Hoofdstuk 52

4K 126 13
                                    

POV Timo:


Gespannen bijt ik op mijn lip. Deuren klappen open en dicht. Ik zit alweer op het politiebureau. Dit keer zijn Elise en Vincent er allebei. Dit keer zal alles makkelijker zijn om te volgen. Alles is namelijk in het Nederlands. Na het ziekenhuis zijn we gelijk naar het politiebureau gegaan. Eindelijk worden we door een vriendelijke vrouw verder geholpen. We komen in een kamer, luxer dan de kamer in Frankrijk.

Na een tijdje heeft Vincent de situatie helemaal uitgelegd. Ik zit een beetje afwezig naar een kale plek op de muur te staren. "... we denken dat we weten waar Fay zich nu schuilhoud." Ik ben gelijk alert en kijk recht in de ogen van de vrouw. "Ze is in het oude clubhuis waar ik en Sem soms met vrienden heen gingen om te feesten." De vrouw schrijft wat op het briefje. "Weet je het adres?" Vraagt ze, zonder haar ogen van het kladblaadje af te halen. Ik zeg haar het adres.

Het is even stil terwijl ze het adres op schrijft. "Er is iets wat u moet weten." begin ik. Ik negeer de vragende blikken van Elise en Vincent. "Sem geeft haar terug als we hem 10 miljoen euro betalen." Ze kijkt geschrokken op. "Maar dat  is wel erg veel geld. " Mompelt ze. "Maar dan vallen er in ieder geval geen doden." Zeg ik in de hoop dat ze akkoord gaan. "Ik ga heel even met iemand overleggen." zegt ze. Ze staat op en loopt met snelle passen de kamer uit. "Wat was dat nou voor spontane actie?" Vraagt Vincent verbaasd. Ik haal mijn schouders op. We wachten in stilte.

De vrouw loopt de kamer weer binnen. Ik kan niets van haar gezicht aflezen. "We hebben bepaalde regels en een daarvan is dat we geen losgeld betalen. Dan krijgt de ontvoerder zijn of haar zin en zal hij of zij het opnieuw proberen. We betalen dat losgeld dus niet." De hoop is in een keer weggevaagd en er ontstaat een brok in mijn keel. De kans om haar levend te vinden wordt steeds kleiner. "We weten nog niets van deze locatie of deze Sem, dus het zal langer duren om te onderzoeken wie hij werkelijk is. Eind van deze week zullen we de plek gaan onderzoeken en binnenvallen." Zegt ze en zet een neppe glimlach op. "Dat duurt nog 4 dagen. Kan het echt niet eerder?" Vraagt Elise voorzichtig. "Misschien zijn jullie dan al te laat." Voegt ze er zachtjes aan toe. "We moeten eerst ons team voorbereiden en informatie opdoen van de locatie. We moeten voorzichtig zijn want we weten niet waar Sem toe in staat is." Antwoord ze. Einde discussie. Er is niets meer op in te brengen. De vrouw slaat haar kladboekje dicht en staat op. "Ik zal jullie naar de uitgang begeleiden." Zegt ze als ze de deur open houd.


Achterin de auto luister ik naar ruzie tussen Vincent en Elise. "Misschien is het al wel te laat!" schreeuwt Elise terwijl ze haar tranen ruw probeert weg te vegen. "Wees blij dat ze de moeite doen om haar te bevrijden." Zegt Vincent met een lichte trilling in zijn stem. Het klinkt alsof hij zijn woede onder controle wilt houden. "Waarom betalen ze dat losgeld niet gewoon?" Roept ze als de auto stopt voor het rode stoplicht. "Omdat het te veel geld is en als ze het zouden betalen krijgt Sem zijn zin." Zegt hij, dit keer een tikkeltje bozer. "Aan die rotpolitie heb je ook niets als je ze een keer nodig hebt." Zegt Elise boos als ze gefrustreerd in haar handvat van haar tasje knijpt. Boos slaat Vincent zijn hand op het stuur. "Ik weet het ook niet." Zegt hij nu woedend. "Ik mis haar ook en ik weet ook niet hoe we dit moeten oplossen."

Fay's verdwijning zorgt ervoor dat mensen uit elkaar gedreven worden. Als de politie niets doet, is het misschien te laat. Als ik wil dat ze ooit weer terug komt, moet ik haar zelf gaan halen.

Als ik bij het huis aankom van Vincent loop ik snel naar boven en plof ik neer op mijn stoel. Ik pak mijn laptop uit mijn rugzak en zet hem aan het bureau. Er moet een manier zijn hoe ik Fay daar weg kan halen. Misschien is het al wel te laat. Ik zoek op het internet. Sem is gevaarlijk en ik moet mijzelf kunnen verdedigen. Al snel denk ik aan een mes, maar dat betekend dat ik dichtbij Sem zal moeten staan en de kans groter is dat hij mij aanvalt. Ik zoek online. Ik kom op een illegale site terecht en kom op een paar wapens. Ik heb er verder geen verstand van, maar bestel een pistool. Als ik het wil betalen staat er waar ik het op moet halen. Vannacht om 1 uur. Ik slik. Het is laat en er zijn waarschijnlijk mensen die wel verstand hebben van pistolen. Het is levensgevaarlijk, maar ik moet er heen. Fay moet bevrijd worden.

Ik kijk op de klok. Nog een half uur. De plek van aflevering was niet ver weg. Ik heb donkere kleding aan. Een zwarte trui met een capuchon en een donkerblauwe broek. Ik sluip naar beneden, hopend dat ik Elise en Vincent niet wakker maak. Ik pak een huissleutel en de autosleutel van Vincent van de tafel en loop zo stil als ik kan naar de deur. Ik open hem en stap naar buiten, waar de koude wind tegen mijn gezicht blaast. Ik heb het geld in geld in mijn zak en stap de auto in. Ik rijd in een kwartier naar de afgesproken plek. Ik parkeer mijn auto dichtbij, zodat als het fout gaat ik nog weg kan vluchten. Als aankom zie ik niemand. Niets. Ben ik bedrogen?





De OntmoetingWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu