Piep piep piep
Mijn wekker scheldt door mijn kamer. Zoals altijd, als mijn wekker gaat, is het zeven uur 's ochtends. Gaat die af om zeven uur, betekent het dat het een schooldag is. Niet dat die wekker nog vaker af gaat om zeven uur voor school, school zit er bijna op voor mij. Middelbare school dan. Het is de laatste schoolweek die wordt opgevuld door zinloze bezigheden. Dat wij nog naar school ligt aan het aantal studie-uren. Examens hebben we gehad, leren doen we ook niet meer. Maar aangezien we te weinig uren van les hebben gehad zitten we nog hier. We krijgen cursussen en kijken films.
Hoe het met mij en de anderen staat? Met mij gaat het super. Ik zit lekker in mijn vel en heb geen last meer van de tijd hiervoor. Romee is nog steeds mijn beste vriendin, verder hebben we een kliek in de klas. Bestaand uit een aantal jongens en meiden. Een aantal meiden die nieuw in de klas zijn gekomen, vanuit andere klassen, en een paar meiden die zijn overgestapt vanuit de asokliek. Er zijn twee stromingen in de klas; 'normalen' en 'aso's'. De aso's zouden zichzelf nooit aso's noemen. Ze noemen hùn de normalen en ons de 'nerds'. Geen woord van waar, pure bullshit dus. Onze vriendengroep is stap voor stap bij elkaar gekomen. Tim is nog steeds mijn vriendje. We hebben nu al anderhalf jaar, time flies. Voor de info; we hebben 'het' nog niet gedaan. Waarom niet? Ik ben bang. Voor flashbacks, dat ik het niet kan. Tussen Romee en Gijs is het al meer dan een half jaar aan, met hun gaat het ook nog super. Ook al zit hij al op kamers, in Delft. Ze ziet hem een paar keer per maand, zij gaat meestal naar hem. Hij woont op kamers met een paar andere jongens met dezelfde studie. Ze kan weken lang over die weekenden door kwebbelen. Ze blijft ook altijd logeren dan. En ja... Dat hoor ik ook allemaal aan.Ik leef nu een normaal leven. Wel een vrij rustig, maar daar heb ik behoefde aan. Ik blijf gewoon niet zo'n feestbeest. Al dat gezuip, drukte en lange opblijven is niks voor mij. Ik luister liever met mijn oordopjes in rustig op mijn bed muziek en ga slapen rond twaalf uur. Soms ga ik mee. Een paar keer per jaar, ik doe dat dan voor de rest van de vriendinnen die wel vaak uitgaan. Romee bijvoorbeeld. Ze vinden jet helemaal fantastisch om me een make-over te geven tot een of andere uitgaansbitch. Als hun daar gelukkig van worden; laat ze lekker. Een avondje afzien is wel te doen. Ik word dan nooit dronken, en als enige nuchtere zijn tussen een stel dronkenlappen is niet leuk. Nou ja, dronkenlappen... Aangeschoten dan. Tim is ook inmiddels geaccepteerd door mijn ouders. Ze zien in dat hij een goede, lieve jongen is die goed voor me is. Met familie Van Der Voort hebben we niks meer te maken. Gelukkig. Over Kaj gesproken, Kaj en zijn verkrachtersgang zijn opgepakt en achter tralies gezet. Er was genoeg bewijs voor de zaak die tegen ze is aangespannen door de meiden uit Hips Up. Binnenkort komen ze vrij, maar ze hebben hopelijk geleerd van hun straf. Met de meiden heb ik nog vaag contact, maar niet meer zo veel.Wat er met 'het' is gebeurt? 'Het' is weg. Ik heb Kaj een SMS gestuurd waarin stond dat het van hem was en dat ik het weg laat halen, punt. Ik heb er niks op gehoord, dus dat geeft zijn interesse wel aan. Tim zijn duizelingen bleven wel lang. Een aantal weken nadat hij weer was opgenomen, kon hij pas weer naar school. Mijn duizelingen stopten later pas, een maand erna. Mijn geheugen had tijd nodig om terug te krijgen. Het is heel erg vervelend, dan is het zo van; 'Je kent me toch wel?'.
Ik klim nu toch maar mijn bed uit en rek me uit. Wat zal ik vandaag aandoen? Het werd vrij warm, volgens het weerbericht vandaag. Vijfentwintig graden als ik het goed heb onthouden. Dan kan je toch wel rondlopen in een shortje? Ik loop naar mijn kledingkast waar al mijn kleren netjes, gesorteerd op stapeltje ligt. Naast mijn lange spijkerbroeken ligt een stapeltje shorts, het zijn er ongeveer vijf. Een lichte spijker, of een donkere? Gekleurd of zwart, misschien wit? Wit kant is opzich wel leuk. Ik haal het witte broekje voorzichtig tussen de anderen weg en richt mijn blik op de drie zomerstapeltjes. Blousejes, hemdjes en shirts. Met een blouse lijk ik net een hippie, dus die categorie valt af. Dit heeft iets casuals nodig, besluit ik. Shirts lijken me een goede keuze en ik kijk naar het stapeltje. Iets zwarts ofzo? Er komt een topje in me naar voren die perfect zou zijn. Het is een zwart shirtje met een soort van hippielettertype woorden die samen de zin 'Normal people scare me' vormen. Ik pak het shirtje en houd hem boven de short. Perfect. Ik gooi alles over mijn bureaustoel en ga naar de badkamer. Na het wassen van mijn gezicht bekijk ik mijn haar goed. Zal ik het stijlen? Het is nog vroeg, dus dat kan nog wel. Ik pak mijn stijltang en doe de stekker in het stopcontact.
***
JE LEEST
Fuck Fame #2
ChickLitHet vervolg van Populair after Nerd 》J.J. Lees dat boek voor je deze gaat lezen. Kan ook los gelezen worden, maar dit kan zorgen voor verwarring. Na een onrustige tijd is er rust in Denise's leven. Oude en nieuwe vrienden, een vriendje en haar d...