"Semua tak kena! Itu tak kena! Ini tak kena! Buat sendiri lah senang!" Amuk Nurin di luar bilik Zafrael. Entah apa yang merasuki bosnya hingga dia sekali terkena tempias harini.
Sikit saja kesilapan pada laporan kewangan dan Nurin tidak perasan akan kesalahan itu. Padahal sebelum dihantar kepada bosnya, laporan itu telah disemak oleh Encik Azil. Tetapi, entah macam mana dia terkena amarah Zafrael pada hari ini.
Kevin yang kebetulan ingin mengetuk bilik ketuanya terus terhenti. Memerhati tingkah laku Nurin yang asyik bercakap sendiri dan menendang-nendang angin. Seakan gadis itu ingin melepaskan amarahnya.
"Ehem!" Kevin berdehem keras.
Membuatkan Nurin tersentak. Dia menarik senyuman kekok dan membuatkan Nurin salah tingkah. Lelaki tu perasan ke? Kalau tidak, habis lah Nurin. Kevin memerhati Nurin yang laju saja bergerak pergi bersama satu fail di tangannya.
Kevin terus menolak pintu bilik Zyan dari luar. Sebaik saja dia menapak masuk, dia berkerut kening melihat Zyan yang tertawa seorang diri dan mata lelaki itu terpaku pada layar skrin komputernya.
"Kenapa kau gelak? Dah gila!" Ucap Kevin selamba. Dia duduk di hadapan sahabatnya.
Zyan menjeling Kevin sekilas. Hancur sudah mood dia yang ceria tadi dan digantikan dengan wajah dinginnya. Kevin yang melihat rakaman CCTV di skrin komputer lelaki itu terangguk-angguk sendiri.
"Kau yang buat Nurin marah macam tu sekali? Patut pun..." Kevin terangguk-angguk. Menongkat dagu di atas meja kerja Zyan.
"Muka kau beku. Suka marah-marah. Tapi belakang, seronok kau ketawa dia ya. Kalau aku bagitahu ni...auch!" Kevin mengerut keningnya menahan sakit.
Tulang ketingnya disepak oleh Zyan dari bawah meja. Membuatkan lelaki itu mengosok laju kaki kanannya. Sakitnya boleh tahan. Tulang keting pula tu yang kena.
"Kau jangan nak memandai bagitahu dia! Kalau tak, aku tahu lah nasib kau nanti!" Penuh amaran, Zyan berkata kepada Kevin.
Kevin menarik senyuman kecilnya melihat reaksi Zyan. Zyan mahupun Zafrael sama-sama menaruh perasaan pada gadis yang sama. Tapi itu lah, hingga kini Nurin masih belum menyedari sisi kedua Zafrael. Cukup pandai lelaki itu melakonkan wataknya sebagai seorang Zafrael. Cumanya, dia lebih kejam.
"Kau berani ke bunuh aku? Kau tak sayang aku ke?" Penuh sayu, Kevin mengedipkan matanya seakan menahan airmatanya ingin jatuh ke pipi.
"Siapa je sayang kau"
Kevin meletakkan tangannya di dada. Sangat sakit. Perlahan-lahan hujung jarinya naik ke matanya. Mengelap airmata yang ingin menitis. Zyan menatap jijik ke arah Kevin yang berdrama airmata di hadapannya.
"Kau sangat kejam! Kejam sangat-sangat! Hatiku tersakiti. Oh...tuhan apa salah daku disakiti begini..." Kevin menundukkan wajahnya. Air mukanya semakin berubah sendu.
Bruk! Kevin terjatuh dalam keadaan menungging. Wajahnya tersembam kasar di atas lantai. Zyan menyepak kasar kerusi yang diduduki oleh Kevin. Geli dia mendengar ayat yang keluar dari mulut Kevin. Sangat dramatik.
"Jijik kau tahu tak!" Ujar Zyan kasar. Geli geleman dia mengingati riak dan suara Kevin. Mimpi ngeri dia jika Kevin bertindak lebih lagi.
"Tak guna! Rosak lah muka kacak aku! Dah tak ada perempuan nak usha muka aku lagi!" Cebiknya dan melihat wajahnya di cermin yang terdapat di dinding bilik kerja Zyan.
"Muka idaman para gadis. Muka yang menjadi igauan para gadis. Nasib baik elok lagi. Kalau tak, aku mintak ganti rugi dari kau Zyan si gila! Dasar orang gila! Muka hensem macam aku ni nak tonyohnya di atas lantai!"
YOU ARE READING
PEMILIK HATI MR ZAFRAEL | O G | ARS • 9 •
Romance| SAMBUNGAN HADIRNYA DIA | 9th in ARS | • Darah yang mengalir, menyatukan dua jiwa • Zyan Zafrael. Dia lelaki yang suka menyendiri. Dingin, malah dia tiada masa untuk bercinta. Bagi dia, cinta itu sangat membuang masa dan tiada faedah! Dia rela dika...