Hoofdstuk 45

520 26 25
                                    

Als ik 's ochtends wakker word schiet de gedachte aan mijn tante direct door mijn hoofd. Het zet al meteen de toon voor vandaag en er gaat een vlaag van negatieve gevoelens door me heen. Ik blijf in mijn bed liggen, en dan schiet me het praten met Tim te binnen. Aan de ene kant voel ik me vrij depri, maar hey, door hier zo te blijven wordt er niks beter. Ik strek me uit en rol het matras af. Met moeite hijs ik mezelf omhoog en loop naar de badkamer, waar ik mijn ochtendhoofd aantref. Chagrijnig begin ik aan mijn ochtendrituelen.

Ik had geen zin in goede kleren. Gewoon een legging en trui, het maakt me niks uit. Aan de ene kant wil je je ex helemaal aan de kant slayen, aan de andere kant is het je ex.
Ik kan me ook niet aanzetten tot make-up, maar de motivatie om een borstel door m'n haar kan ik net vinden. Nadat het geborsteld is maak ik het snel weer in een knot.

Eerst pak ik koelkast (mijn koosnaampje voor het gestalte) en check op eventuele berichten. Een paar vriend(inn)en sturen een 'succes'-berichtje en er is weer een bericht van een onbekend nummer.

Unknown: Misselijk de laatste tijd? Misschien weet Tim de reden wel ;) Je merkt, er gebeuren dingen achter je rug om. Weet je nog toen je niks meer wist van je nacht op vakantie? Misschien is dat maar goed ook :) #IDidntKnowIWasPregnant

Gaat 'het' me nou vertellen dat..? Ik kan het me niet voorstellen, maar het heeft altijd gelijk. Ik was de laatste tijd misselijkheid en duizelig en mijn buik was iets opgezwollen, maar niet veel dikker. Maar ik bewoog ook weer meer, wat het misschien wat minder erg zouden maken.
Godsamme.

Ik moet nu echt even naar hem toe om hem is flink uit te schelden - sorry hoor, maar dit kan echt niet - en de waarheid te komen halen. Als hij dag echt heeft gedaan - die kans is best groot - is hij nog lang niet jarig.

Denise: Hey, I survived. Ik ga wat zaakjes afhandelen, ik kom snel terug, beloofd! x

Ik stuur het berichtje naar Dave en smijt het ding op de trap. "Mam? Ik ga!" roep ik. "Waarheen?" vraagt ze. "Zaken afhandelen," zeg ik. Het is hoorbaar dat ze naar me toe komt om verhaal te halen maar ik storm de voordeur al uit. Op naar de waarheid.

Onderweg fuck ik mezelf op over dat hij niet open doet, dat wijf van hem er is of dat hij een enorme scène gaat schoppen. Oké, niet dat ik me waarschijnlijk super rustig ga houden - maar hij hoort zich te beheersen.
"I'm only human after all. Don't put the blame on me" ik probeer mezelf met de muziek te kalmeren. Door het barre weer stap ik het pad over, op naar het huis van Tim.

Ik nader het huis van Tim en de zenuwen worden erger. Eerst kijk ik op de oprit. Geen fietsen. Beter. Er staat geen auto, maar zijn ouders zijn meestal op werk. Ik bel aan en hoop maar dat ik Tim, alleen, open doet.

Mijn wens komt uit. Een bruinharige krullenbol met blauwe ogen kijkt me leeg aan.
"Klootzak!" komt uit mijn mond nadat de woede teveel werd. Ik begin hysterisch te huilen, Denise, geen zwakte tonen.
"Klootzak? Ik ben hier degene die op klaarlichte dag werd gedumpt met één fucking appje!" roept hij verontwaardigd terug.
"Wat?! Ga je het omdraaien nu? Jij was toch echt degene die mìj dumpte!"
"Stop eens met liegen, dat heb je al teveel gedaan."
"Ik liegen? Ik weet niet tof je het door hebt maat ik jou wel! Ik ben nu misschien wel zwanger, je bent net zo erg als dat andere volk weet je?"

"Wat?! Ga lekker naar die Alan van je en ga daar je irritatie of af reageren."
Alan? Ik heb niks met Alan, dat weet hij ook. Mijn gedachtes spreek ik ook uit.

"Godsamme, je zei het zelf!"
"Ik heb dat nooit gezegd, net als jij ooit iets over dat wijf van je, je gaf me niet eens een reden, Tim! - niet één."

"Waarvoor? Dat ik je niet om vergiffenis ging smeken toen je me dumpte, wat denk je nou zelf?"

"Je bent niet om uit te staan!" schreeuw ik grommend. "Flikker is op met dat gelieg van je dat ik je heb gedumpt dat deed jìj!"

Hij pakt agressief zijn telefoon uit zijn broekzak en gaat erop.
"Ga je nu ook nog jezelf proberen te redden uit deze situatie door nonchalant op je telefoon te gaan? Ik word alleen maar kwaaier hoor -geef me één reden en ik ben weg!"
Hij duwt zijn telefoon in mijn gezicht op het gesprek met 'Denise van der Kot', eerst luidde deze in zijn telefoon 'Denise❤'. Waarom doet dit pijn?
Ik lees een bericht wat vanaf mijn nummer is gestuurd, maar ik heb het niet zelf verstuurd. In het bericht komt het erop neer dat ik hem dump voor Alan.
Nu beginnen de stukjes op zijn plaats te vallen.
Tim dacht dat ik het uitmaakte en ik dacht dat van hem - iemand zit te stoken.
"Mijn telefoon was die dag al lang gestolen, ik heb dat bericht nooit gestuurd!"
Hij kijkt me een tijdje vol ongeloof aan. Hij schudt zijn hoofd. Met zijn hoofd in zijn hand duwt hij tegen de deurpost aan. "Hoe..." mompelt hij.
Er glijden nog steeds tranen over mijn wangen.
"En nu..?" probeer ik voorzichtig.
Hij doet zijn mond open om wat te zeggen, en zenuwachtig wacht ik het moment af wanneer hij iets zegt.

Tim POV
Tijdens een potje Fifa gaat de bel. Het zal wel een collecte zijn, of een pakketje. Ik pauzeer het spel en en sjok naar de deur.
Maar in de deuropening verschijnt geen middelbare vrouw met een bus geld waar ze een paar keer flink mee rammelt. Nee, het is mijn ex die in Amerika woont.

Ik weet niet wat ik moet zeggen. Ze ziet er nog net zo slecht uit als een paar dagen geleden, misschien wel slechter.

Haar ogen zijn rood en ik zie het meteen als ze breekt. "Klootzak!" schreeuwt ze. Ze huilt heel hard en ik weet niet wat ik moet doen. Aan de ene kant wil ik haar troosten, aan de andere kant zit ze scène te schoppen. Ik besluit me maar daarom ook niet in te houden. "Klootzak? Ik ben hier degene die op klaarlichte dag werd gedumpt met één fucking appje!"

Boos kijkend wacht ik haar antwoord af. "Wat?! Ga je het omdraaien nu? Jij was toch echt degene die mìj dumpte!"

Wat denkt ze dat liegen voor een zin heeft? Ik weet echt wel wat ik heb gezien en heb gedaan "Stop eens met liegen, dat heb je al teveel gedaan."

"Ik liegen? Ik weet niet tof je het door hebt maat ik jou wel! Ik ben nu misschien wel zwanger, je bent net zo erg als dat andere volk weet je?"

Mijn lichaam lijkt in shock door haar antwoord. Zwanger van mij, is ze gek geworden? "Wat?! Ga lekker naar die Alan van je en ga daar je irritatie of af reageren."

"What the fuck, ik heb niks met hem!" schreeuwt ze terug. Ze liegt alleen maar, ik heb de neiging om de deur gewoon dicht te gooien en te stoppen met deze discussie. "Godsamme, je zei het zelf!"

"Ik heb dat nooit gezegd, net als jij ooit iets over dat wijf van je, je gaf me niet eens een reden, Tim! - niet één." Ik snap er niks meer van. Het ziet er echt uit alsof ze niet liegt. Over dit soort dingen deed ze dat ook nooit. Maar ze is gek geworden, echt.

"Waarvoor? Dat ik je niet om vergiffenis ging smeken toen je me dumpte, wat denk je nou zelf?"

"Je bent niet om uit te staan!" schreeuwt ze. "Flikker is op met dat gelieg van je dat ik je heb gedumpt dat deed jìj!"

Wat denkt ze nou? Dat ik haar ga geloven doordat ze het een paar keer herhaalt? Ik ben geen baby van een dag die je nog alles aan kan praten. Ik besluit mijn telefoon te pakken om haar voor het blok te zetten door het gesprek te laten zien. Ik scrol ver terug in de chats en ga naar onze chat. Ze begint weer hysterisch te schreeuwen, calm down please. "Ga je nu ook nog jezelf proberen te redden uit deze situatie door nonchalant op je telefoon te gaan? Ik word alleen maar kwaaier hoor - geef me één reden en ik ben weg!"

Snel laat ik haar onze chat zien, even ben ik bang dat ze hem op de straatstenen kapot wil smijten wanneer ze hem heel agressief aanpakt. Het blauwe licht schijnt in haar fronzende gezicht. Onverwacht trekt ze haar mond open. "Mijn telefoon was die dag al lang gestolen, ik heb dat bericht nooit gestuurd!"

Wat? Telefoon gestolen? Iemand anders heeft dat bericht dus gestuurd? Ik kan het niet geloven, toch lijkt het echt alsof ze de waarheid spreekt. Ik leun tegen de deurpost aan omdat ik me er toch een beetje misselijk door voel en denk na. Wat nu? Denise staat nog steeds tegenover me, huilen.

"En nu..?" piept ze.

-
Weer een update YASYASYAS.
Ik hoop dat je nog wakkerbent, anders, goedemorgen @kaakaatje :)

Ik hou van jullie allemaal en soms duurt het wat langer, maar dit boek komt af.

Ik ga weer zo snel mogelijk proberen te updaten ofcourse, maar dat zou wel 2 weken zijn iguess.

xM

Fuck Fame #2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu