▪︎🌹- 77 ▪︎

5.1K 450 28
                                    

"Maafkan aku..."

Nurin diam. Jujur, dia cukup sakit hati dengan perlakuan suaminya. Pelupuk matanya hampir penuh. Bila-bila masa saja airmata itu akan jatuh ke pipi. Nurin memandang ke luar tingkap.

Masih diam dan tidak membalas apa-apa.

"Maafkan abang" suara itu mendayu lembut. Mengenggam tangan kanan Nurin.

Seketika mata Nurin terbeliak. Dia menoleh cepat-cepat memandang wajah suaminya.

"Za—Zaf? Zafrael?"

"Yes, its me Nurin. Aku Zafrael" mata itu kian meredup memandang wajah kemerahan Nurin.

Mengelus lembut pipi isterinya. Mata itu perlahan turun ke bawah, memandang perut buncit Nurin. Perlahan, tangan dia naik mengusap perut besar Nurin.

Dug! Dug!

Tendangan kecil itu membuah senyuman di bibir Zafrael. "Hey baby, miss me hmm?"

Dug! Dug!

Zafrael tersenyum lebar. Tendangan kecil itu merespon setiap kata-katanya. Zafrael ingin menangis. Dia kembali mengangkat muka memandang wajah sendu Nurin.

"Maafkan aku sayang"

Cup! Ciuman dilabuhkan di dahi Nurin. Mata Nurin sedikit terpejam—Zafrael suaminya kembali lagi. Zafrael tersenyum. Ah—sudah lama dia tertidur. Membuatkan Zafrael berasa bahagia.

'Tapi bukan bermakna aku terus mati!'

Zafrael mengerut sedikit dahinya. Dia segera menjatuhkan kepalanya di bahu Nurin. Nafas dia tercungap-cungap. Melawan sisi dia yang satu itu sangat sakit!

"Abang? Zaf?"

Nurin menepuk-nepuk pipi kiri Zafrael. Dia cemas melihat nafas suaminya yang tercungap-cungap. Juga erangan kesakitan dari Zafrael.

"Ssttt...aku okay" Zafrael menahan kedua tangan Nurin. Membawa kedua tangan itu untuk dia kucup.

"Kita balik" Zafrael kembali tenang. Setelah menyelesakan badan di kerusi, dia terus menjalan keretanya.

Nurin di sebelah menarik nafas lega.

'Aku bagi peluang untuk kau Zaf! Gunakan sebaiknya sebelum aku ambil alih tubuh kau!'
'Zyan tak guna!'




















"Periksa bini aku!"

Doktor wanita itu terkebil-kebil melihat kedatangan Zafrael secara tiba-tiba. Nurin pula tertunduk malu. Zafrael main terjah je!

"Ah, erm baiklah" doktor wanita itu tersedar dan segera memapah Nurin ke katil.

Melakukan pemeriksaan secara menyeluruh. Zafrael diam di tepi memerhati dengan mata tajamnya. Membuatkan doktor wanita itu sedikit bergetar ketakutan.

"How is she?" Zafrael bertanya keras.

Mereka bertiga memandang monitor di hadapan. Melihat pergerakkan bayi dalam kandungan Nurin.

"Everything is okay, Mr Zafrael. Your baby is in good condition. It seem nothing you gonna worried about it" doktor wanita itu tersenyum. Menurunkan kembali pakaian Nurin.

"Kaki Puan Nurin hanya lebam biasa. Saya akan bagi ubat sapu dan ubat makan. Juga beberapa vitamin tambahan untuk kuatkan bayi dalam kandungan."

Zafrael menarik nafas lega. Mujurlah tiada apa-apa mengingatkan Zyan menarik Nurin cukup kasar.

"Ada sedikit goncangan, mungkin baby terkejut. Tapi jangan risau, baby dalam keadaan baik-baik saja"

Doktor wanita itu kembali duduk. Nurin turun dari katil dibantu oleh Zafrael.

PEMILIK HATI MR ZAFRAEL | O G | ARS • 9 •Where stories live. Discover now