Chapter 54 (Maya dan Haffiy)

82 2 0
                                    

"Yeay! Jalan-jalan."

"Kau punya happy macam aku tak pernah bawa keluar rumah je"

Aku tersengih memandang ke arah Ariz yang sedang memandu itu.

"Saja je nak excited. Kita nak pergi rumah Maya. Mesti ada Aishah dengan Maya. Lama tak jumpa diaorang. Rinduuu."

Esok Maya akad nikah sebab tu kitaorang pergi rumah dia ni.

Walaupun dekat KL je. Acah macam jauh sangat je perjalanan tu.

"Eh siapa yang kau jumpa minggu lepas tu? Bukan Aishah dengan Maya ke?"

"Lama dah lah tu. Seminggu ada 7 hari. Satu hari ada 24 jam jadi untuk 7 hari. 168 jam. 1 jam ada 60 minit. 60 darab dengan 168 jam jadi 10,080 minit. Satu minit ada 60 saat jad....."

Belum sempat aku buat mengira dalam otak aku Ariz dah potong dulu.

"Dah dah. Ye lama dah tu kau tak jumpa diaorang. Gigih betul kau mengira dalam otak tu."

"Saja nak tunjuk bakat saya. Amacam? Hebat tak isteri awak ni mengira?" ujar aku sambil mengangkat kening sebelah kiri aku.

"Punyalah gigih congak semua benda. Macam aku tak tau kalau dekat sekolah dulu 1 tambah 1 pun kau kira guna kalkulator."

Dia tak tau aku dah pening dah mengira banyak nombor macam tu dalam otak.

Ehh jap! Macam mana dia tau aku guna kalkulator untuk kira 1 tambah 1?

"Mana awak tau? Awak berdiri sebelah tingkap kelas saya ke masa saya buat kerja?"

"Kau punya kelas tingkat 4 kot. Aku tak gila lagi nak panjat untuk pergi kelas kau tu. Lagi pun kau duduk hujung dunia tau. Bukan dekat pintu. Takkan aku nak panjat bangunan semata-mata nak tengok kau?"

"Eh tu mana awak tau saya duduk hujung dunia tu?"

"Dah aku pernah pergi kelas kau. Takkan dah lupa kot sayang oiii? Yang kau tengah tidur tu."

"Ouh ingat dah."

Mana tak ingatnya masa dia masuk kelas aku untuk hantar barang cikgu tu aku tengah tidur dengan mulut terbuka. Ni Helena cakaplah.

Helena cubit aku sebab Ariz ni masuk dalam kelas. Aku bangun Ariz tengah tengok aku. Gila ke tak malu? Memang malu lah!

Ariz ni kenapa lah ingatkan benda memalukan tu. Aku tengah sedap tidur sebab cikgu tak ada 1 jam setengah tu.

Aku dahlah tidur pukul 2 pagi masa tu sebab tak sedar diri layan drama sampai tengah malam.

"Baguslah ingat sekali dengan tudung kau senget masa baru bangun tu."

"Ish senyaplah. Saja je kan? Nak kenakan saya. Nak kena cucuk biji mata tu ke?"

"Alah merajuk pulak sayang aku ni. Anak babah. Ibu merajuklah. Cuba anak babah ni pujuk."

"Pujuklah sendirikan baby. Apalah babah ni gunakan baby. Tak gentleman langsung."

Aku mengusap perut aku yang dah membulat tu.

Anak aku mula menendang.

"Ha tengok. Dia pun setuju dengan saya. Bluekkk!"

Aku menjelirkan lidah ke arah Ariz.

"Yelah sayang. Kau menang. Nantilah aku pujuk. Merajuklah dulu."

Mulut aku terngangga seluas-luasnya.

Boleh dia cakap macam tu?

"Seriously Ariz Nijaz?!"

"Uish terus nama penuh eh? Biasa ibu je macam tu."

ALWAYS: Always Be There For YouWhere stories live. Discover now