▪︎🌹- 62▪︎

13.2K 1K 74
                                    

"Along!"

Nur Nasuha tergamam melihat wajah dan tubuh anak perempuannya yang dibasahi darah kering. Bahkan, percikan darah masih kelihatan jelas di wajah cantik Alisa. Nur Nasuha kelu lidah melihat penampilan anaknya.

Zafrael tersenyum dan menyambut kedatang adiknya dengan senyuman lebar. Alisa masuk dengan selamba sambil mengibas anak rambut yang melekit di lehernya.

Diikuti Ryu, Jai dan Laura dari belakang serta Darwin dan Darwish. Suasana di dalam wad penginapan Nurin menjadi sepi. Tapi, suasana sepi itu bertukar apabila kedengaran tawa kecil dari Zafran.

"Papa!" Alisa berlari dan masuk ke dalam pelukkan papa kesayangannya.

Zafran mengosok kepala Alisa dengan lembut.

"How many mens did you kill tonight?" Soal Zafran lembut.

Alisa tersenyum lebar. "Banyak. I can't count of them lah papa..." dia menjawab selamba.

Nur Nasuha menepuk dahi.

"Dah-dah. Pergi mandi Lisa. Mama dah bawa baju tukar kamu dalam beg kecil kat sana. Mandi. Buang pakaian kamu tu. Pakai yang baru. Pening kepala mama bau darah hamis kat badan kamu tu" tegas Nur Nasuha.

Alisa hanya tersengih mendengar bebelan mamanya.

"Alah mama, Alisa baru nak rest. Penat ni mama..." rengek Alisa manja. Bersandar di bahu bidang Zafran.

Nur Nasuha mengeleng kepala.

"Mandi Nur Alisa. Sebelum yang lain curiga dengan kamu" tegas Nur Nasuha. Ton suaranya sedikit naik.

Alisa cebik bibir. Dia bangun dan menghentak kaki. "Hmm, yelah adik mandi" ujarnya dan menarik sebuah beg kecil dan terus masuk ke dalam bilik air.

Nur Nasuha menghembus nafas lega.

"Yang lain macam mana? Tetamu?"

"Semua Ryu dah uruskan. Datuk Mokhtar kami dah hantar di safe house kita buat sementara waktu. Budak-budak ni masih cari bukti dan motif penyerangan yang berlaku malam ni" jawab Zafrael lancar.

Dia sudah dimaklumkan oleh anak buahnya beberapa minit sebelum ketibaan mereka yang lain. Bukti dikumpul dan mereka akan mencari dalang disebalik penyerangan yang berlaku pada malam itu.

"Pihak polis?"

Ryu berdehem. "Yang tu jangan risau, Datuk Mokhtar dah selesaikan bagi pihak kita."

Zafran angguk. Dia menepuk kecil punggung Naufal yang tertido lena di atas ribanya.

Zafrael pula menatap Nurin yang masih belum sedarkan diri. Mujur saja tidak terjadi apa-apa kepada isterinya. Dia pasti, penyerangan yang berlaku berkait rapat dengan keluarganya.

"Wahhh...wanginya.."

Kini semua mata tertumpu ke arah Alisa yang baru saja selesai mandi. Alisa tersenyum sambil mengibas rambut basahnya.

"Nak buang ke mama?" Alisa menunjuk ke arah dress miliknya yang sudah bercampur dengan darah milik musuhnya.

"Buang. Kalau boleh bakar hapuskan bukti dari tubuh kamu" tegas Nur Nasuha.

"Okay mama. Tapi Alisa love this dress lah mama...cantik"

"Nanti papa belikan yang jauh lebih cantik dan mahal dari yang tu" sampuk Zafran.

Alisa tersenyum. Tanpa buang masa dress itu dimasukkan ke dalam plastik hitam. Nur Nasuha mengeleng kepala melihat telatah anak perempuannya.

"Mana Paan?"

PEMILIK HATI MR ZAFRAEL | O G | ARS • 9 •Where stories live. Discover now