Hoofdstuk 18

1.1K 26 4
                                    

Als ik mijn ogen open kijk ik naar het plafond zoals altijd. Geen stickers op het plafond? Oh ja, ik ben op vakantie. Romee ligt naast me en ik lig half op half onder de dekens. Zo slaap ik eenmaal altijd als het warm is. Onder zweet ik de tent uit en boven... Ik kan dat gewoon niet. Bente slaapt nog heel charmant en Romee is er al uit. Louïse kan ik niet zien. Laat ik me nog maar even omdraaien.

"Bitch wake up!" hoor ik in mijn oor en er komt een kussen op mijn wang. "Jees..." mompel ik en doe mijn ogen toch maar open. Zes ogen kijken me aan. "D'r uut."

Onrustig bonk ik op de deur. "Mirel, Romy!" roep ik. Mirella doet de deur open die in haar pyjama. De slaap staat nog in haar ogen en haar haar staat alle kanten op. "Hoe laat is het?" vraagt ze gapend. "Tijd om op te staan. Opschieten," grinnik ik. Romy verschijnt nu ook op de achtergrond. Half slapend en ze kijkt wazig uit haar ogen. "Aye Romy!" roept Louïse. Voorzichtig zwaait de half slapende Romy terug. "10 minuten en jullie staan fris en fruitig voor onze deur, of wij voor die van jou. See you laterz!" roept Romee. Mirella knikt en laat de zware deur weer dicht vallen. Wij lopen terug naar onze kamer.

Bente ramt hard op de deur. "Kinde'n," roept Romee. Mirella doet de deur open in haar kleren. "Romy is nog bezig met haar... Make-up ofzo." Vertelt ze ons. Louïse stormt de kamer binnen en ramt twee keer op de badkamerdeur. Naar een aantal seconde opent ze de deur.

"Laten we naar het strand gaan!" roept Bente. Iedereen knikt opgewonden en mompelt iets instemmends. "Maar eerst iets eten!" antwoordt Jelle, waardoor iedereen moet lachen. "Jij ook altijd met je eten!" zegt Bente lachend, hem plagend.
"Let"s go!" roept Mirella vrolijk. Tim pakt mijn hand en zo lopen we naar beneden, naar de eetzaal toe, tot hij me plots ergens in trekt.
Het is een deur die half openstaat en je kan er niks achter zien. Ik trek een wenkbrauw op. "Sorry, maar ik moest dit gewoon even doen" zegt hij met zijn jongensachtige grijns voor hij zijn lippen op de mijne drukt. Mijn handen woelen door zijn haren en ik wat ervoor zorgt dat onze kus nog intiemer wordt.

Na een tijdje zo te hebben gestaan trek ik me terug en laat me van hem afglijden. Hij kijkt me vragend aan. "Onze vrienden remember?" lach ik. Ik pak zijn hand en trek hem mee naar het buffet om daar in de rij aan te sluiten. De ellenlange rij. Ik zucht. "Wat is er?" vraagt Tim. Ik grinnik, het is schattig als hij bezorgd is. "De rij is zo lang" klaag ik terwijl ik gebaar naar de lange rij. Tim grinnikt nu ook.

Na een tijdje, wat echt een eeuwigheid leek, zitten we eindelijk aan een tafel met eten op ons bord. Toen we aan kwamen lopen begon iedereen meteen te vragen waar we waren. Ik had eerst het hele verhaal moeten vertellen voor ze me met rust gelaten hadden. Ik knabbel een beetje aan mijn donut; ik heb niet echt honger, maar toch zal ik moeten eten.

Pov Romee
We staan in onze kamer, de girlsroom, en zijn ons aan het omkleden. Iedereen doet snel zijn bikini aan en gooit er een luchtig zomerjurkje overheen. Ik houd mijn bikini voor me, ik ben er hartstikke blij mee. Het is een triangle-bikini en het leek wel hij nooit zou binnenkomen, ik heb hem via internet besteld, en dat was ook bijna zo. Hij was bijna te laat geweest, en dan zwom ik nu rond in een oude, versleten bikini. Gelukkig is dat niet gebeurd. Dan was ik dood gegaan, letterlijk én figuurlijk. "Let's go!" roept Romy vrolijk. De laatste tijd is ze echt vaak vrolijk, misschien is het de lucht hier, of gewoon omdat haar ouders er niet zijn. Wat het dan ook is, Mirella en Romy zijn veel vrolijker en veel leuker.

We lopen over de boulevard, ik en Gijs, hand in hand likkend aan ons ijsje. Best romantisch toch? We zijn in stilte verzonken, maar hij is niet ongemakkelijk. Ieder hebben we onze eigen gedachten die we moeten ordenen, maar toch wil ik wat van het moment maken. Dit zal waarschijnlijk een van onze enigste waarschijnlijk, simpelweg omdat we met een groep zijn. Samen uit samen thuis, maar toch wil iedereen af en toe wat privacy. We zijn ondertussen bij een bankje aangekomen met mooi uitzicht op zee. "Gijs?" vraag ik terwijl we gaan zitten. "Ja schat?" vraagt hij, en ik moet glimlachen, heel willekeurig. "Het lijkt eigenlijk alsof we al een jaar ofzo iets hebben. Harde realiteit is een half jaar ofzo," glimlach ik. "Ja jezus man, maar we kennen elkaar al wel langer eh," "Bijna een jaartje ja. "Onder die oude boom jij wachtend op Denise, ik was nijdig weggelopen bij Miss Bitch." "Toen ik jou een vrouwelijke fuckboy en een PC Hoofdstraat-trut leek," grinnik ik. "En mijn ouders, nadat je weg was gegaan toen je het eerst meeging naar huis. Ze waren echt fucked up." Lacht Gijs. "Oh ja, "die Coco-kakker en voetbalvrouw"" lach ik. Ik was vroeger nooit zo... geliefd bij Gijs' familie. Hij heeft heel wat ruzie met zijn ouders gehad om mij. Ze dachten dat ik alleen op zijn beetje fame uit was. Nu ben ik wel geaccepteerd, gelukkig. Ik heb er wel wat mooie bijnamen aan overgehouden. BarbieBitch, Hakje, Poederdoos, LipstickLolita, FameFucker, ga zo maar door.
"Maar alles is goed gekomen," glimlach ik. "Gelukkig ja," glimlacht Gijs tegen mijn lippen en ik voel dat ook zijn lippen zich omkrullen tot een glimlach. Hij kust me zachtjes tot ok verschrikt opkijk, maar zie niemand die ik ken. Weer wordt mijn naam geroepen en iemand die erop antwoordt. Het was dus niet voor mij, mooi, ik heb geen zin om nu bekenden tegen te komen. "Zullen we maar terug naar het strand gaan, naar de rest?" vraag ik Gijs en hij knikt. We lopen weer terug, hand in hand, in de richting waar we vandaan kwamen.

Fuck Fame #2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu