▪︎🌹- 88 ▪︎

3.3K 390 47
                                    

"Kau buat apa kat sini?"

Nurin terkejut melihat Zafrael. Dia yang ingin menuang air dalam gelas tidak jadi apabila melihat Zafrael berdiri di hadapannya. Lebih menyakitkan hati, dia melihat sosok seorang wanita yang menjadi punca rumah tangga mereka goyah.

"Minum air" jawab Nurin datar.

Zafrael terjungkit kening. Dia merasakan aura yang dikeluarkan isteri agak lain. Wajah gadis itu nampak serius dan tidak sikit pun memandang dirinya.

"Alang-alang kau ada dekat sini. Siapkan bilik untuk Kay! Dia akan tidur kat sini..."

Tak! Bahu Kay tersentak. Terkejut mendengar hentakkan gelas. Nurin menjeling Zafrael tajam.

"Ada kaki kan. Tangan pun ada. Buat sendiri!"

Nurin membawa satu jag air masak dan cawan yang digunakan tadi untuk naik ke tingkat atas. Ingat dia apa? Bibik nak siapkan apa semua.

"Kau melawan aku?!"

Zafrael menahan Nurin dari pergi. Pergelangan tangan isteri dicengkam kuat. Nurin rasa cengkaman itu amat kuat hingga menyakitkan dirinya.

"Lepas!"
Mata Nurin mencerlung tajam.

Zafrael mengeleng kepalanya. "Aku suruh kau siapkan bilik untuk Kay je. Yang kau emosi sangat ni kenapa?" Ujarnya dalam nada tak puas hati.

Nurin ketawa kecil. "Kalau awak nak sangat dia tidur sini, apakata awak sendiri siapkan untuk dia. Alang-alang awak tidur sekali dengan dia. Takkan lah selama ni tak pernah tidur sekali kan?" Ejek Nurin.

Zafrael tercengang. Tidur sekali?

"Kau merepek apa ni?"

Nurin menghempas kuat tangannya. Buat-buat tanya pulak!

"Awak cakap saya merepek? Awak tanya diri awak tu dulu baik ke tak?! Tanya diri tu betul ke tak?! Jangan asal nak tuduh saya macam-macam kalau awak sendiri buat benda terkutuk belakang saya, Zafrael!" Nurin tidak dapat menahan lagi. Suaranya memekik kuat. Bergema.

Cahaya lampu ruang tamu itu cerah. Terdengar derap langkah menghampiri mereka. Zafrael mengusap wajahnya. Tak, dia tak faham! Apa yang dia buat?

"Zaf, Nurin...kenapa ni?" Tanya Zafran yang baru saja tiba disitu. Dia yang berada di bilik kerjanya terkejut mendengar suara menantunya.

Segera dia berlari ke sana untuk melihat. Risau sesuatu terjadi pada menantunya.

"Papa tanya lah anak papa tu apa dia dah buat!" Nurin geram. Dah ada bukti masih lagi nak menindakkan.

Zafrael mengerut dahi. "Aku buat apa? Kau cakap apa ni Nurin?!" Zafrael meninggi suara.

Tak lama itu, yang lain pun turun ke bawah. Nur Nasuha terkejut melihat anaknya meninggikan suara buat pertama kalinya. Alisa dan Zafuan dah jadi benteng untuk Nurin. Mujur lah Amin dan Puan Ramlah tidak mendengar pertengkaran ini.

"Awak jangan ingat saya bodoh, Zaf! Awak ingat saya baik selama ni, awak boleh pijak saya! Tapi kali ni saya tak boleh nak tahan lagi..." Nurin mengusap airmata di pipi. Entah bila masa dia menangis.

Menangis bukan sedih. Lebih kepada kecewa.

"Kenapa ni Sarah? Cerita dekat mama..." pujuk Nur Nasuha. Dia bimbang ditambah lagi Nurin baru saja keluar dari hospital.

Tanpa bercakap banyak, Nurin menyerahkan telefonnya kepada Nur Nasuha. Semua melihat isi dalam chat itu. Alisa dengan laju menekan satu fail yang telah di download oleh Nurin.

Nur Nasuha menekup mulut tidak percaya. Alisa juga begitu. Dia menatap jijik ke arah Zafrael.

Buk! Tubuh Zafrael rebah di atas lantai. Rahang dia diusap dengan tangan. Ada darah yang mengalir di celah bibirnya.

PEMILIK HATI MR ZAFRAEL | O G | ARS • 9 •Where stories live. Discover now