"Along!"
Alisa menjerit kecil dan mata bulatnya memandang wajah Zafrael meminta penjelasan. Kevin yang turut berada di dalam bilik itu hanya diam memerhati. Mereka sekarang berada di hospital kerana Nurin terpaksa ditahan ke dalam wad selama dua hari.
"Shh...diam lah budak!" Kepala adiknya ditarik dan dikepit di bawah ketiaknya. Alisa mengerut dahi memandang riak alongnya yang lain macam.
"Siapa kakak tu along? Along buat apa huh? Jangan-jangan..."
Alisa membulatkan matanya. Zafrael segera menarik adiknya keluar dari bilik itu. Dia memberi isyarat untuk Kevin berjaga dari dalam. Dia harus menerangkan kesemuanya pada Alisa. Memang tidak lah dia mahu memanggil mama dia kesini.
"Along tak bodoh lagi lah adik! Kakak tu...erm...pekerja along. Dia pengsan jadi along bawa dia ke sini" tuturnya dengan wajah datar.
Tak akan lah dia nak bagitahu Alisa yang dia menaruh hati pada Nurin. Hilang macho dia nanti. Lagipun, dia ingin memastikan ada perasaan cintanya betul atau tidak. Zafrael tidak mahu meluah perasaannya lagi. Kerana dia tidak mahu menyakitkan perasaan seorang perempuan apabila dia bertemu dengan cinta sejatinya.
"Ohh...habis tu yang along suruh Lisa belikan baju dan benda ni..." plastik yang berisi pad diangkat paras kepalanya. Menunjuk kepada Zafrael. "Untuk kakak tu ke along?"
Zafrael angguk. Tak akan dia pula yang perlu belikan untuk Nurin. Mana dia nak letak wajah dia nanti belikan barang perempuan yang satu itu. Nasib ada Alisa menjadi penyelamat dia.
"Erm...nanti dia dah sedar kau bagilah pada dia. Along dengan Kevin nak balik kejap. Nak mandi. Nanti kalau ada apa-apa kau bagitahu along..."
"Okay along. Hehe..."
Alisa tersengih. Boleh juga dia berkenalan dengan gadis itu sementara along dia tak ada. Jaranglah seorang Zyan Zafrael ambil berat pasal perempuan ni kecuali dia dan mama dia. Itu lain cerita.
Kevin segera keluar apabila mendapat isyarat tangan dari Zafrael. Alisa melambai-lambai tangannya kepada dua lelaki itu. Hilang saja kelibat mereka, Alisa segera masuk ke dalam bilik itu sambil menyanyi kecil.
"Eh kakak dah sedar?"
Nurin mengerut dahi melihat seorang gadis muda berdiri di sebelah katilnya. Wajah dia berkerut hairan melihat gadis muda itu. Alisa menarik sengihannya. Dahinya ditepuk.
"Saya Alisa kakak. Kakak boleh panggil saya Lisa je. Saya adik Zafrael"
Nurin mengangguk. Tidak sangka dia berjumpa dengan adik Zafrael seorang ni. Nur Alisa. Siapa saja tak kenal, tapi gadis itu lebih suka hidup sederhana dan tidak menunjukkan kekayaan dia. Wajah cantik itu membuatkan Nurin tidak puas memandang.
"Erm akak Nurin. Alisa boleh panggil akak Nurin atau Sarah.." Nurin duduk bersandar di atas katil. Dia sedar dah lama tapi sengaja dia mengambil masa untuk merehatkan diri.
Alisa mengangguk. "Oh kakak. Along ada suruh Lisa belikan akak pad dengan pakaian baru untuk akak"
Nurin memandang bungkus di atas kabinet di sebelah katilnya. Zafrael...baik betul lelaki itu membantunya. Nurin jadi serba salah pula kerana telah memarahi Zafrael. Tapi salah lelaki itu juga sebab naikkan kemarahan dia.
"Kakak dah bagitahu keluarga akak ke?"
Nurin angguk. Dia baru saja memaklumkan kepada Sofia melalui WhatApps. Sofia hanya memberikan emoji tangan 'OK' sahaja. Mungkin sepupunya masih dalam tugas. Nurin tidak kecil hati pun.
Alisa dan Nurin kembali diam. Alisa banyak bermain dengan telefonnya. Melihat instagram miliknya. Dia tersenyum sendiri melihat beberapa komen peminatnya di salah satu gambarnya.
YOU ARE READING
PEMILIK HATI MR ZAFRAEL | O G | ARS • 9 •
Romance| SAMBUNGAN HADIRNYA DIA | 9th in ARS | • Darah yang mengalir, menyatukan dua jiwa • Zyan Zafrael. Dia lelaki yang suka menyendiri. Dingin, malah dia tiada masa untuk bercinta. Bagi dia, cinta itu sangat membuang masa dan tiada faedah! Dia rela dika...