Dia menawarkan aku untuk membebaskan ku dari Rudy. Sebagai ganti aku harus membunuh Rudy. Awalnya aku kurang yakin dengan kebolehan ku. Aku takut gagal. Cukup lah aku gagal melindungi Syila dan Fiq. Tapi mengingat semula apa yang dia lakukan pada kedua sahabat ku, semangat aku kembali. Aku bertekad untuk membunuhnya dengan hasil kerja aku dan Fiq.
Aku mula melakukan latihan menembak, berlawan menggunakan tangan kosong, berlawan dengan musuh yang bersenjata, menggunakan teknik berlawan dengan gabungan Taekwondo, Boxing dan Muay Thai secara mendadak. Semuanya memerlukan usaha. Hampir setiap hari aku melakukan gerakan baru.
Hari yang dijanjikan telah pun tiba. Aku berjaya membunuh Rudy dengan tangan ku sendiri.
Aku berjaya membebaskan diri.
*******
"Laura? Kau ok tak? Dari tadi asyik termenung je aku tengok. Kau ada masalah ke?". Suara Sabrina lembut menyapa ku. Wajah nya terserlah kerisauan. Walaupun beza umur kami hanya setahun, tapi dia banyak menasihati ku. Aku bersyukur dia masih ada bersama ku. Setia dengan ku dari dulu lagi. -nanti la aku ceritakan kenapa aku culik Sabrina-
"Ok je. Kau?". Dia membaringkan tubuhnya disebelah ku.
"Ok sangat!. Lagi lagi kau datang sini, tidur sebelah aku. Banyak benda aku nak kau cerita". Sabrina tersenyum senget. Dapat aku baca niat buruk dari riak wajahnya. Adalah tu benda nak mengusik.
"Adik aku sihat?"
"Sihat". Aku cuba mengingat wajah Linda. Namun wajah Muiz juga termasuk dalam ingatan ku.
"Eh tapikan, suami kau tak ikut ke? Dia tak marah ke kau datang sini dengan Zul?".
Aku terdiam. Aku baring membelakanginya.
"Aku mengantuk la Sab.. esok nak bawa budak budak tu makan angin. Aku tidur dulu. Gunight". Mata ku pejam rapat.
"Hm,yelah".
Lama aku memejamkan kedua mata ku. Namun aku masih belum berjaya masuk ke alam mimpi.
Soalan Sabrina tadi mengingatkan aku pada pelukan Hafizh. Ciuman di dahi sebelum masuk waktu tidur. Jujur, aku rindukan dia. Aku rindu usikkan Hafizh. Senyuman Hafizh. Semua tentangnya. Tapi tiada gunanya kalau hanya aku yang merindui dia. Tak ubah seperti aku bertepuk sebelah tangan.
*****
2:45am/pagiSementara itu di tempat lain, Hafizh menghirup udara segar di pinggir pantai. Fikirannya kosong. Hatinya merindukan seseorang namun berkali dia berusaha membuang segala perasaannya.
Aku perlu lupakan dia. Aku perlu bencikan dia. Dia pembunuh. Ingat dia dah bunuh adik kau Hafizh. Dia bukan perempuan yang baik.
Itu yang Hafizh bisikkan pada dirinya sendiri. Matanya kembali dipejam rapat. Sejak kebelakangan dia tak dapat tidur dalam biliknya sendiri. Dia sering teringat bau wangian rambut Dhia. Padahal itu sekadar bau syampoo. Kadang, dia teringat sebelum tidur dia akan memeluk tubuh ramping Dhia.
Laju Hafizh menggeleng untuk menidakkan segala ingatan yang berlegar-legar.
Cukup Hafizh, dia tak layak untuk kau. Ingat, dia pembunuh. Sekali lagi Hafizh melawan perasaannya sendiri.
*****
Iman duduk termenung di balkoni. Pandangannya jauh menyinggah entah kemana.
"Kenapa tak tidur lagi?". Suara garau menyapa Iman.
"Tak mengantuk..". Lembut Iman menjawab. Matanya langsung tak berganjak dari melihat langit malam.
YOU ARE READING
ASSASSIN GIRL✅
ActionSeorang gadis yang bekerja sebagai Assassin dipelbagai negara telah kembali ke tanah airnya Malaysia setelah bertahun dia terpaksa berkhidmat dengan ahli BB singkatan bagi BlackBlood. Silent Cat adalah gelaran untuk nya. Dunia ini terlalu kecil ba...