HOSPITAL BESAR KUALA LUMPUR, 1:32PM.
Aku menyuapkan nasi kedalam ruang mulut ku tanpa mempedulikan lelaki dihadapan ku.
"Yang kau tak makan sampai 3 hari dah kenapa?" kasar dia menyoal ku.
Tidak aku jawab soalannya.
Nak marah? Marah lah!
Aku tengah lapar ni, jangan sampai kau pon aku makan.
Lama aku menjelingnya sambil mengunyah peha ayam.
"Mati-mati aku ingat ajal kau dah sampai, rupanya kena serangan gastrik. Huh!" dia mendengus kasar sambil merenungku tajam.
"Cepat sikit makan, kita nak pergi tempat lain pula"
Dia berdiri kemudian melangkah ke arah tingkap.
Pandangannya dilontarkan ke arah luar tingkap.
Hampir 10 minit dia berdiri di situ. Entah apa yang difikirkan.
Yang pasti perut aku kenyang.
"Dah?"
Aku mengangguk laju sebelum berdiri. Kasut hitam aku sarung dikakiku. Akhirnya dapat juga aku buang baju buruk hospital tu.
Dia melangkah keluar dari wad diikuti dengan langkah ku.
Pejabat Agama Islam Kuala Lumpur, 4:38PM.
Aku duduk di sebuah ruangan yang cukup besar dan dilengkapi dengan set perabot.
Tidak lupa juga dengan minuman yang disedia.
Aku meneguk secawan air teh O yang telah dibuat oleh salah seorang pegawai yang bekerja di sini.
Sejujurnya , hampir 2 kali pegawai lelaki itu membancuh air untuk ku.
Rasa macam dah nak patah pinggang aku duduk hampir 2 jam disini. Untung ada air cond dalam ni.
Entah apa yang lama sangat si Hafizh tu berbincang dengan tok kadi.
Bersyukurlah sikit aku turuti segala arahan kau. Ini tidak, sengaja nak bagi pinggang aku patah ke macam mana?
Hampir hilang segala kesabaran ku menunggu disini.
Aku menghela nafas berat lalu bersandar di sofa.
Mata aku pejamkan serapat yang boleh.
Selang beberapa minit, kedengaran suara perbualan antara Hafizh dan Tok kadi.
Mata ku masih terpejam rapat. Hanya telinga ku yang bekerja.
"Jadi macam mana Hamadi?" ok ni suara Hafizh, jadi nama tok kadi tu Hamadi. Eh kejap, selamba dia je panggil nama tok kadi tu. Sopan lah sikit, bisikku dihati.
"Kalau nak cepat, esok pagi la aku nikahkan" jawab Tok Kadi itu.
Esok pagi? Boleh juga tu. So malam ni aku boleh lari.
Lari? Nak lari mana lagi? Dia tahu segala identiti kau Dhia. Cukup lah tu angan kau nak lari. Aku membuka mata lalu meneguk secawan lagi air teh.
"Esok pagi? Aku nak malam ni. Aku tak kira, malam ni juga" tegas Hafizh membantah.
Tersembur air teh dari mulutku mendengar jawapan Hafizh.
Kau biar betul! Dah kenapa terdesak sangat nak kahwin dengan aku! Aku tak lari mana pon lah!
Hafizh dan tok kadi melangkah masuk ke dalam ruangan ku.
Aku cuba berlakon seolah tiada apa yang berlaku. Sedangkan aku baru saja membuat air hujan berperisa teh O dari mulutku.
YOU ARE READING
ASSASSIN GIRL✅
ActionSeorang gadis yang bekerja sebagai Assassin dipelbagai negara telah kembali ke tanah airnya Malaysia setelah bertahun dia terpaksa berkhidmat dengan ahli BB singkatan bagi BlackBlood. Silent Cat adalah gelaran untuk nya. Dunia ini terlalu kecil ba...