Denise POV
"Ga anders de stad in met de dochter van Steve. Ze is van jou leeftijd en het lijkt me een gezellige meid. Zal ik hem even mailen?" vraagt mijn vader me. "Euh, okay." Wat moet ik ook anders doen. "Trek maar even iets net aan. Het is belangrijk een goede indruk te maken. Ik mail ze wel even," mijn vader glimlacht en gaat verder op zijn tablet.
Als ik even later te weten krijg dat het plan doorgaat, loop ik naar mijn koffer - die ik maar eens moet gaan uitpakken - en zoek naar iets wat kan in elke situatie.
Ik kies voor mijn donkerblauwe denimbroek met gaten en een wijde haltertank. Eronder draag ik een soort van beige Romeinse sandaaltje met een hak, om het iets gekleder te maken. Ik kan er wel even op lopen, maar geen kilometers. Voor de zekerheid stop ik een paar slippers in mijn beige handtas.
Jeetje, ik lijk zo weggelopen uit de set van Gooische Vrouwen.
Qua makeup ga ik niet los, maar blijf niet te bescheiden. Gezicht reinigen, crèmen, primen, foundation, wenkbrauwen bijtekenen en invullen,
eyeliner op met een kleine wing, mascara op mijn boven- en onderwimpers. Verder nog het contouren en bronzen. Tot slot nog rode lippenstift, die ik meestal draag.
Kost zeker een half uur, maar dan alles ook on fleek.
In de spiegel kijk in na hoe ik eruit zie. Totaal opgetut, maar niet echt mezelf. Mijn blik valt op de ketting die achter mijn topje is gevallen. Ik haak het hangertje weer tevoorschijn van onder mijn kleren en voel er even aan.
Ik maak een spiegelselfie in de passpiegel die aan de schuifdeur van mijn kledingkast zit en pak mijn overige benodigdheden voor een middagje stad. Telefoon, zo oortjes, portemonnee, een mini-plattegrond van Miami, bril, en voor de zekerheid menstruatieshit. Zakdoekjes en een flesje water. Prima zo.
"Doe je voorzichtig? Charlotte wacht op je in de hal." "Ja pap, doeidoei" zeg ik en loop onze kamer uit. Ik ga naar de lift en kon uiteindelijk aan in de hal.
Mijn hakken klikken op de marmeren vloer, richting een meisje met blond haar. Dat zal Charlotte, Steve's dochter moeten zijn.
Als ik haar nader staat ze op een steekt een hand uit. "Hi, I'm Charlotte Wilkon. Nice to meet you," "I'm Denise van der Kot'. Nice to meet you too." Ik schud haar hand.
Ze is ongeveer net zo groot als ik, slank en blond. Persoonlijkheid vind ik moeilijk af te lezen.
JE LEEST
Fuck Fame #2
ChickLitHet vervolg van Populair after Nerd 》J.J. Lees dat boek voor je deze gaat lezen. Kan ook los gelezen worden, maar dit kan zorgen voor verwarring. Na een onrustige tijd is er rust in Denise's leven. Oude en nieuwe vrienden, een vriendje en haar d...