Muiz memecut laju kereta Honda nya.
Luka pada wajah mulai kering. Hampir satu jam mereka berpusing-pusing mengikuti location dari nombor telefon yang Dhia guna tadi. Balik-balik salah tempat. Salah jalan.
"Kau dah cuba check lagi sekali belum location nombor tadi?. Dah 5 kali asyik salah je ni".
"Dah cuba Tuan. Tapi loading dari tadi. Kalau ada laptop saya mungkin boleh, sebab dekat situ ada tempat khusus untuk detect location dari nombor. Saya tak pandai nak detect location nombor guna telefon..". Linda fokus melihat map pada telefon pintar nya. Jari jemarinya masih berusaha mengetik huruf.
Muiz merengus.
"Laptop kau mana?"
"Dekat rumah saya Tuan. Saya ingatkan hari ni tak ada apa apa berkaitan dengan laptop. Tak tahu pula rupanya nak guna laptop". Suara Linda sedikit terketar. Risau jika tersalah cakap. Melihat muka Muiz yang serius dari biasa cukup membuat bulu punggungnya meremang.
"Alright". Tanpa berfikir panjang, pantas Muiz membelok ke simpang menuju ke rumah Linda.
******
Perjalanan mengambil masa hampir sejam untuk tiba di rumah Linda.
"Faster Linda. Kita kesuntukan masa. Aku tak nak terlepas last location mereka". Muiz melangkah keluar dari perut kereta. Langkahnya diikuti Linda.
Setibanya di pintu masuk, belum sempat Linda memasukkan kunci ke dalam tombol pintu, pergerakannya terhenti. Matanya terkebil-kebil.
"Why Linda? Kau jangan nak lengah kan masa boleh tak?"
"Tuan"
"Apa?". Muiz mula bengang.
"Tadi sebelum saya pergi, saya dah kunci pintu kan?". Wajah Muiz di pandang penuh tanda tanya.
"Ada orang masuk rumah saya". Linda berbisik. Tombol pintu dipulas perlahan.
"Wait Linda". Mata Muiz teralih pada satu objek di sebelah Linda. Lebih tepat lagi di sebelah kaki Linda, jaraknya hanya lebih kurang 1 meter.
Muiz mengeluarkan kain kecil kemudian dia ambil objek tersebut dengan beralaskan kain lalu ditunjukkan pada Linda.
"Desert Eagle ni Tuan".
"Stand by weapon. Kau cover belakang. Be careful. Mungkin ada perangkap". Muiz memberi arahan sebelum mengeluarkan pistol dari tali pinggang khusus untuk sangkut pistol.
Linda mengangguk faham.
Pintu ditolak secara perlahan-lahan dan berhati-hati.
Sekali lagi Linda bertindak pantas menarik baju Muiz agar sedikit berundur.
Bom!!
Satu letupan kecil berlaku. Walaupun tidak terlalu kuat, tetapi jika terkena besar kemungkinan boleh cedera.
Mereka berdua terjatuh ke tanah.
"Tuan ok?".
Muiz mengangguk. Entah ini kali keberapa nyawanya diselamatkan oleh Linda. Tadi di rumah flat Iman, kali ini di rumah sewa Linda. Nasib nasib.
"Kau ni pakai bomoh ke Linda?". Berkerut dahi Muiz.
"Aik? Kenapa Tuan tanya macam tu?".
"Yelah, dari tadi kau selamat kan aku. Macam kau dah lama rancang, aku je lalai".
Linda menepuk dahi.
"Masa dekat rumah flat tadi, ada laser merah dekat kepala Tuan. Sekarang ni pula, saya perasan ada benang yang diikat dekat celah pintu. Dari mana pula saya pakai bomoh?". Keluhan dilepaskan.
YOU ARE READING
ASSASSIN GIRL✅
ActionSeorang gadis yang bekerja sebagai Assassin dipelbagai negara telah kembali ke tanah airnya Malaysia setelah bertahun dia terpaksa berkhidmat dengan ahli BB singkatan bagi BlackBlood. Silent Cat adalah gelaran untuk nya. Dunia ini terlalu kecil ba...