Aku terdiri kaku. Mata aku langsung tidak beralih dari melihat figura manusia yang terbaring di tanah yang bersimen.
Figura seorang wanita. Bukan patung tetapi badan manusia.
Matanya terpejam rapat. Cecair merah pekat mengalir keluar dari belakang kepala. Bukan cecair biasa, tapi darah manusia.
Bukan lakonan, tapi nyata.
Jantung aku berdegup lebih laju dari sebelumnya.
Aku ingin lari ke arahnya, tapi kedua kaki ku tidak mengikuti permintaan isi hati ku. Pandangan beralih pada seorang lelaki yang duduk disebelahnya sambil menangis teresak-esak.
Ku dongak ke atas. Terlihat susuk tubuh seorang lelaki sedang memerhati kami dari tingkat paling atas. Bibirnya mengukir senyuman sinis.
Mata ku pejam tak sampai 1 detik, kini aku berada di tempat lain.
Aku berada dalam satu bangunan yang dipenuhi api. Peliknya badan aku langsung tidak terkena percikan api.
Kini figura seorang lelaki pula terbaring dihadapan ku. Badannya ditindih batu yang agak besar.
Kali ini aku berjaya menggerakkan kaki ku untuk membantunya. Aku takkan mengulangi perkara yang sama. Aku harus menyelamatkannya.
Tiba-tiba kedua tangan ku ditarik kuat dari belakang.
Aku diheret keluar dari bangunan tersebut.
Kenapa? Kenapa!! Aku gagal untuk kali kedua! Kenapaa!!. Meronta-ronta aku minta dilepaskan. Aku ingin menangis, tapi tangisan ku seperti ditahan. Aku mampu meronta dan menjerit dalam hati.
********
"Arghhhh!!!" tercungap-cungap aku mencari nafas. Berpeluh seluruh tubuh macam baru lepas berlari 30km.
Huh.. Mimpi ke..
"Sayang?"
Aku menoleh ke arah suara tersebut.
Mata aku tertumpu pada seorang lelaki yang hanya memakai tuala dari bawah pusat hingga lutut. Bahagian atasnya terdedah.
Membulat mata aku setelah teringat yang aku sudah bersuami dan dia adalah suami aku.
"Sayang ok? Abang dengar sayang jerit tadi" lembut dia bertanya sambil melangkah ke arah ku.
"Ja..jangan dekat!!" aku laju turun dari katil berlari ke arah pintu.
Ini kali pertama aku melihat Hafizh dalam keadaan separuh bogel. Tubuhnya yang berotot, tipulah kalau aku tidak berfikir yang tidak-tidak. Bukannya aku tak pernah tengok lelaki lain yang berotot. Pernah malah berkali-kali. Tapi kali ni berbeza, dia suami aku!
Hafizh tersenyum sinis.
Ah, sudah! Tak lain tak bukan. Memang ada niat lain lah ni. Belum sempat aku buka langkah, Hafizh berjaya menggengam erat tanganku.
Tubuh ku ditolak ke atas tilam.
Hafizh naik ke atas tubuh ku dengan senyuman penuh makna. Berkerut dahi ku melihatnya.
Adakah ini hari terakhir aku sebagai seorang wanita bujang atau lebih tepat lagi 'dara'?
Wajahnya dirapatkan dengan wajahku. Hembusan nafas Hafizh menampar kuat wajahku. Nafasnya berbau colgate.
Aku memejam rapat kedua mata, seakan pasrah akan segala yang berlaku.
Kedengaran suaranya tergelak kecil.
Kelopak mata ku buka.
Hafizh mencium lembut dahiku.
"Rawr!" lembut bercampur manja suaranya berbisik.
YOU ARE READING
ASSASSIN GIRL✅
ActionSeorang gadis yang bekerja sebagai Assassin dipelbagai negara telah kembali ke tanah airnya Malaysia setelah bertahun dia terpaksa berkhidmat dengan ahli BB singkatan bagi BlackBlood. Silent Cat adalah gelaran untuk nya. Dunia ini terlalu kecil ba...