Lama Dhia memandang Syahmi dengan tatapan kosong.
Tiada sebarang emosi dan perkataan yang keluar setelah soalan yang pertama keluar dari mulutnya.
"Sepatutnya aku yang tanya. Apa yang korang berdua buat dekat rumah aku ni?"
Sempat Dhia tersenyum sinis.
"Ini rumah kau?" Dhia membuka melangkah ke depan.
Syahmi terlihat kesal dengan soalan Dhia. Dikeluarkan pistol lalu menodongkan ke arah Dhia.
Dhia melangkah sekali lagi ke arah Syahmi.
Tatapannya kosong.
Sempat Syahmi menjeling tangan Dhia yang kosong tidak memegang sebarang senjata.
"Lagi sekali kau melangkah, aku tembak kau" dia semakin kesal dengan tatapan kosong dari Dhia. Apa yang buat dia berani sangat sampai berjalan ke arah aku tanpa sebarang senjata sedangkan aku mempunyai pistol. Bisik hatinya.
Tanpa ragu-ragu Dhia melangkah mendekati Syahmi. Dia langsung tak mendengarkan ugutan dari pihak lawan.
Syahmi mula merasa gelisah dengan wanita dihadapannya. Dia pekak ke?
Akhirnya Dhia berada dihadapan Syahmi.
Mereka berpandangan buat beberapa saat sebelum Dhia menepis tangan pihak lawan yang memegang pistol. Tanpa menunggu lama, Dhia mencengkam muka Syahmi dengan sebelah tangan.
Sambil tersenyum Dhia berkata.
"Jangan berlagak macam kau pemenang, Khairul!" Dhia menarik kuat cengkamannya tadi hingga tercabut topeng dari wajah pihak lawan.
"Arghhhhh!!!"
Kini terlihat wajahnya yang sebenar. Dari tadi dia menggunakan topeng berwajah Syahmi.
***************************************
Khairul mengerang kesakitan. Mungkin disebabkan aku tarik terlalu kuat atau gam tu dah terlalu lama melekat di wajahnya.
Sebelah kakinya melutut dilantai.
"Ma...macam mana kau tahu!"
Aku mencangkung agar selaras dengannya.
"Sejak kali pertama kita berjumpa. Tapi awalnya aku abaikan. Lagi satu bau gam tu dah bagitahu aku segalanya. Jadi aku biarkan sebab nak tengok sejauh mana kau dapat bermain-main dengan topeng tu" tenang dan santai. Sesekali aku bermain dengan gam yang ada diwajah Khairul.
"Mungkin kau baru lagi guna topeng ni. Jadi kau tak tahu cara nak hilangkan bau gam dia. Nanti aku ajarkan" aku tersengih sambil membuang sedikit gam di pipi Khairul.
Dia terlihat lebih kesal dan marah dari tadi.
Selama ni aku hanya lihat wajah marahnya dari topeng yang berwajah Syahmi. Tapi inilah kali pertama aku melihatnya secara langsung tanpa topeng.
"Kan comel tu kalau marah tanpa topeng"
"Tak guna!" Khairul menepis tangan ku yang bermain-main diwajahnya.
Tangannya meraba-raba mencari pistol yang terjatuh dilantai tadi.
"Cari ni ke?" aku menodongkan pistol tepat ke arah kepalanya.
Berkerut wajahnya. Peluh mula membasahi sekitar dahi.
Tak lama, sebelah tangannya mengeluarkan pistol dari kocek seluar bahagian belakang.
"Khairul jangan!!!" suara jeritan dari belakang cuba memberhentikan tindakan Khairul dari menembak ku.
BANGGG!!
YOU ARE READING
ASSASSIN GIRL✅
ActionSeorang gadis yang bekerja sebagai Assassin dipelbagai negara telah kembali ke tanah airnya Malaysia setelah bertahun dia terpaksa berkhidmat dengan ahli BB singkatan bagi BlackBlood. Silent Cat adalah gelaran untuk nya. Dunia ini terlalu kecil ba...