Hoofdstuk 12

1.4K 58 15
                                    

Mijn wekker gaat af.
5:00 AM

Tering, wat vroeg. Maar wacht eens even.

Vacationtime!

Vrolijk stap ik uit mijn bed. Ik heb hier hartstikke lang op gewacht!
Gisteravond heb ik alles ingepakt en ook mijn setje kleren voor vandaag gepakt. Een zwarte jegging met een neonroze hemdje en grijze slippers. Het wordt vijfentwintig graden, en in die kleine auto van Louïse, met vijf mensen op een kluitje is ook geen pretje. We gaan met drie auto's.

Huurauto: Romee, Denise, Tim, Gijs, Robin.
Louïse's auto: Louïse, Fabian, Bente, Niek.
Jelle's auto: Jelle, Danny, Simon, Mirella, Romy.

Het was een hele puzzel. Niemand van één bepaald geslacht mocht alleen bij het andere, die kon weer niet met die en de andere moest in zijn eigen auto. We wilden eerst alle meiden in één auto, maar dat wou - jammer genoeg - niet. En als we één auto vol meiden zouden stoppen, zit er eentje alleen. We gaan ook wel tussendoor wisselen.
Louïse @ Vakantiee: Eh bishes, opstaaaaaaan
Louïse @ Vakantiee: Tweede etappe alle gurlies em in de huurauto, dingetjes afspreken. In die Twingo gaat 't niet lukken. Heb al overlegt en Fabian gaat dan em in mien karretje rijden.
Robin @ Vakantiee: Wth willen jullie dan bespreken
Louïse @ Vakantiee: Genoeg, jullie blijven van onze koffers af ok
Robin @ Vakantiee: :) [ ←das 'n pedoface]
Louïse @ Vakantiee: Bitch please

Ik leg mijn mobiel weg, bij mijn handtas, en stop de lader er meteen bij. Ik trek mijn shortama uit en doe nieuw ondergoed aan. Daarna trek mijn klaargelegde kleren aan.

Ik stap in mijn slippers en pak mijn handtas van het bed.

In de badkamer bekijk ik mijn gezicht. Mijn haar moet getemd worden en ik heb wallen van hier tot en met Tokio. Jammer dan, ik ga geen make-up dragen vandaag. Ik borstel mijn haar en maak een halve staart.

"Mam..." ik tik mijn moeder aan, die nog ligt te slapen. Ze wordt wakker en mompelt "Goedemorgen, oh ja, ik trek even kleren aan." Sloom staat ze op. Ik loop naar de andere kant van het tweepersoons bed en tik mijn vader wakker, die mijn moeders woorden bijna herhaald.

Mijn ouders lopen achter me aan, de trap af. Naar beneden. Daar staat mijn koffer.

Ja, ik heb maar één koffer. Aangezien we haast niks mee kunnen nemen, moesten we alles zo beperkt meenenen. In Louïse's auto is de bergruimte beperkt, wat logisch is aangezien het kleine autootje. Maar daar hebben we het voor elkaar gekregen om een dakkoffer op te krijgen. Best knap, toch?
Overal is niet zoveel ruimte en als we alles op elkaar aanpassen, lukt dat prima. We hoeven natuurlijk geen vier dezelfde dingen, en alles wat we inpakte overlegde we.

"Jeetje, wat gaat de tijd toch snel. Nu al alleen op vakante... " mijn moeder lijkt het nu pas te beseffen. "Je weet wat we je hebben gezegd?" vraagt mijn vader, nogal streng. "Ja-ha," zeg ik geïrriteerd. Ze zijn er van overtuigd dat ik ontmaagd word deze vakantie, en hebben al voorzorgsmaatregelen genomen tegen een zwangerschap. "Wij zijn ook jong geweest, en op zo'n vakantie gebeuren die dingen." Aldus mijn moeder.

Ik zit zo al sinds de abortus aan de pil èn mijn moeder wou condooms in mijn tas doen! Ik heb haar duidelijk gemaakt dat we alles zo minimaal mee hoeften te nemen, wat ook een smoesje was om gênante situaties uit de weg te helpen. Daarbij denk ik ook niet dat het gaat gebeuren. In de meiden - vakantiegroep - ja, die bestaat ook nog - had Bente ook al gemeld een groot pak in haar koffer te hadden gestopt. Via de telefoon had ze het mijn moeder nog duidelijk moeten maken.
•••

"Lets go!" vrolijk sla ik de portier dicht. Daar zit ik dan, kwart voor zes 's ochtends. In de auto, opweg naar Romee's huis. Ik verheug me echt op de vakantie! Ik zit me onderweg altijd af te vragen hoe alles er nou uitziet, want ik heb er altijd een compleet verkeerd beeld bij. Wat er gaat gebeuren, hoe het weer wordt en of ik nieuwe mensen tegenkom. Vorig jaar was overigens supersaai, we gingen naar Frankrijk met de caravan en er was niks te doen, niks! Tot overmaat probeerde een paar jongens me te versieren èn er was geen internet, hashtag Thuglife. En ja, ik had al met Tim.
Vrolijk zing ik mee met het hitje over drugs, wat mijn ouders vreselijk vinden. "En waag het niet om drugs te gebruiken, in ieder geval geen chemisch troep. Je weet hoe dat vorige keer verkeerd ging, dame." ik kijk geïrriteerd naar mijn vader. Alsof ik daar wat aan kon doen èn ik was zeker nog niet goed genoeg gewaarschuwd voor de gevaren.

Fuck Fame #2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu