Denise POV
"Ik ga," zeg ik. "Okay, tot uh, overmorgen?" vraagt Alan. "We zien," zeg ik en doe de speciale groet van de groep. Alleen de boys zijn er, Charlotte moest leren. Alle jongens zeg ik gedag en stap op mijn skateboard.
Mijn grote grijze sjaal wappert in de wind. Het is zo'n vijftien graden en ik draag een grijze top met open schouders. Een licht gescheurde jeans en mijn witte All-Stars. Ik heb mijn mp4 aanstaan op A R I Z O NA.
Cross my Mind.Thuis aangekomen zie ik een nieuwe SMS van Dave, een van mijn mannelijke collega's. Ik kan heel prima met hen opschieten.
Drankje doen vanavond? x DaveOkay, well, dat was apart. Maar ach ja, waarom ook niet? Ik had toch geen plannen vanavond.
Ja gezellig! Hoe laat & waar?Hij doet een voorstel. Half negen, bij een hippe drankjestent. Ik stem in met zijn plannen.
Dave was nooit een lelijke jongen (cast: Jack Gilinsky) nooit echt had ik over nagedacht om met hem af te afspreken. Maar hey, waarom niet?
Ik krijg nog een sms binnen.Zo snel alweer op date allebei? Hoertjes.
(2 afbeeldingen)Na verbijsterd te zijn door de tekst open ik de afbeeldingen. Op de eerste foto zie ik een meisje (die weggeblurd is) bij Tim achterop zijn fiets, dicht tegen hem aan. Mijn woede kookt weer. Daar had ik zo vaak gezeten!
In shock open ik de andere foto, waarbij het meisje en Tim bij de bioscoop lopen, het meisje lijkt een kus op zijn wang te geven.
Ach, in die bioscoop gebeuren er wel ergere dingen.
Ik laad een traan over mijn wang glijden. Verdomme."Ik kan het niet meer, Tim. Het werkt zo niet." snikte ik. "Doe eens rustig. En nee, het werkt zo wel. We zijn nu al een half jaar samen. Het werkt wel dus." Ik bewonderde hoe rustig en beheerst hij altijd was. Hij kuste een traan van mijn wang en nam me stakker in zijn armen. Het stelde me gerust.
Waarom doet die anonieme op een keer zo onaardig? 'Het' deed altijd aardig.
Ik wil weten wie het is!De persoon staat aan mijn kant, maar het doet ook niet aardig tegenover Tim.
Het is duidelijk dat die iemand die mij en Tim niet moet.
{Who do you think?}
•••"Mam, ik ga naar de stad. Drankje doen met Dave, die collega." "Een date? Wat leuk!" Mijn moeder kijkt zeer gelukkig door mijn melding. Ze reageerden ook verrast toen het uit was. Ze hadden het niet verwacht, maar voelde dat er iets niet klopte aan hem. Ze vonden het ook wel goed voor me dat ik nu rust had daarvan. Geen zorgen meer over hèm.
Ik had mijn nieuwe date willen laten zien aan Romee, die hem vervolgens helemaal zou keuren. Ten slotte concludeerde ze dan dat ze hem wel knap vond maar haar Gijsie knapper was.
Jammer genoeg had ze nooit iets om te keuren. En nu dat eindelijk wel zo is, praten we niet meer.
Als ik over de straten van de bruisende stad loop beginnen de zenuwen te werken. Was ik niet te casual gekleed? Kom ik wel op tijd met dit tempo? Wordt het niet awkward?
Charlotte: Have fun girl, zorg dat je morgen nog kan lopen ;;;;)) x
Ik grinnik hoofdschuddend om het hooguit dubbelzinnige grapje en sms haar terug.
Denise: HAHAHA dankjewel babe
Eigenlijk had ik er nog niet eens over nagedacht, maar zou hij me zoenen? Wat doe ik dan? Toelaten denk ik? Maar straks wordt het op werk heel raar.
Ik laat het wel op me afkomen."Hey!" zeg ik. "Hoi!" glimlach hij terug. Ik ga tegenover hem zitten aan het tafeltje.
We beginnen een gesprek over onze dag.
Na een tijdje excuseer ik me om even na de toilet te kunnen. Ik was de laatste tijd al heel vaak misselijk en had buikpijn. Ook mijn buik was wat dikker, waarschijnlijk door al het fastfood de laatste tijd, waarschijnlijk had mijn andere klachtjes daar ook mee te maken.
Of..?
Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Als ik thuis ben ga ik meteen Truth dm'en, die zal hier misschien ook wel wat van weten. Hij/zij weet alles. Hoe? Geen idee.
JE LEEST
Fuck Fame #2
ChickLitHet vervolg van Populair after Nerd 》J.J. Lees dat boek voor je deze gaat lezen. Kan ook los gelezen worden, maar dit kan zorgen voor verwarring. Na een onrustige tijd is er rust in Denise's leven. Oude en nieuwe vrienden, een vriendje en haar d...