▪︎🌹- 79 ▪︎

3.9K 397 9
                                    

"Kau dah kenapa tidur jauh-jauh dari aku ni?"

Zafrael berkerut dahi melihat kelakuan isterinya. Nurin laju mengeleng kepalanya. Hanya comforter yang bergerak di sebalik tubuhnya yang berselubung hingga kepala.

"Sukahati saya lah nak tidur mana pon. Kisah apa awak" cebik Nurin dari dalam comforter.

Zafrael mengigit bibir bawahnya. Alahai isteri, kenapa comel sangat perangai.

"Buat perangai! Jentik kan baru rasa" Zafrael kembali fokus pada iPad di tangannya. Kacamata yang hampir melorot dibetulkan dengan hujung jari.

Nurin buka comforter yang menutup mukanya. Memandang jengkel ke arah suaminya. "Jentik-jentik. Saya ngadu dekat Zyan nanti tau rasa awak!"

Zafrael ketawa kecil.

"Kau lupa ke, aku dengan Zyan tu orang yang sama. Dia macam kau bercakap dengan cermin. Haa, cuma beza watak je. Aku tak rasa Zyan nak melayan perempuan banyak mulut macam kau ni"

Nurin mencebik bibir. Tangan dia laju mencubit pinggang Zafrael.

"Duh! Aduh! Aduh! Aw!" Zafrael mengeliat umpama ulat beluncas. Mengelak sepit ketam berbisa Nurin.

iPad sudah tercampak di hujung katil. Zafrael dengan pantas kilat mencengkam erat kedua lengan isterinya.

"Dah sini tidur! Kau ngatuk ni tu buas semacam je" Zafrael menarik tubuh Nurin lalu dipeluk dari tepi. Terhalang perut buncit isterinya.

"Manada saya mengantuk!" Elak Nurin padahal mata dia dah berair menahan rasa mengantuk sejak tadi.

Malu nak cakap dia tak boleh tidur kalau tak peluk Zafrael. Maklumlah, dia tak boleh kalau tak hidu bau tubuh suaminya. Nurin boleh jadi gila kalau tak peluk Zafrael setiap kali nak tidur.

Zafrael menarik hidung isterinya.

"Alasan! Pagi-pagi aku bangun tengok muka kau celah ketiak aku"

"Zafraeelllll!"

Nurin sudah merah muka. Kedua mukanya ditutup dengan bantal. Malu!

Zafrael ketawa melihat reaksi isterinya. Tangan kanan dia mencapai remot lalu sekelip mata ruang bilik mereka bertukar gelap. Hanya diterangi cahaya remang lampu tidur.

"Aduh! Sstt!"

Zafrael segera melonggarkan pelukkannya. Mengusap perut Nurin sambil memejam matanya.

"Baby tendang?"

"Hmm...dia nak papa dia usap-usap perut ibu dia" jawab Nurin manja.

Zafrael tersenyum. Tangan dia tidak berhenti dari mengusap perut Nurin yang sudah tidak tegang seperti tadi. Anak dia makin lama makin nakal. Tu baru dalam perut belum keluar lagi.

"Selamat malam abang"

"Malam, isteriku..."

Mereka berdua jatuh dalam lena. Nurin yang lelap dalam dakapan Zafrael.






















"Kau dari mana?"

Aston melihat Kevin yang baru saja masuk ke dalam rumah. Mereka berdua berjaga di tengah malam. Aston yang menonton perlawanan bola sepak eropah dikejutkan dengan kehadiran Kevin di balik pintu.

Setahu dia Kevin sudah tidur sejak mereka beranjak dari bilik kawalan.

Kevin duduk di sebelah Aston. Meneguk gelas yang berisi minuman milik Aston yang tinggal setengah hingga habis.

"Rumah lama"

Aston yang faham mengangguk kecil. Kembali melihat kaca tv yang sudah separuh masa perlawanan bola. Kevin pula meregangkan otot tubuhnya. Hampir 4 jam memandu membuatkan tubuhnya lenguh.

PEMILIK HATI MR ZAFRAEL | O G | ARS • 9 •Where stories live. Discover now