▪︎🌹- 23▪︎

17K 1.1K 137
                                    

Zafrael merenung satu persatu wajah yang berada di dalam meeting room itu. Masing-masing berwajah tidak keruan apabila ditenung begitu tajam. Hanya pemegang saham di ZN Group berwajah biasa kerana mereka cukup kenal bagaimana seorang Zafrael jika menghadapi orang-orang yang bermasalah.

"Tuan, semua dah ada dalam ni tuan..."

Kevin bersuara setelah melihat yang lain duduk di tempat masing-masing. Meeting kali ini melibatkan staf-staf berjawatan tinggi dan ketua setiap jabatan di panggil. Meeting yang mendadak dan membuatkan mereka semua tertanya-tanya.

Puan Asyura tenang duduk di kerusi barisan ketiga. Dia pasti, meeting kali ini pasti Tuan Zafrael mahu berbicara mengenai hal yang dia katakan sebelum ini. Mengenai penyewelengan wang syarikat. Puan Asyura tersenyum tenang.

"Ainin, dah bersedia?" Zafrael memandang setiausahanya. Dia mengetaui meeting kali ini. Tidak mahu campur tangan dari papanya.

"Semua dah ready tuan. Tuan nak saya bentangkan sekarang ke?"

Zafrael hanya mengangguk sekilas. Ainin terus berdiri. Menekan alat kawalan jauh lalu skrin LCD dan bilik meeting itu serta merta bertukar gelap. Zafrael memusingkan kerusinya. Menghadap skrin LCD di hadapannya.

Ainin menarik nafas panjang. Ini bukan pertama kali dia membentangkan mengenai proposal projek Mega di Langkawi. Bukan calang-calang projek yang di harus bentangkan. Jika tersalah cakap, habis dirinya dihentam oleh pegawai atasan.

"Baiklah itu saja. Ada apa-apa bantahan atau cadangan?" Ainin memandang mereka yang lain.

Tangan dia sejuk dan sedikit menggigil. Blazer hitam yang dipakainya tidak sedikit pun membantu dirinya menghangatkan tubuhnya. Kevin pula tersenyum nipis melihat kegugupan Ainin yang berdiri berhampirannya. Bagi dia, penjelasan dari Ainin sangat baik. Tiada cacat cela.

"Ada!"

Ainin mengerut dahi melihat seorang lelaki berkepala botak mengangkat tangan. Pandangan sinis dilontarkan kepada lelaki itu mengoyahkan sedikit rasa keyakinan dia. Lelaki botak itu berdiri. Dia merupakan anak kepada seorang Tan Sri. Bekerja di bawah ZN Group.

"Aku tak setuju pasal projek mega ni! Projek yang sia-sia dan membuang masa! Untuk apa kita semua melabur wang untuk membina pusat tahfiz di sana! Tak masuk akal!" Katanya tegas. Mempamerkan senyuman mengejek.

Yang lain pula terdiam. Puan Asyura mengucap panjang mendengar kata-kata lelaki itu. Dadanya diurut perlahan.

"Kenapa pula?" Puan Asyura menentang berani. Dia cukup lelaki itu, sangat suka membantah dan menunding setiap kesalahan ke atas bahunya.

"Puan Asyura tak sedar ke? Jika kita bina pusat tahfiz di sana...tak ke satu pembaziran. Budak-budak disana menikmati kemewahan di sana tanpa perlu bayaran. Itu tak menguntungkam. Sedangkan kita perlu menanggung setiap pembelajaan keluar masuk setiap kos yang keluar semasa projek ini akan dijalankan nanti! Puan Asyura, I rasa you tak sesuai untuk jadi ketua projek kali ini!"

"Kenapa? I rasa projek ini akan memberi impak yang besar pada ZN Group. Ini pertama kali company kita involve dalam projek amal! You jangan nak membantah Azhar! Dulu bukan you beria-ria mahukan projek ini?" Bidas Puan Asyura laju.

Zafrael hanya diam memerhati. Memandang perbahasan antara Puan Asyura dan Azhar. Seorang arkiter profesional yang bekerja di bawah Puan Asyura. Para ketua jabatan, pegawai atasan dan pemegang saham saling berbisik. Tapi, mereka tidak membuka suara mahu menyampuk.

Encik Azil menjuling mata ke atas. Muak dia melihat perbalahan antara Puan Asyura dan Azhar.

"Dulu mungkin. You fikir baik-baik lah Asyura! Company ni company besar. Tak akan nak nak uruskan projek tak masuk akal macam tu! Bodoh namanya!" Tengking Azhar. Situasi semakin tegang di dalam bilik meeting itu.

PEMILIK HATI MR ZAFRAEL | O G | ARS • 9 •Where stories live. Discover now