"Klote eyeliner!" roept Louïse gefrustreerd. Ze -- eigenlijk we- maken ons klaar voor de laatste avond. De dames vonden het een goed idee om netjes een diner te houden. In een restaurant -- geen fastfoodtent -- en nette kleren. De jongens in blousje en de meisjes in een net jurkje. Niet dat de jongens iets in het plan zagen -- ze halen liever vette hap, zetten het op het zuipen en dan feesten. Bente sloot zich daar ook helemaal bij aan. Maar we hebben het stel omgekocht met een kratje bier, dus die zitten vanavond ook gewoon aan tafel.
De vakantie was voorbij gevlogen. Het was grotendeels opstaan, naar het strand, naar het stadje en uit. Hardstikke gezellig, maar zeker vermoeiend. Ik hou mezelf dansend tot in de kleine uurtjes op suiker en alcohol, waarna ik tot in de middag slaap. Dit ga ik thuis zeker weer missen, dit is echt once in a lifetime.
In de laatste dagen is er volgensmij wel wat opgebloeid tussen Mirella en Simon, ook al zegt zij dat er niks meer is dan een vriendschap. Louïse gaat nog steeds met Jay om en Bente rommelt wat rond met een paar jongens, maar minder dan verwacht. De teller staat op de acht zo ongeveer denk ik, wat niet veel meer is dan voor haar een gemiddelde stapavond in eigen land. Romee is zoals altijd überklef met Gijs en ik... Ik ben natuurlijk gewoon met Tim -- ietwat kleffer dan normaal. Maar niks gebeurd hoor, ik kijk nu wel uit.Ik moet ook maar is beginnen met mijn make-up want ik heb nog... een uur. Dat moet genoeg zijn voor make-up en haar. Even denken -- wat moet ik nu weer op doen. Het moet afwijken van normaal (foundation en mascara) maar ik ben ool niet van over de top (glitters overal, enorme wing etc.). Ik hou niet van alleen maar zwart, maar alle kleuren van de regenboog vind ik ook vreselijk op je ooglid. Dat is leuk voor drag queens, maar aangezien ik geen man ben, lijkt me dat niks. Een beetje saai misschien, want zoals bij elke speciale gelegenheid draag ik het - een lichte wing met een zachte, bruine, smokey eye. Foundation, bronzer en vóór het eten geen lipstick, want dan blijven alleen die randjes er opzitten en ik zweer, dat is echt lelijk.
Make-up routine: (geïnspireerd op mijn eigen, don't judge over de dingen die niet helemaal verantwoord zijn in de make-upwereld lol)
Zoals altijd een dikke dot dagcrème. Tot je huid vet is, glanst en tweehonderd procent bedekt is. Romee - en veel anderen- heeft er een hekel aan maar ik vind het heerlijk. Ik wrijf het in mijn huid -- twee vliegen in een klap, meteen handen ingecrèmed. Indurtussen kan je trouwens een hele Idols-auditie doen, ik zing altijd als ik mijn make-up doe -- vrouwen kunnen multitasken. Beyoncé's Crazy In Love in de akoestische versie speelt vanuit Bente's telefoon. De film die erbij hoort vind ik trouwens echt gestoord, maar het zal wel aan mij liggen dat ik die manier van omgang met elkaar in een soort relatie nogal gestoord vind -- maar dat terzijde.
I look and stare so deep in your eyes
I touch on you more and more every time
When you leave I'm begging you not to go
Call your name two or three times in a row,
Such a funny thing for me to try to explain
How I'm feeling and my pride is the one to blame
'Cause I know I don't understand
Just how your love your doing no one else can
Tijd voor primer - ik hou van smeerseltjes. Hetzelfde als de crème, alleen dan in een mindere mate. Primer is vier keer zo duur, dus als ik daar net zo royaal veel van gebruik, ben ik nog wel een keertje blut.
Daarna de foundation, die we ook niet zo overvloedig kunnen smeren. Punt een wordt dat lelijk en die is vijf keer zo duur als dagcrème.
Coverstick volgt, wat onder mijn ogen en puist bij mijn haargrens. Als een spastische kip blend ik het uit met mijn vingers. -- ik gebruik geen kwasten.
Eyearea. Als het allereerste mijn brows. Aangezien ik Nike-wenkbrauwen haat, alleen wenkbrauwmascara. Nike-wenkbrauwen zijn wenkbrauwen in de vorm van een omgekeerd Nike-teken. Extreem getekend dus.
Mijn oogschaduw start ik met een goede basis, oogschaduwbasis. Daarna op het gehele ooglid crèmekleurige oogschaduw, overloop naar de buitenkant met beige in bruin. Een dunne eyelinerwing -- wat een kriem. Ik krijg ze nooit gelijk. De ene lijkt meer op een vishaak, de andere is meer een verticale streep. Hashtag lifestruggles.
Naar wat gecorrigeer zijn de strepen van een meter afstand symmetrisch. Nu moet ik door, want ik heb niet meer zo lang. Wimpers krullen, mascara en dan echt m'n jurk aan. Louïse kijkt inmiddels tevreden naar haar spiegelbeeld. Bente zit haar haar nog te stijlen en Romee zit aandachtig naar haar juwelentasje te kijken. Ik ben een beetje laat volgensmij, oepsie. Ik begin maar snel aan het krullen van mijn wimpers en neurie mee het het liedje. Work, als ik het goed heb. Bente weet Iggy helemaal bij te houden in haar rap. Ik val in bij het melodie, die niet zo moeilijk is, gelukkig.
I've been up all night, tryna get that rich
I've been work work work work working on my shit
Milked the whole game twice, gotta get it how I live
I've been work work work work working on my shit
Now get this work
Now get this work
Now get this work
Now get this work
Working on my shit
JE LEEST
Fuck Fame #2
ChickLitHet vervolg van Populair after Nerd 》J.J. Lees dat boek voor je deze gaat lezen. Kan ook los gelezen worden, maar dit kan zorgen voor verwarring. Na een onrustige tijd is er rust in Denise's leven. Oude en nieuwe vrienden, een vriendje en haar d...