▪︎🌹- 67 ▪︎

5.5K 527 42
                                    

Nurin tersenyum melihat suaminya pulang setelah dua hari tidak pulang. Baru saja dia ingin memeluk tubuh tegap itu—dirinya dihalang oleh Zafrael.

Atau lebih tepat lagi—Zyan.

Nurin meneguk air liur melihat tatapan tajam suaminya. Dia berasa tubuhnya sedikit bergetar apabila menatap wajah suaminya. Tajam dan menusuk. Zyan duduk di atas sofa, menyilang sebelah kaki. Kepalanya yang berbalut meninggalkan tanda tanya di benak Nurin.

Tapi, dia tidak berani mendekati suaminya. Sedangkan, keluarga yang lain berasa hairan melihat Nurin berdiri tegak tidak jauh dari Zafrael.

"Zyan!" Suara melengking milik Zafran menyentakkan mereka.

Lelaki itu berdecit dan menoleh memandang wajah si tua yang menjerit memanggilnya. "Bising lah orang tua..." gumamnya perlahan tapi didengari oleh Zafran.

Membuatkan yang lain membulat mata tak percaya. Nur Nasuha menekup mulut. Jika itu adalah Zyan—maka mereka perlu bersiap sedia dengan mulut pedas lelaki monster itu.

Buk! Tendangan yang sedikit kuat membuatkan tubuh Zyan terduduk di atas karpet. Tulang belakang dia terasa sakit akibat tendangan tak bermoral dari Zafran.

"Tsk! Tak guna punya orang tua! Kau nak mati ke hah?!" Zyan kini berdiri. Menatap tajam wajah Zafran yang memeluk tubuh di hadapannya.

Zafran senyum sinis. "Kau kembali lagi. Macam ni ke kau tegur papa kau?" Zafran duduk santai di atas sofa. Tidak merasakan takut walau sedikit pun dengan Zyan—yakni anaknya sendiri.

Zyan duduk dan melipat kedua tangan di dada. "Orang tua nak mampus macam kau ni tak patut aku hormat—"

Buk! Kepala Zyan menjadi sasaran tangan besar Zafran. Nurin dan Nur Nasuha meringis melihat pukulan yang cukup kuat mendarat atas kepala Zyan.

"Dasar orang tua—"

Buk! Tumbukan di bahagian pipi kiri dari Zafran. Zyan mengetap giginya.

"Kau memang ba—"

Duk! Zafran senyum penuh kemenangan melihat Zyan—yang terduduk di atas karpet akibat tendangan kuat darinya. Tepat di bahagian dada lelaki. Dengan sisi anaknya yang ini—dia tak boleh berlembut. Kena kasar. Itu menunjukkan kasih sayangnya.

"Paan..."

"A...yaa...ya...papa..." Zafuan segera mendekati papanya. Dia cukup terkejut melihat aksi ganas papanya terhadap alongnya. Sungguh—pertama kali dia melihat Zafran mengeluarkan kekuatan dia.

"Budak tu...kau bawak budak tu naik atas! Sebelum aku bunuh dia hidup-hidup" ucapnya dalam nada lembut. Mengusap kepala Zafuan.

Zyan berdesis sakit. Boleh tahan jugak orang tua ni. Hati dia berkata. Zafuan menggaru kepalanya. Mendekati si abang—ahh mungkin si monster. Zafuan sendiri berasa takut mendekati sisi satu abangnya ini.

Alisa pula memeluk mamanya. Sungguh, kejadian ini sangat-sangat jarang berlaku. Melihat abangnya—yang kurang ajar. Ditambah papanya—yang tiada belas kasihan membelasah Zyan. Sungguh mengharukan.

Zyan melempar pasu kecil ke arah Zafran. Yang lain perempuan sudah menjerit ketakutan. Manakala, Zafuan sudah menganga. Tapi dengan pantas, disambut oleh Zafran dengan senyuman mengejek.

"Naik atas. Sebelum pasu ni singgah atas kepala kau! Elok-elok berbalut, aku risau nanti kau dekat ICU..."

Zyan mendengus dan terus naik atas. Zafuan memandang papanya, dengan wajah tak percaya. Zafran senyum saja dan menonton TV seakan tidak terjadi apa-apa.




















PEMILIK HATI MR ZAFRAEL | O G | ARS • 9 •Where stories live. Discover now