Hoofdstuk 14

1.1K 42 2
                                    

"Ik ga niet godverdomme met een jongen in bed liggen!" Jelle is niet eens met de beddensoort in het pension.
"Ga je dan liever met een van ons daar liggen ofzo?" vraagt Mirella scherp.
"Neuh, niet met jùllie. Ik slaap wel op de grond hoor."
"Ben je bang dat Niek je verkracht? Hij is hetero hoor," kopt Romee in.
"Ervaring met Nieks heteroseksualiteit gehad?" vraagt Jelle.
"Nah, ik heb gewoon een fatsoenlijk paar ogen," beweert Romee.
"Haha dis je," lach ik.
"Houd je bek nou maar," mompelt Jelle.
"Rustig aan, gast." Tim kijkt hem waarschuwend aan.
"Ga jij nou maar met je chick in één bed liggen, hoeft ook één jongen minder aan dit homogedoe mee te doen én beleef jij de nacht van je leven." Tim steekt meteen na Jelle's opmerking zijn middelvinger op. "What the fuck?" vraag ik.
"In jou geval, Tim." Ik kijk hem kwaad aan. Asshole.
"Ik ga wel gewoon met Denise. Gijs met Robin, Tim met Fabian. Simon met, eh Danny, Mirel en Romy, Louïse en Bente"
Er klinken verschillende geluiden over het plan, maar uiteindelijk gaat iedereen er wel akkoord mee.

"Are there some rooms with two seperated beds?" vraagt Mirella aan de baliemedewerker. "Yes, there are. But only five."
"Alle jongens dan ieder geval apart? Ik heb geen problemen om met iemand in één bed te liggen opzich," zegt Louïse. "Ro en Mirel apart dan maar?" vraag ik. "Oké," zegt Mirella die de informatie daarna doorgeeft aan de baliemedewerker. "Guys, allemaal twintig euro dokken," meldt Mirella. Iedereen pakt zijn portemonnee. "Lol mijn moeder zei zo mooi tegen me dat ik moest rekenen op vijfenzeventig," zegt Louïse, die lachend het geld op de balie legt. Daarna worden er zeven sleutels met een hanger over de toonbank geschoven. In een groepje van vijf en eentje van twee. Ik ga er vanuit dat de groepjes zijn gemaakt op de beddensoort in de kamer waar de sleutel toegang voor geeft. Louïse en ik pakken allebei een sleutel van het tweetal. De anderen pakken een sleutel van het vijftal. We bedanken de man na de uitleg waar onze kamers zijn en beginnen dan met het sjouwen van onze koffers. De kamers van Louïse, Bente, Romee en ikzelf zitten op de eerste etage, de rest heeft ze helemaal boven, op de derde. Naar twee trappen te hebben beklommen zijn Louïse, Bente, Romee en ik al aangekomen op onze verdieping.
"In drie kwartier in de lobby!" roept Louïse. "Jo," zegt Niek als bevestiging, en gaat daarna verder met zijn klimtocht.

"Kamer drieëntwintig... Welke hebben jullie?" "Vierentwintig," antwoordt Louïse. "Naast elkaar, yes!" "Bent, dat is tegenover elkaar." Bente moet keihard lachen om haar domme opmerking. "Ook al ben je nu één van de redheads, je merkt dat je vroeger toch echt blond was," giechelt Louïse.

Ik open de deur en Romee rent meteen de kamer in. Ze dropt haar bagage en springt met haar armen wijd op het bed.
"Minder zacht dan verwacht," constateert Romee, die nog met haar gezicht in het bed ligt. Ik schiet in de lach door het grappige effect en ga gewoon - rustig - op het bed zitten na mijn tassen ook weggezet te hebben. Ik laat me even op en neer veren "Gaat toch best?" vraag ik. "Niet als je keihard op je muil gaat." zegt Romee, die inmiddels weer rechtop gaat zitten. "Het scheelt dat we gewoon rustig slapen." "Ja, dat is het voordeel van met een vriendin liggen. Als je jeweetwel doet is een hard bed vervelend hoor, da-" "Stop maar," lach ik. Romee flapt er echt altijd alles eruit.

"Dus, even kijken... Wat neem jij?" vraagt Mirella aan mij. "Weet ik niet... Geen vlees of vis anyway. Hier hebben zo ook al geen Veggieburger." "Die mozzerellasticks dan?" Mirella wijst naar het oplichtende bord boven de balie. "Oh ja, thanks! Wat neem jij?" "Ik ga ook voor mozzerellasticks, met een patatje, salade en cola." Je ziet dat Mirella duidelijk twijfeld. "Ik doe dat in ieder geval," zeg ik en ga weer in de rij staan.

Met in mijn handen een dienblad loop ik naar de tafel waar al wat vrienden zitten. Ik ga op de bank zitten, Mirella tegenover me. Aan datzelfde tafeltje zitten Romy en Romee ook, met Romee naast mij op de bank, Romy tegenover haar. Mirella en ik hebben hetzelfde eten, Romee alleen patat met salade en cola. Romy een burger met sinaasappelsap. Ze is niet iemand met grote eetlust, Romee is altijd bezig met haar figuur en eet daarom niet teveel. 'Ik hoef niet als Mama Boo Boo te lijken. Ik heb het elk pontje door met mondje extreme' zei ze ooit. In mijn ogen complete onzin, maar daar kan ik niet over oordelen voor Romee. Op Mama Boo Boo zal ze de aankomende tijd ook wel niet gaan lijken, dan moet ze überhaupt nog eerst Mama worden. Ik eet thuis gezond genoeg, en hardloop ook wel eens met Romee. Daarom vind ik dat je af-en-toe wel eens het er lekker van mag nemen. Alle jongens lijken het ook met het 'je mag het er af-en-toe wel eens lekker van nemen" met me te delen en zitten allemaal aan een dubbele hamburger.
"Op de vakantie!" Louïse houdt haar beker omhoog. Ik sta op om haar plastic beker aan te tikken, zoals meerdere mensen doen. Ik val bijna over Romee heen en schiet in de lach. "Sukkel!" zegt Romee die mij van haar schoot duwt.
•••

Fuck Fame #2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu