Hoofdstuk 23

1K 29 2
                                    

"Dus... Wat doen jullie aan?"
"Ik doe denk ik dat van van gister aan," antwoordt Louïse.
Ik knik.
"Ik help je wel," zegt Romee. Ze knielt naast me meer en zoekt in mijn koffer. Ze haalt mijn galajurkje eruit. "Deze gaan we casual stylen." Ze houdt het donkerrode jurkje tot ongeveer de knie voor me. "Perfect!" Zegt Romee enthausiast terwijl ze in haar handen klapt.
"Doe dekkende foundation, bronzer, wenkbrauwen, bruine smokey eye, volumious lashes en red lips. Got it?" "Ja juf Romee," lach ik. Ik pak mijn make-up tasje en loop naar de badkamer waar de andere meiden aan het opmaken zijn. Snel smeer ik wat primer op en pak daarna mijn foundationkwast. Ik had geen bloggersexemplaar, maar het drogisterijding werkt ook prima. Naar een foundationlaag zie je er alleen altijd zo spooky uit. Geen schaduw, geen oneffenheden en vrij wit. Lang leve bronzer! De poeder duw ik in mijn foundation langs de rand van mijn gezicht (haargrens, kaaklijn) en op mijn jukbeenderen.
Mijn wenkbrauwen onderlijn ik eerst en zet dan boven een lijntje. Daarna vul ik in met bij de aanzet (die bolletjes in het midden) een licht poeder die laat ik overlopen in een donkerdere poeder. Heeft heel wat oefening iningezeten, maar dan kan je ook wat.
Op mijn ogen doe ik gewoon de primer van mijn andere gezichtshuid. Ik had een of ander nude palet, gekregen van Romee. Welke kwast moest ik ook alweer gebruiken..?

"Denise you look amazing!"
Romee is duidelijk trots op haar zelf-gestijlde vriendin.
"Classy maar casual, en omg je bent net een Jenner!" Ik kijk haar serieus aan. Ze weet dat ik niks van dat talentloze volk moet hebben.
"Ik haal de rest op," zeg ik.

Hard ram ik op de deur. Mirella doet snel open. "Wat zie jij eruit?" Duidekijk niet gecharmeerd van mijn outfit. "Ga je mee uit?" vraag ik haar. "Is goed, Romy kom je?" Vraagt Mirella. Blijkbaar zegt Romy wat terug (ik hoorde niks maar er kwam reactie) en komt naar me toe lopen.
"Gaan we nog met de jongens?" vraagt Mirella. "I don't know, zullen we ze maar even vragen?" vraag ik haar. Ze knikt met haar hoofd en we wachten even op Romy.

Hardhandig klop ik op de deur van de jongenskamer. "Is open!" schreeuwt een van de jongens. Voorzichtig draai ik aan de deurknop waarna de deur uit het slot schiet. Ik kijk naar binnen in de jongenskamer, die van Jelle en... ik weet het niet meer. Alle jongens zitten in een kring met een flinke fles drank in het midden en met elk speelkaarten in hun hand. "Heuj!" schreewt Robin dronken. "Hoi," zeg ik terug. "Gaan jullie mee uit?" "Tuurlijk lieve schat!" schreewt Jelle dronken. Waar is Tim? "Waar is Tim?" vraag ik. "Effe weg met zieke Gijssieboy," antwoordt Robin. Ik knik. "In tien minuten staan we voor jullie kamer!"

Denise: Hey waar ben je? xx
Denise: We gaan zo uit ^^
Tim: Ff weg, Gijs voelt zich kut. Ik ben in 10 min. wel terug !x
Denise: Is goed, zie je dan ♥

"Ze zij er in een kwartier," zeg ik tegen de groep. Een beetje speling is altijd handig. Iedereen knikt en gaat weer verder waar die mee bezig was. Dat is voor Romee opmaken, Bente op haar mobiel zetten en Louïse doet dat ook. "We moeten nog indrinken!" zegt Bente. "Bieŕ!" roept Louïse, niet al te nuchter meer. Bente kruipt onder het grote bed waar ze een krat bier onder vandaan haalt. Van dat typische vrouwenbier (met vruchtensmaakjes). Ze duwt er Bente en mij één in handen. "Romee!" roept ze naar de vriendin in de badkamer. "Bier voor je!" vervolgd ze. "Ik kom zo wel halen!" roept Romee terug. Daarna geeft ze er ook een aan Mirella en Romy. Mirella zet het direct naast haar neer. "Ik ga dat niet drinken hoor," zegt ze. Romy zegt niks, maar ik hoor haar denken. 'Moet dit nou?' Voordat Bente haar mond open kan trekken tegen Mirella begin ik maar met praten. "Dit lus je wel, proef maar." Aarzelend neemt ze het flesje van me aan en neemt een klein slokje. "Te doen," zegt ze. Daarna pakt ze haar flesje naast haar weg en maakt de dop open. Missie geslaagd.

Zonder vragen loopt Bente de jongenskamer binnen. De hele club overigens. Je hoort scheldwoorden uit de kamer komen. "Kunnen jullie niet even kloppen?" hoor ik de verontwaardigde stem van Tim zeggen. "Oeh Denise," zegt Louïse. Bente begint hysterisch te lachen. trekt me naar voren en zet me voor de groep. Ik heb een toevoeging aan mijn gênantste momentjes - lijst. "Hoi," begroet ik Tim. Als Tim zijn T-shirt aan heeft begroet hij me terug. Hij loopt naar me toe en we geven elkaar een knuffel. "Zullen we gaan?" vraagt Romy. Bente begint te lachen."Zo die heeft er zin in!"
"Waar gaan we naartoe?" vraagt Mirella. "Ik denk eerst maar Wicket? Daar is de drank goedkoop, even indrinken." zegt Louïse. "En daarna?" vraagt Mirella. "Ik de-," Bente kapt me af. "Hoe zware autist ben jij man?" snauwt ze naar Mirella. Mirella gaat meteen in de aanval. "Ach man hou je bek eens!" Ik knik naar Louïse, ga voor Mirella staan en pak haar vast aan haar polsen. Louïse doet hetzelfde bij Bente, we hebben dit plan ooit afgesproken om te voorkomen dat de twee vijanden elkaar in de haren vliegen. "Trek je er niets van aan," beveel ik de vriendin voor me. De woede zie je rustig afzakken. "Wajoo heb ik iets gemist?" vraagt Jelle. "Nee," zeg ik snel. "Let's go."

Fuck Fame #2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu