Kau tengok Farhan ni dia eja nama aku macam mana." ujar Aishah.

"Lah eja nama salah pun nak marah ke Aishah ku sayang." ujar Maya.

"Mana boleh Aisya tu nampak lembut. Aishah ni nampak garang sikit tau. Mana boleh tukar."

"Alolo marah betul dia orang salah eja nama dia."ujar aku.

"Eh mesti. Tak pasal-pasal tu jadi orang lain. Korang tunggu jap aku nak voice kat dia ni."

Kami hanya senyap dan memandang dia.

"Woi Farhan! Nama aku Aishah lah bukan Aisya. SHAH! BUKAN SYA! Berbeza tau. Lain kali eja nama aku betul-betul aku hempuk kau pakai kuali kau nanti. Kau tunggu dekat rumah tu aku nak pergi nak hempuk pakai kuali."

"Habis dah?" ujar Maya.

"Dah. Hehe. Puas aku. Aku tak boleh betul orang eja nama aku salah. Dulu cikgu sekolah aku selalu salah eja nama aku macam tu tapi nak marah tak boleh so pendam jelah mampu."

"Tabahlah wahai sahabatku. Aku pun cikgu pernah salah tulis nama aku jadi Alya. Lagi jauh. Siapa Ayla pun tak tau."ujar aku.

"Uish tu lagi berbeza tu."ujar Aishah.

"Itulah nasib baik dua kali je aku kena."

"Dah aku nak pergi cari kuali nak hempuk kepala Farhan tu."

"Eh! Sabar." jerit aku dan Maya.

Macam tak tau dia nak buat betul-betul kalau kita orang tak berhentikan dia. Dia pernah hempuk budak lelaki kelas kami sebab buat dia sakit hati. Kau tak tau dia bawa kuali dalam bonet kereta kau tau.

"Okaylah aku tak pergi. Nasib baik korang tahan."

End flashback~

****
"Hi girls."ujar Farhan.

Ketiga-tiga jejaka tersebut terus turun dari kereta dan membantu kami angkat beg pakaian kami.

Farhan dan Haffiy cepat-cepat naik kereta semula. Aku, Maya dengan Aishah dah pelik diaorang angkat 1 beg satu sorang lepastu terus masuk kereta tinggal Ariz dengan kita orang bertiga. Ariz lah yang tolong angkat semua benda.

"Nurul awak duduk sebelah saya."ujar Farhan.

Dia panggil Aishah ni Nurul lepas kes kena marah tu. Dia malas dah panggil Aishah dengan nama Aishah lepas kena marah tu.

Aishah terus naik ke bahagian sebelah pemandu.

"Maya, kau duduk sebelah aku."ujar Haffiy pula.

Aku membulatkan mata apabila mendengar apa yang dikatakan oleh Haffiy tu.

ALWAYS: Always Be There For YouWhere stories live. Discover now