Linda dan Muiz saling berpandangan. Lalu mereka mengalihkan pandangan pada Dhia yang duduk santai di tempat penumpang.
"Apa?". Datar Dhia menyoal.
"Disebabkan kau lah, dorang dapat tahu ada pengkhianat!!". Linda menunding jari ke arah Dhia.
"Ha? Apa kena mengena muka aku yang sama macam Iman dengan pengkhianat?". Bersahaja Dhia menjawab.
"Yelah! Kau tak pakai mask malam tu dah kenapa?!". Sekali lagi Linda menengking.
Berkerut dahi Dhia mendengar kata-kata dari seorang polis wanita.
"Aku pakai mask ke, tak pakai mask ke. Sama je. Tiada apa yang berbeza pon".
"Ada!! Sekurangnya dorang takkan syak apa-apa. Buat-buat lah Bos Dorang tu kenal kau ke? Kau juga yang susah. Dah lah muka kau dengan Iman lebih kurang je. Bezanya Iman nampak sihat sikit daripada kau, kurus kering macam tak cukup makan. Lepas tu kulit putih macam mayat hidup. Lepas tu tangan berurat macam jantan! Lepas tu-
"Linda, stop it". Laju Muiz menekup mulut Linda dengan tapak tangannya. Kali pertama dia melihat Linda berperangai sebegini.
Dhia mengeluh kecil.
"Kau faham tak? Sekarang ni, yang bagi idea cari pengkhianat tu, Mike. Iman sendiri pernah cakap, Mike tu bencikan dia. So?". Tenang dan mendatar Dhia menerangkan isi penting pada Linda.
"Ha?!"
"Betul kata Dhia. Lagi satu Iman dah lama tak balik rumah flat dia, mestilah Mike ada syak sesuatu. Semua ni salah aku". Muiz melepaskan keluhan.
Dhia mengangguk seakan setuju apabila Muiz menyalahkan dirinya.
"Lagi satu, kau tak kira semula ke berapa yang ditahan sampai kan boleh terlepas sorang?". Muiz bertanya pada Linda.
Linda terdiam.
"Saya rasa, saya dah kira betul dah tuan. Laporan yang Tuan hantar dekat Tuan Hassan sebelum sampai balai pon rasanya tiada apa yang berubah...".
"Jadi betullah malam tu, aku rasa macam ada yang berjaya larikan diri. Cih!". Dhia bersuara dingin. Sudah lama dia tak merasakan kegagalan disebabkan hal remeh seperti ini.
"So apa plan Tuan?". Tenang Linda bertanya.
Seolah-olah dia melupakan tindakannya yang bersungguh menyalahkan Dhia.
******
JOHOR, 12:30AM.
Hafizh menanggalkan jaket kulit lalu dicampak ke atas sofa.
Laptop dibuka. Tanpa berbasa-basi, dia membuka fail kes yang sudah tersimpan didalam laptopnya.
Beberapa perancangan disusun dengan teratur dan rapi. Plan A dan B berjaya dihantar pada Aizat melalui email.
"Arhhh!! Akhirnyaa siap jugaa!".
Dia bersandar di sofa sambil merenggangkan kedua tangannya. Jam tangan di kerling seketika. 3:38 am/pagi.
"Lama juga aku duduk. Mandi dulu la".
Hafizh bangun kemudian melangkah ke arah bilik mandi.
*****
Usai mandi, dia kembali ke ruang tamu untuk mengemas laptop dan fail kerjanya yang sudah berantakan.
Walaupun tangannya sibuk mengemas, tapi telinganya tak henti fokus mendengar notification dari laptop yang masih menyala.
Awalnya dia sekadar mengabaikan. Atau lebih tepatnya lagi, dia terlupa akan email tersebut akibat stress terhadap kerja yang dihadapinya.
Pada malam ini juga, dia menerima notification dari email yang sama. Namun malam ini berbeza, hatinya seakan terdetik ingin melihat isi email tersebut.
YOU ARE READING
ASSASSIN GIRL✅
ActionSeorang gadis yang bekerja sebagai Assassin dipelbagai negara telah kembali ke tanah airnya Malaysia setelah bertahun dia terpaksa berkhidmat dengan ahli BB singkatan bagi BlackBlood. Silent Cat adalah gelaran untuk nya. Dunia ini terlalu kecil ba...