Hoofdstuk 1

32.1K 589 121
                                    

Het luchtbed duw ik voorzichtig het water op. Ik kijk rond in het zwembad. Het ziet er leuk uit en het is best wel groot. Een paar oude dames zwemmen in het diepe bad. Een paar tiener meisjes zitten bij het bubbelbad. Een groepje jongens zijn samen met elkaar aan het stoeien. Er is genoeg ruimte voor mij om even zorgeloos te dobberen op het water. Ik klim onhandig op het wiebelende ding en val er bijna af, maar grijp mij snel aan de kant vast waardoor ik net niet het water in kukel. Het ding niet helemaal vertrouwend, ga ik oncomfortabel liggen en laat de warme zonnestralen mijn natte huid opwarmen. Ik duw het opblaasbare kussen die aan het vreemde luchtbed vast zit onder mijn hoofd. Ik sluit even mijn ogen.

Frankrijk heeft hele aangename temperaturen.

Na een tijdje merk ik dat ik weg dobber en ik open mijn ogen. Een paar jongens verschijnen in mijn gezichtsveld die aan de kant staat de stoeien.

Een deel in mij zegt dat ik niet moet beginnen aan jongens. Mijn vorige vriendje was namelijk niet zo'n succes. Ik bekijk de jongens één voor één. Een van de-best-knappe-verschijningen springt eruit. Zijn lichaam is lichtelijk gespierd, net genoeg voor een sixpack. Zijn blonde haar is een beetje nat en een paar druppeltjes van zijn haren langs zijn gezicht. Ik ben zo bezig met hem te bekijken en vergeet dat ik mijn onopvallende houding heb vervangen met een stalker houding. Zijn twee helderblauwe ogen staren recht in de mijne. Mijn hoofd wordt rood en ik kijk snel weg en doe alsof er niets aan de hand is.

Even dwalen mijn gedachten weer af naar gisteren op het strand. Misschien kan ik vanmiddag wat met Valerie doen, het meisje dat ik gisteren heb ontmoet.

Opeens slaat mijn luchtbed om. Ik was net heerlijk opgedroogd door de warme zonnestralen, maar mijn broertje van 13 vond het genoeg geweest. Het koude water zorgt er voor dat ik moet rillen. Met zijn vervelende schaterlach spettert Bas mij nog een keer nat. Fijn, alle jongens kijken naar me. En ze lachen. Ik bloos en onhandig klauter de kant op. Ik wikkel mijzelf in een handdoek en besluit om gewoon zelf op een ligstoel te gaan zitten. Ook doe ik lekker mijn zonnebril op en sluit ik mijn ogen.

Na een tijdje hoor ik voetstappen. Om te kijken wat er is kijk ik over het randje van mijn zonnebril heen. Geschrokken ga ik recht zitten op mijn stoel; de jongen waar ik heel de tijd naar heb staan staren komt regelrecht naar mij toe! Hij heeft prachtige blonde haren, die een beetje nat en plat gedrukt zijn door het water. Ook kan ik niet stoppen met staren naar zijn helderblauwe ogen. Voetstappen blijven achter op de plekken waar hij heeft gestaan. Hij komt nog steeds mijn kant op. "Hallo schoonheid!" Zijn lage stem geeft mij een raar gevoel in mijn buik. Ik voel dat ik rood word. Nu maar hopen dat ik een beetje normaal tegen hem kan praten. "Euhh, hoi," Probeer ik zo normaal mogelijk te zeggen. Ik pers een glimlach op mijn gezicht. "Hoelang verblijf je hier al op de camping? Het kan niet zo lang zijn, want zo'n knappe meid kan je niet mislopen." Zegt hij met een knipoog en een grijns op zijn gezicht... "Euhm..." Stamel ik. Ongemakkelijk kijk ik weg.

Subtiel.

Ik bloos en kijk hem toch weer aan. Ik vertel hem dat ik hier gisteren aan gekomen ben.

"Ik ben hier vorige week aangekomen. Ik heet Timo." En hij geeft mij een hand. Zijn hand is koud van het water.

"Ik ben Fay," Zeg ik en glimlach zwakjes. Mijn hand tintelt een beetje na als ik mijn hand weer naast mij leg. "Mooie naam." Gedachten schieten door mijn hoofd. Moet ik nou wel gelijk aan een nieuwe liefde beginnen? Het is vorige maand uitgegaan met mijn vorige vriend.

"Heb je zin om vanavond iets te drinken?" Mijn gedachten zijn een puinhoop. Hoe kan het nou weer dat hij met mij uit wil?

"Ja lijkt mij een leuk idee!" Zeg ik een beetje te snel en iets te enthousiast. Waarom kan ik nou weer geen nee zeggen? Ik ben helemaal niet toe aan dit. Of waarom kan ik überhoud niet normaal "Ja, leuk." zeggen. Ik ga het zoizo helemaal verpesten.

"Vanavond 10 uur?" Vraagt Timo met zijn warme stem en zijn charmante glimlach.

"Ja, is goed." Zeg ik, niet helemaal zeker of ik blij met mijn antwoord ben. Het ligt niet aan Timo, maar aan mij. Als hij weg is laat ik mijn hoofd zakken op de ligstoel. Ik ben ook zo onhandig. Uit ongemak pak ik een boek en verschuil ik mij achter de bladzijden.

Ik ben in de tent, maar ik ben helemaal in paniek! Ik heb helemaal geen leuke kleren. Ik moet wat leuks hebben! Mijn vader en mijn broertje Bas liggen nog bij het zwembad, maar ik en mijn moeder zijn alvast terug gegaan. Ik bel Valerie op. Na drie keer overgaan neemt ze op.

"Hoi, Valerie. Met mij. Ik heb een probleempje." Zeg ik.

"Hello," hoor ik haar vrolijke stem door de telefoon. "Wat is er dan?"

"Ik heb een date, maar-" Zeg ik verlegen.

Grinnikend houd ik mijn telefoon een stukje van mijn oor als ze mij onderbreekt door een enthousiast kreetje te slaken.

"-ik heb geen kleren." Vervolg ik mijn verhaal.

"Laten we gaan shoppen bij het dichtsbijzijnde stadje. Ik ben er al geweest en het was best leuk." Stelt ze voor. Ik demp mijn telefoon op mijn borst.

"Mam, mag ik met Valerie naar de stad hier vlak bij?" Vraag ik.

"Wie is dat?" Vraagt ze. Ze trekt haar wenkbrauw op.

"O, een vriendin die ik gisteren heb ontmoet op het strand." Ik zie hoe ze bezig is om de grote strandtas uit te pakken en de voorwerpen op de grond uit te stallen.

"Als je maar plezier hebt," Ze draait zich om en pakt wat uit haar handtas. "Hier heb je mijn pinpas." Zegt ze en ze geeft hem aan mij. Wat een schat van een mens is het toch. De band tussen mij en mijn ouders is goed. Het enige nadeel van mijn moeder is dat ze een beetje overbezorgd is.

"Het mag." Zeg blij ik door de mobiel heen.

*

We hebben om half 1 afgesproken bij de receptie van de camping. Ik heb mijn bikini omgewisseld met een zwart naveltruitje met een groot wit hart erop en een kort, lichtblauw spijkerbroekje met rafels aan de onderkant. Leuk maar niet zo speciaal. Precies op tijd komt Valerie aanlopen. We nemen een taxi naar de stad. Het is een enorme grote stad met enorm veel winkels. Nadat we bij een aantal winkels naar binnen waren geweest, zie ik eindelijk een super schattig jurkje. Het is een kort jurkje die net boven mijn knieën kwam. Het heeft een lage open rug. Het is een simpel zwart jurkje, maar met accessoires is het vast leuk. Ik gebaar naar Valerie dat ik wat heb gevonden en ik stap een pashoekje in. Ik trek het jurkje aan en draai een rondje. De maat is echt perfect! "Wow dat is zo'n leuk jurkje!" Zegt Valerie goedkeurend als ik het zwarte gordijn van het pashokje wegtrek en er als een model uitstap. "Jammer dat jij hem als eerste zag." Zegt ze met een knipoog.

Later koop ik nog wat topjes. Ik koop twee naveltruitjes, een spijkerbroek, een bikini en twee korte broekjes. Valerie koopt zelf een schattig zomer jurkje, een nieuwe bikini en een naveltruitje, dezelfde die ik nu in mijn tasje heb zitten.

Daarna gaan we een accessoire-winkel binnen. Ik koop daar een mooie zilveren ketting met als hangertje een hartje. Ook koop ik zilveren armbandjes en oorbellen met een steentje erin. Daarna lopen we de schoenenwinkel in. Valerie komt aan met iets in haar hand. Enthousiast trekt ze mij aan mijn arm op een stoel op zodat ik de schoen die zij nog achter haar rug verscholen houd. "Deze moet je echt kopen! Ze passen perfect bij je jurk."

De OntmoetingWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu