Hoofdstuk 3

2.3K 76 48
                                    

Tweede hoofdstuk voor vandaag vanwege 100K!
-

"Dit verslag is ècht saai hoor," Mirella moppert over het project van vandaag. Mirella is een soort versie van de oude mij. Ze is een 'nerd'. Mirel(la) is bij ons in de klas gekomen omdat ze verhuisde vanuit Almelo, en dus naar een nieuwe school moest. Ze vindt het fijn om nieuwe dingen te leren, en dat heb ik ook nog wel. Ze kan lang niet met iedereen en moet niks van mode weten, maar ze is wek aardig. Ze draagt niet extreem strakke broeken, moeilijke blouses of pijnlijke schoenen. Comfort is het heilige woord volgensmij voor haar stijl. Ze heeft een grote bril - want ja, lenzen zijn moeilijk - en trekt zich zeker van niemand of iets zich aan. Met uitzondering van de leraren, ze is een braaf meisje in de klas. Maar ze is ook zwaar aan de vakantie toe, en hikt op tegen de prom. Ze heeft een absolute hekel aan feesten. Licht, warmte en drukte - dat is niks voor Mirel (haar bijnaam). We hebben haar het hele jaar - vanaf ze bekend maakte dat ze feestjes niks vond - elke dag gevraagd mee te gaan. Sinds een maand is het gelukt hoor, applaus voor de groep. Als veel van de groep uitgaan, blijven Senna (ze is een moslima, ze mag niet uitgaan van haar geloof), ik, Mirella en Romy (we hebben er geen zin in) thuis. Senna mag meestal niet weg, Romy gedraagt zich als een outsider dus dan blijven ik en Mirella over. Meestal blijven we dan gewoon thuis, soms gaan we samen een film kijken over de natuur of de ruimte bijvoorbeeld. Ze is ook niet zo van de jongens, allemaal zijn ze 'stom'. Ze is denk ik geen lesbisch meisje, maar ik denk dat haar jongensperiode nog moet komen. En ze past gewoon niet bij Jan en alleman. Ze neemt geen blad voor haar mond, zou nooit voor iemand veranderen en zeker niets doen tegen haar zin in voor een jongen. Dat is maar goed ook, verkeerde jongens heeft ze niet snel last van.

Mirel kwam bij de vriendengroep door mij. Ze is geen allemansvriend en heeft daarom ook veel ruzie met Bente. Bente is een wat meer asociaal meisje, en ze gedraagt zich soms... ronduit sletterig. Maar om haar humor mag ik haar wel. Bente en Mirella botsen vooral door hun grote verschil, en ze passen zich allebei niet aan. Mirella kan slecht tegen roken, en daar houdt Bente bijvoorbeeld geen rekening mee. Ze steekt in haar bijzijn zo een heel pakje op. Ook kan Bente dirigerend over haar 'soort', nerds wat onaardig praten. Dan is het zo van; "Ahum, ik ben hier ook nog." Bente is bij de groep gekomen door Romee en Louïse. Louïse is een 'losslaand kakkertje' om het zo maar te zeggen. Dit klinkt allemaal heel onaardig - zo noemen ze zichzelf. De meesten hebben goede zelfkennis en zeggen gewoon wat ze denken, daarom kan ik met allemaal opzich wel goed. De ene heb ik een betere omgang dan de andere, maar er is niemand die ik 'haat'. Mijn beste vriendin is nog steeds wel echt Romee. Iedereen die bij de groep is gekomen kwam er door meestal maar een iemand. Ik en Romee waren een beetje de basis. Het zit ongeveer zo;

Romy: Mirella (denk ik, deze weet ik niet zeker omdat ik nooit veel met haar omging en ze is niet al te duidelijk in communicatie).
Mirella: Mij (Denise).
Bente: Louïse en Bente.
Louïse: Romee.
Senna: Romy.

Ik heb het meeste met Mirella en Romee van het stel. Senna is wel aardig, hoor. Maar ze mag haast niks. Daar kan ze niks aan doen, maar daarom is mijn band met haar wel slechter. Bente is hartstikke gezellig, maar is soms te asociaal. Ze paft de hele dag door (hoeveel ze rookt telt ze pakje voor pakje - niet stuk voor stuk), gedraagt zich tegenover andere niet erg respectvol, laat haar troep overal liggen en heeft elke week een ander vriendje. Daar rotzooit ze alleen mee, en dumpt als hij saai wordt. Louïse is best aardig hoor, maar ze kan heel erg meeloperig zijn met Bente. Ze kan ook zomaar omslaan qua mening of stemming. Ze is erg beïnvloedbaar. Van Romy snap ik niks, is onduidelijk en kan vrij chagrijnig uit de hoek komen. Is ze in een aardige bui, is ze best oké. Met de jongens is mijn band bijna allemaal hetzelfde, behalve met Tim natuurlijk. Die springt er ver bovenuit. Tim betekend héél veel voor me, en ik houd van hem. Hij is altijd lief, begrip- en respectvol. En knap, niet te vergeten.

"Tring!" de bel gaat af. "Whoo!" roept Mirella. De hele klas hoort het en begint te lachen. Zelf kan ze ook lachen om haar blunder. "Serieus, Mirella die geen school wil, het is een wonder! Meneer, dan moet u zeker begrijpen hoe saai we dit allemaal vinden." Meneer Opschot kan lachen om Jelle zijn grap. Jelle hoort ook bij onze vriendengroep. Hij is een 'aso'. Hij hoort bij de vriendengroep met een beetje dezelfde reden als Bente. Ze zijn met elkaar te vergelijken, alleen is hij een jongen. Fabian is te vergelijken met Louïse (nepkakkertjes), Ufrucan met Senna (moslims en karakter). Je zou denken dat dit misschien stelletjes zijn, dat zijn ze niet. Volgensmij heeft Bente nog niet gerommeld met Jelle - hij is een van de weinige. De laatste twee zijn wel vrienden, ook door hun ouders. In de vriendengroep zijn niet heel stellen, ik en Tim zijn het enige stel binnen de groep. Van Bente kan ik het niet bijhouden, Mirella moet niks van jongens weten, Senna mag volgensmij geen vriendje, Romy is een beetje onduidelijk maar dat ik weet heeft ze er geen en Romee heeft natuurlijk Gijs.

Fuck Fame #2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu