"Zwarte pumps? Echt niet!" Zeg ik lachend tegen Valerie. "Als je die zou dragen maak je zeker indruk." Zegt Valerie, en op haar voorhoofd ontstaat een denkrimpel. "Ik weet het niet," Zeg ik grinnikend, "Ik heb nog nooit op zulke hoge hakken gelopen!" Ik trek ze aan en het verbaast mij hoe lekker ze zitten. Ik loop een rondje door de winkel en ik doe net alsof ik een model ben. Ik trek een gek gezicht naar Valerie. Ik gooi mijn armen in mijn zij en neem verschillende poses aan. "Je bent een natuurtalent!" roept ze grinnikend. De mensen uit de winkel kijken ons aan alsof we gek zijn geworden. Maar dat boeit ons niet zo veel want ze kunnen ons toch niet verstaan!
Om 5 uur zijn we helemaal klaar en besluiten we om terug te gaan naar de camping. Samen met mijn nieuwe pumps, die ik toch gekocht heb, en nieuwe kleding houden we een taxi aan. Valerie heeft mij overtuigt dat zij mijn haar mag doen, dus we lopen meteen door naar haar tent. De moeder van Valerie zit op een stoel een boek te lezen en haar vader is de krant aan het lezen. Ik stel mij netjes voor en daarna drinken we met zijn allen een sapje. "Vertel is wat over jezelf." Vraagt de moeder van Valerie. "Nou," begin ik: "Ik heet Fay Meiers. Ik ben een doodgewoon meisje uit Rotterdam, met lang, blond haar en ik heb blauwe ogen. Ik zit op atletiek en op paardrijden."
Na een tijdje gezellig gekletst te hebben was het tijd voor mijn make-over. Valerie houd van mensen opmaken, dus dat kwam goed uit. We lopen al kletsend de tent binnen en ik zie dat ze een enorme tas meegenomen heeft met super veel make-up. Ikzelf gebruik niet meer dan mascara en wat oogpotlood, maar zij heeft zoveel dat ze een eigen winkel kan beginnen. Er is geen grote spiegel, dus het is een verrassing wat ze gaat doen. Ze begint met mijn haren.
"Ik denk dat ik het ga opsteken..." mompelt ze. "Of moet ik het toch los laten en krullen..." Uiteindelijk pakt ze haar borstel en kam en begint mijn haar een beetje in model te brengen.
Na een tijdje is ze klaar en begint ze aan mijn make-up. Ze doet er wat op, maar ik kan niet precies volgen wat. Na een tijdje ben ik klaar en lopen we samen naar de washokjes. Ik loop naar de spiegel en geloof mijn eigen ogen niet:
"Je-jeetje wat heb je dat mooi gedaan!" Stamel ik. Ik kijk verbaasd in de spiegel. Valerie had mijn haar enorm mooi opgestoken. Het zat in een losse, vlotte knot met een aantal plukjes eruit. De losse plukjes heeft ze gekruld. Mijn make-up is ook heel mooi. Ik heb hele lange wimpers door de mascara en de oogschaduw heeft een neutrale kleur. Ik ben er heel erg blij mee! Ik friemel nog een keer aan de losse, gekrulde pluk haar. "Dankje! Je bent de beste, Valerie!" Roep ik en ik geef haar een knuffel.
Tien uur heb ik mijn date. We hebben afgesproken elkaar te zien bij het zwembad, waar we elkaar ook hebben ontmoet. Ik besluit er al een kwartier van te voren te zijn.
Wind blaast langs mijn gezicht en snel kijk ik nog even op mijn telefoon. Ik bibber van de windvlaag die zonet langskwam en zie op mijn schermpje dat het nu 10 minuten voor 10 is. Terwijl ik sta te wachten gaat mijn telefoon af. Ik neem op: "Hallo, met Fay Meiers, met wie spreek ik?" "~KKKRR~...ik weet wie je ben...~KKRR~ bent, pas op voor Ti...~KKKKKRRRR~" Opgehangen.
JE LEEST
De Ontmoeting
Teen FictionFay is achttien en net klaar met haar school als haar hart wordt gebroken door Morgan. Ze wil het liefste zichzelf nooit meer te vertonen aan de buitenwereld en al haar gevoelens wegeten. Ze besluit dat ze nooit meer naar jongens zou omkijken, omdat...